fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנה: מתבגרים על כבישי עפולה

אחד מכל שלושה בני נוער מצהיר כי נהג ללא רישיון משטרת ישראל מנסה להילחם בתופעה: מדי שנה נתפסים כ-1,500 בני נוער עמותת "אור ירוק" מקיימת סדנה במטרה להחדיר את ההשלכות הקטלניות לאותם מתבגרים
עמותת אור ירוק
קבוצת נהיגה במבחן בעפולה (צילום: יח"צ)
עמותת אור ירוק
קבוצת נהיגה במבחן בעפולה (צילום: יח"צ)

עמותת "אור ירוק" פותחת השנה למעלה מ- 20 קבוצות נהיגה במבחן, קבוצה אחת מהן בעיר עפולה. הקבוצות מונות כעשרה בני נוער כל אחת, אשר נתפסו נוהגים ללא רישיון נהיגה. אחת המטרות המרכזיות של הקמת קבוצות אלו היא להחזיר את בני הנוער למסלול של שמירה על כללי בטיחות, זהירות בדרכים ולקיחת אחריות. הקבוצות מועברות על-ידי קצין מבחן מטעם שירות המבחן לנוער המביא איתו ידע רב בנושא נוער עובר חוק ובנוסף, מומחה לנהיגת צעירים ובטיחות בדרכים מטעמה של עמותת "אור ירוק". התכנית תכלול עשרה מפגשים בני שעה וחצי, כאשר השאיפה היא שהנערים יגיעו להבנה של חומרת המעשה וההשלכות הקשות שעלולות להיות לו.

סקר שנערך במרץ 2013 על-ידי אור ירוק באמצעות מכון המחקר גיאו-קרטוגרפיה בדק ומצא כי 28% מבני 16-18 מודים כי הם נוהגים או נהגו ברכב בטרם הוציאו רישיון נהיגה כחוק. עוד נתון מפתיע הוא כי 11% מבני הנוער בגילאי 12-16 דיווחו כי הם מכירים חבר או נער אחר שנהג ברכב ללא רישיון. באזור הדרום הודו 32% מבני הנוער בגילאי 16-18 כי הם מכירים חברים שלהם או בני נוער אחרים שנוהגים ללא רישיון נהיגה.

עמותת אור ירוק: "זוהי תופעה מסוכנת שהולכת ומתרחבת בקרב בני נוער מדן ועד אילת. כדי להילחם בתופעה מסכנת חיים זו, על המדינה להגביר את ההסברה והלימוד בבתי הספר והתיכונים, כי נהיגה ללא רישיון וללא הידע והיכולות שיש לנהג שקיבל את רישיונו, מסכנת את חיי הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. במקביל יש להגביר את האכיפה כנגד נערים שבחרו לעלות על ההגה, מבלי שהוציאו רישיון נהיגה בחוק. אנו מברכים על פעילות קבוצות הנהיגה במבחן בעיר רחובות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות