fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית הלאום של אלקבץ: ההמנון יושר בתחילת כל יום לימודים בבתי הספר בעפולה

ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ, המתמודד בימים אלו על התפקיד מחדש, מתכוון להנחות לאחר בחירתו את בתי הספר בעפולה לתלות דגל לאום גדול מעל המוסדות החינוכיים ולשיר ביחד עם התלמידים את ההמנון הלאומי מדי בוקר
ס. אבי אלקבץ (צילום: ישראל פרץ)
אבי אלקבץ (צילום: ישראל פרץ)

המתמודד לראשות העיר וראש העיר לשעבר, אבי אלקבץ, מגבש בימים אלו את תכנית החינוך שלו לחמש השנים הקרובות וזאת בעזרת צוות של אנשי חינוך מובילים בעפולה והאזור. במקביל לנושאים הלימודים הרגילים, מתכוון אלקבץ לחזק את הזהות הלאומית של תלמידי עפולה בעת כהונתו. אלקבץ מתכוון בין היתר להנחות את העירייה לתלות דגלי לאום גדולים על קירות כל מוסדות החינוך העירונים. "הדגל שלנו תמיד מרגש אותי", אומר אלקבץ, "לא סתם אחד הדברים הראשונים שעשינו כאשר הפארק נבנה היה להציב שם את דגל ישראל הגדול. אני חושב שחשוב שדגל ישראל יראה בעפולה לא רק לקראת יום העצמאות אלא כל השנה, בטח ובטח על גגות מוסדות חינוך".

ס. אבי אלקבץ (צילום: ישראל פרץ)
אבי אלקבץ (צילום: ישראל פרץ)

במסגרת התכנית שלו לחיזוק הערכים, מתכוון אלקבץ להנחות את בתי הספר לשיר עם התלמידים מדי בוקר את המנון מדינת ישראל. לדבריו, מן הראוי שתלמידי עפולה ידעו את ההמנון כבר מגיל קטן. "אני זוכר בעבר, כאשר אני הייתי תלמיד, שרנו את ההמנון מדי בוקר וזה היה מרגש כל בוקר מחדש. הגיע הזמן להחזיר את זה לבתי הספר, אנחנו גאים להיות יהודים וציונים ואפשר להראות זאת בגלוי ולא להתבייש".

אלקבץ ישים דגש מיוחד על מסעות הנוער למחנות ההשמדה בפולין, פרויקט עליו שם דגש מיוחד בהיותו ראש עיר: "אדאג שכל תלמיד שמסוגל רגשית למסע לפולין יעשה זאת כדי ללמוד מה היה בשואה ולהבטיח שלעולם לא עוד".

אלקבץ מגבש עוד שורה של תכניות לבתי הספר למען חיזוק המורשת והערכים הישראלים ובניהם: מסעות של כיתות יא'- יב' לביקור באתרי המורשת של צה"ל על מנת לחזק את רוחם לקראת שירות צבאי משמעותי וכן החזרת פרויקט טיולי בר ובת המצווה וקבלת ספר התנ"ך בכותל המערבי בירושלים: "אני רוצה שהילדים יצאו קצת מהסמארטפונים, יבינו מהו הכותל, שזה לא סתם קיר אבנים אלא מקום קדוש לכל עם ישראל, דתיים ולא דתיים ואני רוצה שהם גם יבינו שהכותל חזר אלינו לפני 51 שנה בזכות לוחמי צה"ל האמיצים והוא יישאר לנצח חלק ממדינת ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות