fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את בית הספר שמוכיח שאפשר גם ללמוד אחרת

תיכון "שיח" שבמושב עמקה שבגליל המערבי, הוא בית ספר שדוגל בשיח ובמפגש אמיתי בין צוות החונכים לנוער והכל ללא מבחנים וציונים. "הבגרויות הן לא העיקר"
תיכון "שיח" שבגליל המערבי | צילום: גליה ליולקו
תיכון "שיח" שבגליל המערבי | צילום: גליה ליולקו

במיוחד בתקופה האחרונה לאחר משבר הקורונה, רובנו עשינו חושבים על מערכת החינוך ומה יהיה נכון לילדנו בעתיד הקרוב והרחוק.

כשנכנסים לתיכון "שיח" בעמקה, מבינים שאפשר גם אחרת. התלמידים פותחים את היום בשיחה על החיים, עם המנהל, באווירה ביתית – ועדיין התשוקה ללמידה וליצירה קיימת.

תיכון "שיח" הוא תיכון חדש ופורץ דרך שנפתח בספטמבר האחרון בגליל המערבי, מטה אשר. שמאפשר למידה בצורה קצת שונה. ומוכיח שציונים זה לא הכל.

תיכון "שיח" שבגליל המערבי | צילום: גליה ליולקו
תיכון "שיח" שבגליל המערבי | צילום: גליה ליולקו

 

דודו כוכב, מנהל ביה"ס שיח, הקים שני בתי ספר יסודיים ברוח "שיח" ובספטמבר 2019 פתח את התיכון המקצועי שנותן מקום לנוער שלא הסתדר בחינוך הפורמלי.

בהמשך לכתבה בכאן 11 ששודרה לפני תחילת משבר הקורונה מספרים התלמידים והמורים מהתיכון החדש: "זה תיכון ציבורי, זה לא חינוך דמוקרטי או אנתרופוסופי, אלא תיכון מקצועי – דיאולוגי".

תיכון "שיח" שהוקם בשיתוף פעולה עם משרד העבודה ורשת עמל, מהווה מרחב משפחתי של אנשים שאכפת להם, אכפת אחד מהשני, מרחב חם, לא ממסדי שבו לכל אחד יש מקום ופוגשים כל נער ונערה בתור מי שהם.

הבגרויות הן לא העיקר בבית הספר, אלא פיתוח והעצמת הזהות הייחודית של כל אחד במסגרת צומחת, הכוללת כיום כ-30 נערים ונערות.

מטרת בית הספר לספק כלים אישיים ויצירתיים, מתוך הקשבה לבני הנוער ואמונה כי האחריות היא שלהם והכי חשוב, בלי לחץ.

דודו כוכב, מנהל ביה"ס שיח: "מיומנויות מיוחדות כמו שאנחנו מטפחים בחינוך המקצועי בביה"ס שיח, כל אדם יצטרך אותן לכל החיים. אני חושב שאנחנו בתקופת מעבר שהילדים עדיין חיים בתוך המסרים של העולם הישן ולכן רובם עדיין רוצים תעודת בגרות.

בעיני, זה לא מוסרי לתת מידה לאדם ולחלק ציונים. זה שיש לך או אין לך תעודת בגרות, לא מספר לי עליך באמת שום דבר. זה משהו שצריך להשתנות בחברה ואני רתום לשינוי שלו".

למי זה מתאים?

"לכל נער ונערה ללא קשר למקום שבו למדו לפני כן, חינוך ביתי, בתי ספר אלטרנטיביים, או בתי ספר רגילים.

תיכון שיח מיועד לכל מי שמבקש לקחת אחריות על חייו, ומוכן לעבור תהליך משמעותי של עבודה, לימוד, חיפוש, שכלול, התנסות, חקירה, עם אנשים נוספים.

התלמיד לוקח חלק במסלול אלטרנטיבי ופורץ דרך, וזה מצריך נכונות לצעוד בדרך לא סלולה ולהשתתף באופן פעיל ביצירת מרחב של התפתחות ואינו רק צרכן של התיכון אלא פעיל בייצורו.

תיכון שיח עוסק בנושאי אדם-עולם, מתוך אכפתיות לסביבה האנושית והלא-אנושית, ומהווה פלטפורמה לרצון לתרום ולהשפיע בעולם, לקחת חלק בריפויו של העולם. בסוף שנת הלימודים בתיכון, התלמידים לא מקבלים תעודת בגרות, אלא תעודה שנקראת "יצרנות רב-תחומית" בטרנד הפופולרי "מייקרינג".

בדיוק לפני תחילת שנת הלימודים החדשה, בשנה הבאה תיפתח מגמה חדשה בביה"ס: סאונד והפקה מוזיקלית, במגמה ילמדו התלמידים שרוצים להפיק מוזיקה בצורה חווייתית, תוך מתן ביטוי אישי לכיוון היצירתי של כל תלמיד ורכישת הכלים המקצועיים המאפשרים זאת. מגמה זו מצטרפת למגמת המייקרים שנפתחה השנה.

פרטים נוספים במפגש הקרוב בתיכון "שיח".

המפגש יתקיים ביום שלישי, 19/5 בשעה 20:30 בעמקה.

מספר המקומות לשנה הבאה מוגבל.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר תיכון שיח- לחץ כאן!
לעמוד הפייסבוק של התיכון לחצו כאן!
תיכון "שיח" שבגליל המערבי | צילום: גליה ליולקו
תיכון "שיח" שבגליל המערבי | צילום: גליה ליולקו

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי! 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות