fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עזרו לנו להתחתן"

כך מבקשים בני זוג תושבי העמקים. הוא: עולה מחבר העמים. היא: עולה מאתיופיה שנמצאת בהריון מתקדם. השניים נקלעו למצוקה כספית ומבקשים סיוע מהציבור. "אני לא מבקש תרומה או נדבה. אני מבקש הלוואה שתוחזר בעוד מספר חודשים, כדי לאפשר לנו להתחתן ולהקים בית בישראל", מסביר א'
חתונה: צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

"עזרו לנו להתחתן", כך מבקשים מהציבור הרחב א' בן 26, עולה מחבר העמים, ור', בת 22, עולה מאתיופיה הנמצאת בחודש הרביעי להריונה. הם יוצאים יחד במשך  עשרה  חודשים ומתארים מצוקה אליה נקלעו. "קבענו חתונה, נקלענו למצוקה זמנית, אנחנו לא מבקשים נדבות, אנחנו מבקשים הלוואה שתוחזר בעוד מספר חודשים, כדי לאפשר לנו לעבור את היום המאושר בחיינו בצורה מכובדת", הם אומרים.

חתונה: צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

א',  גדל בנצרת עילית ור' היא תושבת עפולה. כרגע הם מתגוררים בדירה שכורה בעפולה. "יש לנו עוד ארבעה חודשים לחוזה, אחר כך אנחנו שוקלים לעבור לגור אצל ההורים כדי לצמצם הוצאות", מסביר א'.
בעיצומן של ההכנות לחתונה, אחרי שסגרו אולם, סלון כלות וצלם, חלה א' בהפרעת חרדה, שמונעת ממנו לעבוד. "אנשים לא יודעים מה זה, זה יכול לקרות לכל אחד, זה קטע נפשי, לא פיסי, זה גורם לי לחוסר תפקוד, אני מטופל אצל פסיכיאטר, זה יעבור, אחזור לעבוד ואשלם את החובות", הוא מסביר.

ר' עובדת כשכירה במפעל, ההכנסה שלה נמוכה לכן אין באפשרותם לקבל אשראי בבנק. "הכל נפל עלינו בבום, זו מצוקה זמנית שתיפטר בעוד זמן לא רב, הבעיה היא שסגרנו אולם, גראנד פאלאס בנצרת עילית, שבאו לקראתנו בצורה מעוררת כבוד, צלם ושמלת כלה, אבל אין לנו כסף למקדמות. לא התפרענו, לא עשינו דברים משוגעים, חסרים לי כרגע כ-10,000  שקלים לעבור את החתונה בשלום", מסביר א'.

מה עם ההורים, הם עוזרים?
"לי אין אבא, שתי המשפחות אינן עשירות, הן מסייעות כפי יכולתן. הסיבה שאנחנו לא רוצים להיחשף היא כדי לא לפגוע בהורים. הם מבינים שקשה לנו, אבל אנחנו לא רוצים להכביד עליהם יותר".

מה בעצם אתה מבקש מהציבור?

א' מסביר: "אני לא מבקש תרומה או נדבה. אני מבקש הלוואה שתוחזר בעוד מספר חודשים, כדי לאפשר לנו להתחתן ולהקים בית בישראל. מדובר בכ- 10 אלף שקל, זה לא סכום בשמיים, הבנק לא מסכים לתת לנו אשראי, אנחנו מבקשים מאנשים טובים שיסייעו לנו".

ליצירת קשר עם א': 0506568517

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות