fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכון טיהור שפכים יוקם בעלות של 120 מיליון שקל

הקמת המט"ש החדש מביאה עמה בשורה גם בתחום איכות הסביבה. עם הקמתו, יחייב התאגיד את המפעלים המזהמים בעמק בהתקנת מערכות קדם טיפול, שיביאו להזרמת שפכים "נקיים יחסית" ובכך יצומצמו המפגעים הסביבתיים הנגרמים על ידי מפעלים מזהמים
מכון טיהור שפכים (צילום מי נעם)
מכון טיהור שפכים (צילום מי נעם)

בשורה טובה לתושבי עפולה, מגדל העמק, נצרת עילית ויישובי עמק יזרעאל: תאגיד המים והביוב מי נעם מקים מט"ש ( מכון טיפול בשפכים) חדש בעפולה, בשטחו של המט"ש הנוכחי. נכון להיום פרוסים בעמק יזרעאל, בין עפולה, מגדל העמק ונצרת עלית, שלושה מטש"ים – מט"ש עפולה הקולט את שפכי העיר עפולה, מט"ש תל עדשים הקולט את שפכי נצרת עלית, נצרת, איכסאל, יפיע ויישובי המועצה המקומית עמק יזרעאל ומט"ש גניגר הקולט את שפכי העיר מגדל העמק ויישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל, חלק משפכי יפיע.

 מכון טיהור שפכים (צילום מי נעם)
מכון טיהור שפכים (צילום מי נעם)

בעוד ששלוש הערים (עפולה, מגדל העמק ונצרת עילית) החתומות על הסכמי גג, מבקשות לבנות עשרות אלפי יחידות דיור חדשות, נושא טיהור השפכים מהווה צוואר בקבוק החוסם את התפתחות הרשויות, בהתאם למגבלות המוטלות על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. הקמת המט"ש על ידי תאגיד מי נעם תפתח את צוואר הבקבוק הזה, כשתספק פתרונות קצה שיאפשרו את התפתחות הרשויות המקומיות באזור – מבניית עשרות אלפי יחידות דיור ועד מתן פתרון הבעיה הסביבתית המעיקה של איכות השפכים.

לצד מט"ש עפולה, הקולט כיום כ-8,500 מטר קוב ליום, יוקם מט"ש חדש בטכנולוגיה מתקדמת המסוגל לקלוט 36,000 מטר קוב שפכים ליום. עם הקמת המט"ש יבוטלו מט"ש גניגר ומט"ש תל עדשים המיושנים. המט"ש החדש יעמוד בתקנות ועדת ענבר ויספק קולחים ברמה שלישונית, המתאימים להשקיית כל סוגי הגידולים החקלאיים ללא כל מגבלה.

הקמת המט"ש החדש מביאה עמה בשורה גם בתחום איכות הסביבה. עם הקמתו, יחייב התאגיד את המפעלים המזהמים בעמק בהתקנת מערכות קדם טיפול, שיביאו להזרמת שפכים "נקיים יחסית" ובכך יצומצמו המפגעים הסביבתיים הנגרמים על ידי מפעלים מזהמים. הקמת המט"ש החדש צפויה להימשך 24 חודשים ובסך הכול יושקעו בו כ-120 מיליון שקלים. במי נעם מבקשים לציין, כי מדובר באחד מהפרויקטים הגדולים ביותר שהוקמו באזור בתחום התשתיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות