fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פריטות מהלב

עדי אבוקרט מנצרת עילית מוציאה לאור ספר ביכורים פרי עטה "פריטות מהלב", של שיריה ויצירותיה האומנותיות עם נקודת מבט אופטימית על החיים * השירים היו לה כלים להתמודדות וכשחלתה בסרטן שאבה כוחות ממשפחתה המיוחדת ומכתיבת השירים, סיימה בגרויות והתנדבה לצבא * "קושי שווה אתגר", זה המוטו שלה בחיים
עדי אבוקרט (צילום עצמי)
עדי אבוקרט (צילום עצמי)

"קושי שווה אתגר", קובעת עדי אבוקרט, רק בת 21 מנצרת עילית, אבל עם סיפור חיים מעורר השראה שיכול ללמד על המהות האמיתית של החיים. כשהייתה בת 17, בחופש הגדול לקראת כיתה יב' חלתה בסרטן, לא ויתרה ולא נכנסה לרחמים עצמיים, שאבה כוחות ממשפחתה המיוחדת ומכתיבת שיריה ובימים אלה מוציאה אותם לאור בספר ביכורים פרי עטה באמצעות הוצאה לאור ספרי ניב, "המשמעות של שלוש המילים בשבילי היא שאין דבר כזה בלתי אפשרי ושכל קושי הוא מתנה ודבר חיובי שנועד לאתגר אותנו וללמד".

– זה המסר שמלווה אותך בעקבות המחלה?

"כן, קושי שווה אתגר ליווה אותי כשהקשיים היו רבים וכשהאפשרות היחידה עבורי היא לא לוותר.
כשמאבדים חברים קרובים בדרך זה דבר לא נתפס כשהלב צעיר, אבל ממשיכים עם האתגר הזה בכל יום עם השירים, בבחירה בטוב ובהגשמה עצמית".

עדי אבוקרט (צילום עצמי)
עדי אבוקרט (צילום עצמי)

– בשירים שלך את מתארת את ההתמודדות בגוף ראשון אבל פונה גם לגוף שלישי – לכלל הקוראים. זאת המטרה בעצם להעביר באמצעות השירים מסר?

"מחברות השירים היו איתי תמיד, שירים שלי נולדים בכמה דקות. אני כותבת כל הזמן, בכל טיול הגיטרה איתי בין כל הדרכים שעברתי השירים היו כלים להתמודדות ועם הזמן כלים להתמודדות עבור כולם, המעבירים מסר – שתאהבו את החיים ותשמרו על הפרופורציות, תאמינו".

– איך מתמודדים עם בשורה קשה כל כך בגיל צעיר כל כך?

"לא חושבים יותר מדי, זה מה יש ומתמודדים. הבנתי שהכל כבר בסדר, לא הגדרתי את עצמי חולת סרטן, קראתי לתקופה להיוולד מחדש, ובכל תקופה בחיים חשוב ליהנות ולמצוא את הטוב שקיים בתוכה".

– ומה עם משפחתך המיוחדת? החברים? מה עם בית הספר? בגרויות?

"אוהבת את משפחתי כל כך. תומכים בי בכל התמודדות ומגשימים איתי חלומות.
היו חברים שהיה להם קשה להתמודד אבל לא שפטתי. החברים והחברות הקרובים תמיד איתי, המשכנו בשגרה כרגיל ועזרו לי להשלים פערים. הכרתי חברים לחיים במחלקה, בעמותות זכרון מנחם וגדולים מהחיים. צוות המורים ומנהלת בית הספר ד"ר סיגל ברגר אורט ע"ש משה שרת עזרו לי מאוד. בהזדמנות זו מודה למנהלת בית הספר על התמיכה בכל שלב גם כבוגרת בית הספר, ומודה לצוות המורים, על כך שבית הספר אורט ע"ש משה שרת בית חם שתמיד נעים לחזור לבקר בו. המורים, היועצת, המחנכת האהובה דבורה יחזקאל היו איתי ועזרו לי להשלים את פערי הלימוד גם לאחר מכן כשחזרתי לבית הספר. את בחינות הבגרות חורף וקיץ עשיתי באופן מותאם, דבר שעזר לי להגיע להישגים גבוהים ולסיים את הבגרויות. בכל הזמן הזה כתבתי שירים שהיוו מקור שמחה וחוזק".

– מדוע בחרת להוציא לאור כיום את ספרך ולבחור את השם פריטות מהלב? יש בספרך ח"י פרקים כיצד חשבת על כך?

"אחרי 8 שנים שכותבת המון, פרטתי מהלב את המיתרים שבלב שלי, עם הזמן הבנתי את החשיבות של מיתרים אלו שניתן לכוון אותם גם אחד לשני. כך כל השירים יחד הם פריטות מהלב. ח"י הפרקים מלאים בתקופות שונות ולא חשבתי, הם פשוט נוצרו במהלך חיי".

– את מנגנת, מלחינה, שרה, כותבת, מציירת, מצלמת, מפסלת. נפש של אומן נותנת כוח, מהיכן לוקחים את הכוחות?

"כשעוצמים עיניים ולא רואים אור, קיימים הרגשות. בעזרתם אפשר להירגע להקשיב למיתרים שבלב שלכם ופשוט להאמין בעצמכם, ואז כשפותחים את העיניים ורואים אור, תבינו עם הזמן שלקחתם כמה כוחות".

– יכולת להשתחרר מצה"ל ובכל זאת התעקשת להתנדב, בחרת לעסוק בתחום הרפואה, זה לא הרתיע אותך אחרי כל הטיפולים?

"אני אוהבת את הארץ שלי, מאוד פטריוטית. בחרתי להתנדב בכל מחיר. הגעתי לוועדה רפואית עם שאיפה עצומה לתרום, ולהיות חובשת גם אם זה כרוך בלעשות טירונות רגילה 02 ולא טירונות מתנדבים".

– מה אומרים החברים שלך על הכתיבה וספר השירים?

"לגבי הכתיבה, זה חלק מהשגרה שלהם לשמוע על שיר חדש שכתבתי או לראות פוסטים שלי ברשתות החברתיות, מכירים אותי הכי טוב ויודעים שיש לי מסר לעולם ושאצליח להעביר אותו בדרכי עם הגיטרה. ידעו שזה יקרה מתישהו, תומכים בי ובכל מה שאני עושה. בכל עדכון על התקדמות עם הספר, מתעניינים ומחכים שייצא לאור".
– מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה, משוררת?

"גם. התקבלתי לאוניברסיטת חיפה, ללימודי תואר ראשון במסלול דו חוגי עם רב תחומי, תולדות האומנות ופסיכולוגיה. לאחר מכן כוונתי להמשיך לתארים מתקדמים, ללימודי תרפיה באומנות. אני רוצה לתת ולעזור בעזרת כישוריי כמשוררת באמצעות הספר וכשאהיה גדולה כנראה גם ספר המשך, וכמטפלת באומנות אוכל להראות לכל מי שחווה התמודדות שייקח דף לבן ויתחיל לצייר, מתוך הזדהות אישית. זה יכול להיות כתיבה, זה יכול יצירה שלא חשב שיכול ליצור, אבל היא באה מהמיתרים שבליבו וזו היצירה הכי יפה של האנושות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות