fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורסם מכרז: כ-250 יח"ד במגדל העמק שווקו במחיר למשתכן

לפני כחודש פורסמו שני מכרזים רגילים לשיווק 256 יח"ד במגדל העמק. ראש העיר אלי ברדה הפעיל את השפעתו לביטול המכרזים והשבוע הם פורסמו מחדש כמכרזים במלול "מחיר למשתכן"
שכונה במגדל עמק (צילום???)
שכונה במגדל עמק (צילום???)

המכרזים הראשונים של המדינה בשיטת "מחיר למשתכן" יצאו לדרך. בשבוע שעבר, מספר ימים אחרי ביקורם של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וסגנו ז'קי לוי במגדל העמק, במהלכו הבטיחו לראש העיר אלי ברדה כי מגדל העמק תיכלל במסלול "מחיר למשתכן", פורסמו 11 המכרזים הראשונים במדינה וביניהם שני מכרזים במגדל העמק. הראשונה היא שכונת "מצפה העמק" בה שווקו 180 יח"ד מתוך 550 יח"ד שבתכנית ועוד 76 יח"ד ברחוב "יפה נוף" אף היא בשכונת "מצפה העמק" ובסך הכל 256 יח"ד מה שמעמיד את מגדל העמק בין חמשת הערים המובילות במספר יחידות הדיור שישווקו במחיר למשתכן. חשוב להדגיש כי שני המכרזים הללו פורסמו כבר לפני כחודש כמכרזים רגילים, ללא ההטבה של "מחיר למשתכן", אך בעקבות התערבות של ראש העיר אלי ברדה בוטלו המכרזים ושווקו מחדש במסלול החדש "מחיר למשתכן" שכאמור יוזיל את העלויות עבור הרוכשים.

על פי התכנית, הזוכה במכרזים אלה תהיה החברה שתתחייב על המחיר הזול ביותר לצרכן. הקבלנים למעשה מתחרים ביניהם מי ייתן את המחיר הנמוך ביותר למ"ר בהתאם למפרט מחייב אשר נקבע על ידי המדינה ובכך למעשה יוכלו למכור את הדירות במחיר הזול ביותר לדירה לצרכן הסופי.

עוד צוין כי בשיטה זו שונו הקריטריונים לזכאות כך שהזכאים לרכוש את הדירות המוזלות הם זוגות צעירים או רווקים מעל גיל 35 אשר אין דירה בבעלותם. סגן שר הבינוי, ח״כ ז׳קי לוי, שביקר במגדל העמק בשבוע שעבר התייחס להחלטה: "קצב ההתפתחות במגדל העמק בראשות ראש העיר אלי ברדה הוא מרשים ולכן נקבע כי מגדל העמק תהיה מהערים המובילות מבחינת מספר יחידות הדיור שישווקו בה בפרויקט "מחיר למשתכן".

ראש העירייה אלי ברדה, שכאמור עמל רבות כדי לכלול את מגדל העמק בתכנית: "הפעלתי את השפעתי כדי לכלול את מגדל העמק במסלול "מחיר למשתכן" משום שחשוב לי שזוגות צעירים יוכלו ליהנות מהנחה משמעותית של 100-150 אלף שקלים ממחיר השוק ובכך לקבוע את ביתם בעיר ולהשתקע בה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות