fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ולתפארת מדינת ישראל

לארה אסבניולי, ערבייה נוצריה מנצרת, היא בת למשפחה שבנתה את הארץ * היא מהנדסת תשתיות בכירה בנתיבי ישראל * "יום העצמאות הוא חגיגה מרגשת. היותי נוצריה-ערביה לא בא על חשבון אהבת הארץ ותחושת השייכות שלי", היא ממהרת להבהיר.
לארה אסבניולי (צילום בן גוטמן)
לארה אסבניולי (צילום בן גוטמן)

המהנדסת לארה אסבניולי, ילידת ותושבת נצרת, ערבייה נוצרייה, מספרת כיצד היא משלבת קריירה תובענית של בניית הארץ בחברת תשתיות התחבורה הלאומית 'נתיבי ישראל' לצד מה שמגדירה 'תפקיד חייה'- היותה אמם של התאומים ג'ורג' וסובח,  שבקרוב ימלאו להם 7; ספויילר- איכות ולא כמות "הילדים גדלים באופן הטוב ביותר מבלי שיגרע מהם דבר".

לארה אסבניולי (צילום בן גוטמן)
לארה אסבניולי (צילום בן גוטמן)

"יום העצמאות הוא חגיגה מרגשת. אני ישראלית בדיוק כמוך. היותי נוצריה-ערביה לא בא על חשבון אהבת הארץ ותחושת השייכות שלי", היא ממהרת להבהיר.

אסבניולי מהנדסת בכירה במעצמת התשתיות תחבורה של המדינה- נתיבי ישראל, שותפה בהקמת פרויקט התחבורה הקריטי ביותר במדינה- מסילת הרכבת הרביעית באיילון, צוואר הבקבוק הרכבתי של המדינה, שבמידה מסוימת זה "הפקק של המדינה".

"ינקתי הנדסה מאז שזוכרת את עצמי", מצהירה אסבניולי בת ה-37. "גדלתי בבית מדהים בו אבא שלי דמות מאוד דומיננטית, אדם שהלכה למעשה בנה בידיו את הארץ ועל כך כולנו הערצנו אותו. חונכנו בבית הישגי של 4 אחים, אפילו אפשר לומר בית תחרותי, שההורים העבירו בו מסר ברור- רק עבודה קשה תביא להישגים".

לארה אומרת את הדברים ואי אפשר לפספס את הברק ומבט ההערצה בעיניה התכולות. אביה ריאד, החל בבניית הארץ עוד בשנות ה-70 של המאה הקודמת, תחילה כקבלן קטן ועם השנים הפך לשחקן משמעותי בכל הארץ- בעולמות ההנדסה משלב התכנון ועד גמר הביצוע, שבין לקוחותיו משרד הביטחון, חברת Better Place להם הקים עשרות תחנות ונתיבי הגז הטבעי לישראל להם הקים עשרות תחנות PRMS.

לארה מספרת:  "כשאמרתי להורי שאני רוצה ללכת ללמוד הנדסה אזרחית, אבא שלי אמר לי שזה מקצוע גברי ולא יתאים לי. זו הנקודה בה היה לי ברור שאהיה מהנדסת מצוינת, בזכות היתרונות שלי כאישה".

כך בשנת 2005, כשהשלימה את לימודיה בטכניון, השתלבה בעסק המשפחתי בו גדלה מקצועית במשך למעלה מ-11 שנה בהם הוכיחה לאביה שנשים פעמים רבות טובות יותר מהגברים בעולמות ההנדסה- "תכנון פרויקטים זו אומנם עבודה סיזיפית בה המיזמים נבנים לכאורה על המחשבים, שולחנות השרטוט, אך האומנות היא שזה יקרה לצד נשימה של השטח- הצרכים, האתגרים ובעיקר הפתרונות שדורשים יצירתיות והכי חשוב- בסוף להצליח לחבר בין אנשים", היא אומרת.

כשהיא מדברת על מקום העבודה שלה, נתיבי ישראל, עיניי התכלת של לארה בוהקות. "פרויקט המסילה הרביעית באיילון הוא כאוויר לנשימה עבור כל אחת ואחד מהאנשים שנמצאים בישראל- מתושביה, כמוני וכמוך, עד התייר הבודד שנוחת לביקור של 24 שעות וחוזר למדינה שלו". לארה מסבירה "אומנם זה נקרא 'המסילה הרביעית' אבל הפרויקט עצמו, מהמורכבים שנעשו במדינה, נוגע בקשת רחבה של דיסיפלינות- הסטת הכביש האסטרטגי והפעיל במדינה, הקמת פתרון ניקוז בהיקף ושדרוג נופי בהיקף 1.7 מיליארד שקלים והוספת מסילה שהעבודה עליה תתבצע במרחק סנטימטרים בודדים מעצביה הרגישים ביותר של רשת הרכבות בישראל".

אסבניולי אחראית על ניהול הפרויקט בחלקו של כביש 1-  הסטתו על מנת לאפשר הוספת מסילת רכבת במה שהפך להיות שגור בפי רבים 'צוואר הבקבוק של המדינה'. "עבודה על כביש שנוסעים עליו ביום מאות אלפי מכוניות- אל וממרכז גוש דן, זה אומר שאין מקום אפילו לטעות הקטנה ביותר. תפקידי הוא סוג של 'מנצחת על תזמורת' ניהול מאות גורמים בעלי אינטרסים לעיתים מנוגדים שנדרשים לספק הופעה חיה על הבמה הכי גדולה במדינה. במקום כלי ההקשה יהיו אלפי כלים הנדסיים, במקום כלי הנשיפה יהיו גופי התשתית המקבילים שמספקים את האמצעים הקיומיים לתושבים (מים, חשמל, גז ותקשורת), במקום כלי המיתר יהיו עצביהם הרגישים של הציבור אשר בתחילתו וסופו של כל יום- מכוחו אנחנו פועלים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות