fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פאשניסטה באזרחות

שרי משעלי כהן, מורה לאזרחות מכפר תבור וחובבת בגדים מושבעת, פתחה חנות אינטרנטית יד שנייה לבגדים * "תמיד הלבוש העסיק אותי"
תמיד הלבוש העסיק אותה. משעלי כהן (צילום עצמי)
תמיד הלבוש העסיק אותה. משעלי כהן (צילום עצמי)

"הבגדים מייצגים זיכרונות מאימא, שתמיד הקפידה להתלבש באופן מוקפד, ובלתי מתאמץ. באופן שיצר כמיהה בלתי מושגת להראות כמוה, ללא פגמים", אומרת שרי משעלי כהן, פאשניסטה מקומית.

היא בת 38 מכפר תבור, מורה לאזרחות בבית הספר אורט אלון בנוף הגליל, שדווקא בימי הקורונה, החליטה לפתוח חנות יד שנייה אינטרנטית למכירת בגדים, על פי צו האופנה. פאשניסטה אמרנו?

"אני זוכרת שהייתי מבקשת מאימא לקחת לה בגדים מהארון. את הבגדים הייתי מחזירה מקומטים, מלוכלכים, עם חוטים פרומים", נזכרת שרי.

היא נשואה להראל, אימא לשלושה ילדים, שמוכרת בזכות הטעם המשובח שלה בבגדים והדגמים המיוחדים שהיא לובשת.

אימא שלה, פירחה משעלי ז"ל, היא אחת הסיבות להתאהבות שלה בבגדים. "אימא שלי הייתה אישה מאוד יפה נראית טוב בהכל, בעלת מבנה גוף ארוך ורזה. היה לה טעם טוב ותמיד היא הייתה אלגנטית ומתוקתקת".

היא גדלה בשכונת הדר עליון בחיפה. כשנערות בגילה היו עסוקות בחיזוק הדימוי העצמי הנשי שלהן, היא הייתה עסוקה בהישרדות, שהתבטאה לעיתים בהתנהגות בוטה ובצורך להתלבש באופן יוצא דופן, יש שיאמרו אולי באופן מוחצן מידי.

"תמיד הלבוש היה מעסיק אותי, לא בטוחה שיידעתי איך לאזן את הצורך הפנימי לבוא לידי ביטוי בלבוש. הרבה פעמים זה היה חסר איזון ומבולבל", היא מגלה.

יש לה סטייל. משעלי כהן (צילום עצמי)
יש לה סטייל. משעלי כהן (צילום עצמי)

פאשניסטה עם סטייל

הבגדים אותם בוחרת שרי להלביש נשים היא בגדים שהיא בעצמה לבשה. כל בגד מתאר באופן מדויק מצב רגשי בו הייתה נתונה כאשר הפכה את הבגד לשלה. "הדבר שמייחד את אסופת הפריטים שלי הוא חד-פעמיות. כל פריט מאוד אינטואיטיבי – One piece", היא מסבירה.

הבגדים אותם בחרה להציע לנשים אחרות אינם בהכרח של מותג או של מעצב. "העיקר שיעוררו משהו בבטן".

"הייתי רוצה שנשים יתנו דרור לרגשות שלהן באמצעות האופן שהן מתלבשות. אני מבקשת מהן יותר להעז להיות שונות ולא להיות שבויות בתכתיבי האפנה. אני רוצה לומר להן: את היא זו שמחליטה מה ראוי ומה יפה",  אומרת הפאשניסטה המקומית.

איזו דמות מעולם האופנה היא מקור השראה עבורך?

"אני מאוד אוהבת את מה שדורית בר-אור מייצגת. היא מצליחה לשלב בין אימהות לקריירה המקצועית שלה. היא אישה חזקה, פמיניסטית שאיננה חוששת מביקורת  והדבר ניכר בעיצוב שלה. הבגדים אותם היא מעצבת מייצגים את האופי שלה. היא מצליחה לממש את השאיפות ואת החלומות שלה. היא אינה חוששת לומר את אשר על ליבה. הדבקות שלה בדרך היא מקור השראה עבורי".

-מה תרצי לשנות בסגנון הלבוש של אנשים?

"הייתי רוצה לראות אנשים יותר מעזים, יותר צבעוניים, בולטים, מעניינים. זה עושה לי שמח בעין ובלב לראות אנשים שמתלבשים באופן שונה שמייחד אותם. אופנה ואומנות- אופנה היא אומנות לכל דבר. האומנות היא מרכיב מאוד חשוב בחיים שלנו כבני אדם.  היא גורמת לנו להתרגש, לחלום ולפנטז.  כל אחד והאומנות שמדברת ללב שלו. אצלי בעיקר זה מוזיקה,  המילה הכתובה ואופנה".

-מה דעתך על התלבושת האחידה בבית הספר?

"כמובן שיש יתרונות וחסרונות לתלבושת אחידה, בגדול אני בעד כי זה מפנה את ההתעסקות היומיומית בלבוש לעניין הלמידה, לפחות אני מקווה שכך.  בהחלט שאלה מורכבת,  אני כנערה תמיד מצאתי פרצות בתלבושת האחידה ועד היום כמורה קשה לי לקבל לחלוטין את הכללים לגבי הנראות הנדרשת".

בגדים שיעשו משהו בבטן (צילום עצמי)
בגדים שיעשו משהו בבטן (צילום עצמי)

לעורר השראה ולהפיץ אהבה

"אני עדיין מתלבטת מה ארצה להיות כשאהיה גדולה, אומרת הפאשניסטה "רואה לנגד עיניי תפקיד מסוים אליו אני שמעוררות השראה ומפיצות אהבה לסביבה". שואפת אלא הוויה. הייתי רוצה לעסוק בסביבת נשים ואנשים עצמתיות שמעוררות השראה ומפיצות אהבה לסביבה".

"שהנשים יאהבו את הדגמים שלי, שהבגדים שלי יתנו להן השראה ושהמיזם שלי יצליח".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות