fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יתרונות וחסרונות של המטבח הסגור

עד לפני כמה עשורים, מטבח סגור היה ברירת המחדל בבניית מטבחים. בימינו, עולה פעמים רבות ההתלבטות אם ליצור מטבח הפתוח לחללים אחרים בבית או שמא מטבח סגור המשמש יחידה נפרדת. לפניכם כמה מהיתרונות והחסרונות שבמטבח סגור, למקרה שגם אתם מתלבטים.
מטבח סגור תמונה : pexels
יתרונות וחסרונות של המטבח הסגור תמונה : pexels

עד לפני כמה עשורים, מטבח סגור היה ברירת המחדל בבניית מטבחים. בימינו, עולה פעמים רבות ההתלבטות אם ליצור מטבח הפתוח לחללים אחרים בבית או שמא מטבח סגור המשמש יחידה נפרדת. לפניכם כמה מהיתרונות והחסרונות שבמטבח סגור, למקרה שגם אתם מתלבטים.

 

מטבח סגור – למה לא:

במטבח סגור עלול להישאר ריח
היותו של המטבח חדר תחום הנפרד משאר החללים בבית מונע מהעשן ומהריחות העולים בבישול להתפשט במרחב ובכך הריחות (הטובים אך גם הרעים) נשארים בו.

 

החלל ירגיש סגור יותר או קטן יותר – אין מנוס, מטבח סגור בדירה קטנה גורם באופן אוטומטי לתחושת צפיפות וסגירות. כשמדובר בבניית מטבח בדירה קטנה, עדיף במקרים מסוימים לוותר על דלתות ולפתוח את החלל, גם כדי לאוורר אותו וגם כדי לתת תחושה של מרחב. בנוסף, הדבר יקל על השימוש במטבח.

 

עלול להיות רועש יותר – כשאין לגלי הקול לאן לברוח, כל הרעש שנוצר מהפעילות במטבח נלכד בין קירותיו. אז אם המטבח שלכם סגור, בוודאי תשמעו חזק יותר את רעש הדפיקה של השניצלים או את המיקסר בפעולה.

 

המטבח הסגור מבודד את הבשלן מהאורחים/המשפחה – לעתים, כשמבשלים יש צורך או רצון להיות בקשר עין עם שאר חלקי הבית. בין אם כדי "לפקוח עין" על הילדים שמתרוצצים בבית ובין אם לשמור על קשר עין ולנהל שיחה עם אורחים שהגיעו ומחכים לכם בשולחן.

 

למה כן:

 

מטבח סגור לעיתים נחשב פורמלי יותר – תכנון הOpen Space הינו מודרני ושייך לסגנון בניה עדכני מהשנים האחרונות. בבתים ישנים יותר, ניתן למצוא כמעט אך ורק מטבחים סגורים. פעם, התפיסה לגבי מטבח סגור הייתה שהוא רשמי יותר ושמה שקורה בו צריך להישאר בו ולא להיות חשוף וגלוי לכל הנוכחים בבית. הוא מאפשר הפרדה מסוימת בין האורחים לבין המבשלים ונותן תחושת רשמיות ולא תחושה בסגנון "המטבח באמצע הבית, פתוח, כולם רואים הכול ויאללה, חגיגה!".

מטבח סגור מאפשר פרטיות – כשמבשלים במטבח סגור מתאפשרת פרטיות ממגוון בחינות. קודם כל, במקרה שיש מבקרים או אורחים בבית והמבשל/ת לא מעוניינים שיצפו בהם בזמן הבישול כשהם בבגדי בית פשוטים ועם שיער מרושל, מטבח סגור מאפשר זאת. כמו כן, כשהמטבח סגור אפשר לבשל בחופשיות, להעיף שוקולד על הקירות ולא למהר לנקות ולסדר את ערימת הכלים שבכיור מחשש שאחרים יראו את החגיגה. ממש כמו במסעדה בה המטבח נמצא מאחורי דלת, כי סועדים לא מעוניינים לראות את כל מה שקורה במטבח בזמן או לפני שהוא אוכל.

 

במקרים מסוימים הסרת הקירות היא תהליך יקר ולכן יש לשקול השארתם ובמקום – במצב כזה, ישנן דרכים אחרות להתמודד עם מבנה חלל המטבח הסגור, ניתן להסיר דלת למשל ולחסוך את הכסף שבשבירת הקירות להשקעה במוצרי חשמל איכותיים או בהחלפת ארונות המטבח לחדשים בעיצוב שתבחרו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות