fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים ושני ילדיהם אכלו פטריות רעילות ואושפזו בביה"ח

הארבעה הגיעו עצמאית לחדר המיון לאחר שסבלו לילה קודם מהקאות ושלשולים כי אכלו פטריות יער שקטפו ברמת הגולן. במרכז הרפואי מדגישים כי אכילת פטריות בר בצורה לא מבוקרת עלולה להיות מסוכנת וממליצים לא לעשות זאת.
הפטריות הרעילות שנקטפו ברמת הגולן | צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל
הפטריות הרעילות שנקטפו ברמת הגולן | צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל

ארבעה בני משפחה מהכפר בית ג'אן, זוג הורים ושני ילדיהם, הגיעו לחדר המיון שבמרכז הרפואי לגליל נהריה, לאחר שאכלו פטריה רעילה אותה קטפו ברמת הגולן וסבלו מתופעות שונות ככאבי בטן, שלשולים והקאות.

אבי המשפחה, בן 42, העובד בתפקיד ביטחוני, ואשר אושפז במחלקה פנימית, סיפר כי בשבת שעברה קטף פטריות עם משפחתו בסמוך לגשר בנות יעקב ברמת הגולן. "אכלנו את הפטריות ובהתחלה היה נראה שהכל בסדר. ביום שני לפנות בוקר, בתי בת ה-16 חשה ברע ואמרה שהיא סובלת מכאבי בטן, שלשולים והקאות. מיד אחריה גם אני הרגשתי תופעות דומות. באותו היום הגענו לביה"ח. אשתי והילד בן ה-13 הגיעו למחרת, לאחר שגם הם החלו לחוש בתסמינים דומים".

האב עדיין מאושפז במחלקה הפנימית, ואילו אשתו שוחררה לאחר שעברה בדיקות בחדר המיון. שני הילדים מאושפזים במחלקת ילדים. מצבם של השלושה מוגדר קל.

מנהל מחלקה פנימית ה', ד"ר אמיר סעב, שם מאושפז אבי המשפחה, סיפר: "אמנם מצבו טוב, אבל היה לו מזל גדול. למרבה המזל, הוא צילם את הפטריות והעביר לנו את התמונה. שלחנו אותה למרכז הארצי למידע בהרעלות שבקריה הרפואית רמב"ם, שם זיהו את סוג הפטריות, וכך יכולנו לדעת באיזה סוגי פטריות מדובר". כתוצאה מכך קיבל האב, שהחל לסבול מבעיה בתיפקודי הכבד, תרופות ייעודיות שייתכן והצילו את חייו.

לדברי ד"ר סעב, במרכז הרעלים זיהו כי מדובר בסוג מסוים של פטריה רעילה, הגורמת נזקים לכבד. "בעקבות זאת הוא החל לקבל תרופות שמטרתן להגן על הכבד שלו, ובמקביל קיבל נוזלים דרך הווריד. זיהינו אצלו פגיעה בתפקודי הכבד. לעיתים, אם לא מקבלים טיפול מהיר, הפגיעה בכבד עלולה להיות אנושה ולהוביל לאי ספיקה ואף למוות".

במרכז הרפואי הדגישו, כי קטיפה ואכילת פטריות בר בצורה לא מבוקרת ומבלי שיהיה על כך ידע מקיף, עלולה להיות מסוכנת מאוד, וכי לבני המשפחה היה מזל גדול.

המרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות