fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוברים דירה בקלות ובנעימות –  5 טיפים למעבר דירה יעיל

כל מי שעבר דירה בחייו יעיד כי מדובר במשימה התובעת מאיתנו אנרגיות פיזיות ונפשיות בחיפוש מובילים, אריזה, מיון, סידור ועוד, וזאת כמובן לאחר תהליך ארוך ומתיש לא פחות של חיפוש דירה. אם נוסיף למשוואה המורכבת הזו ילדים, בעלי חיים ועוד התמודדויות של שבירת שיגרה והשבת הסדר על כנו הפאזל אף הופך למאתגר יותר.
עוברים דירה בקלות ובנעימות | צילום: pexels

כל מי שעבר דירה בחייו יעיד כי מדובר במשימה התובעת מאיתנו אנרגיות פיזיות ונפשיות בחיפוש מובילים, אריזה, מיון, סידור ועוד, וזאת כמובן לאחר תהליך ארוך ומתיש לא פחות של חיפוש דירה. אם נוסיף למשוואה המורכבת הזו ילדים, בעלי חיים ועוד התמודדויות של שבירת שיגרה והשבת הסדר על כנו הפאזל אף הופך למאתגר יותר.

רגע לפני שאתם מתייאשים, ריכזנו עבורכם 5 טיפים למעבר דירה יעיל, בקלות, בנעימות ואפילו, כן, כן, עם חיוך.

 

  1. גישה חיובית ותכנון מראש

אנחנו מאמינים גדולים בגישה חיובית ותכנון מראש שעשוי להשפיע על כל התהליך.  התייחסו למעבר כפרויקט אשר כל בני המשפחה שותפים לו. חלקו את המעבר למשימות וכתבו מה תפקידו של כל בן משפחה בהעברת הדירה. חלוקה ידועה מראש של המשימות תיצור תחושת שותפות ועשייה של כל המשפחה, ויותר מהכל תספק שקט נפשי.

מה כולל התכנון?

קביעת תאריך למעבר התאריך יאפשר לנו לבצע סקר שוק בין מובילים כמה שבועות קודם לכן ולשריין את המוביל המועדף עלינו מראש.

קביעת תאריך לאריזה:  תלו על המקרר לוח שנה/לוח תכנון, וציינו בבירור את התאריך לאריזה, כך שכולם יהיו שותפים לו.

קביעת סידור חפצים וזמנים לכל אחד מחדרי הבית: תכננו את זמני האריזה והסידור של כל חדר בנפרד, והקצו לכך את הזמן המשוערך.

חלוקת עבודה ומשימות לבני המשפחה: תכננו חלוקה הגיונית ושיתופית הלוקחת בחשבון את היכולות והזמן הפנוי של כל אחד מבני המשפחה.

 

  1. היערכות פיננסית ותכנון כספי למעבר

תהליך מעבר הדירה כרוך במעמסה של פרטים וארגון מראש, אך לא פחות משמעותית מכך היא העובדה שמדובר בהוצאה כספית לא קטנה, אשר חלקה עשוי להיות מורכב מהוצאות שאינן מתוכננות ועלולות להכביד על התקציב המשפחתי. לתכנון מראש יש משנה חשיבות בכל הקשור להוצאות כספיות, ולכן מומלץ לערוך גם כאן רשימה. הרשימה תכלול את ההוצאות המתוכננות כדוגמת עלויות הובלה, עלויות פירוק והרכבת רהיטים באם יש בכך צורך, עלויות קניית ריהוט חדש, מוצרי חשמל ואביזרים לדירה, עלות מנקה/חברת ניקיון, אובדן ימי עבודה ועוד. כמובן שיש לקחת בחשבון גם את ההוצאות הקבועות כמו הוצאות משק הבית, משכנתא, הלוואה שלקחתם לטובת המעבר או השיפוץ, תשלומי מיסים ועוד.

 

  1. טיפים לאריזה חכמה וקלה

רובנו אוגרים חפצים שאין לנו בהם כבר צורך. הסתכלו על האריזה כהזדמנות למיין, לתרום ולהתחדש (חשיבה חיובית, כבר אמרנו). אולי זה יישמע מצחיק, אך חשוב לבחור בארגזים או קרטונים איכותיים אשר ישמשו אתכם בצורה טובה ולא יתפרקו, חלילה, באמצע המעבר. בנוסף כדאי להכין כמות גדול של מסקנטייפ איכותי. סגרו את הקרטונים היטב מכל צדדיהם וסמנו אותם בהתאם לתכולתם. אם הארגז מכיל חפצים שבירים, כדאי לעטוף את החפצים באריזה נוספת על מנת לשמור עליהם. סובלים מכאבי גב? אין לכם פנאי לאריזה? תוכלו להשתמש במגוון שירותי אורזים המוצעים בעלויות משתנות.

 

  1. הובלה

בארץ קיים מבחר עצום של נותני שירות בתחום ההובלות. חשוב לערוך סקר שוק, לקבל המלצות וכמובן לתאם ציפיות מול המוביל הנבחר בנוגע לזמנים ולאופי ביצוע ההעברה. כפי שהזכרנו, חשוב לתאם את ההובלה מראש, רצוי מספר שבועות לפני המעבר, על מנת להיות רגועים. בכל הקשור בהובלה, אומנם מדובר בשירות בסיסי, אך עוגמת הנפש עשויה להיות עצומה אם תבצעו בחירה לא נכונה. מומלץ לבדוק אם למוביל יש פוליסת ביטוח בתוקף שתכסה עלויות במקרה של נזק שעלול להיגרם במהלך ההובלה, לא עלינו.

 

  1. שירותי ניקיון והדברה בדירה החדשה

רגע לפני שאתם נכנסים לדירה החדשה והריקה שלכם, בואו נדבר על נושא הניקיון. ניקיון של דירה טרם המעבר אליה הוא נושא חשוב אשר יש לתת עליו את הדעת. הבחירה להשתמש בשירותי ניקיון של חברה חיצונית, עשויה להקל באופן משמעותי על המעבר ועל הזמן והאנרגיה שתקצו לנושא. לאחר ניקיון ומירוק יסודי, כדאי לשקול שימוש בשירותי הדברה. גם כאן חשוב לזכור לתכנן מראש ולקחת בחשבון את הזמן הנדרש לניקיון ולהדברה, כמו גם הזמן בו ניתן להיכנס לדירה לאחר ההדברה.

 

לסיכום, מעבר דירה יכול להיראות גם אחרת בעזרת מעט תכנון מראש והיערכות פיזית וכלכלית, כך שלא תחושו מופתעים לרעה. זכרו כי כל מעבר דירה מסמן את תחילתה של תקופה חדשה ושמרו על הרוח החיובית.

 

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות