fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשמה טובה בת 19

רחלי סטרוסטינצקי-מלונק התנדבה לעבוד במשך שנה עם ילדים ממשפחות מצוקה, מסגרת שנת השירות שלה בכפר הילדים מגדים במגדל העמק. אז נכון שהיא נתנה מעצמה, אבל לדבריה היא קיבלה כפליים. זה נוער זה!
כשהגעתי לכפר מגדים מייד התמכרתי. רחלי סטרוסטינצקי-מלונק (צילום: יח"צ)

לפני גיוסה לצה"ל התנדבה רחלי סטרוסטינצקי-מלונק מקריית טבעון לעבוד במשך שנה עם ילדים ממשפחות מצוקה.

רגע לפני גיוסה לצה"ל החליטה סטרוסטינצקי-מלונק בת 19 לעצור ולעשות עוד משהו למען אחרים. בשנה האחרונה, במסגרת שנת השירות שלה, היא התנדבה בכפר הילדים מגדים במגדל העמק, השייך ל-SOS כפרי ילדים בישראל.

"כשהגעתי לכפר מגדים מיד התמכרתי". רחלי סטרוסטינצקי-מלונק (צילום: יח"צ)

בכפר הילדים מגדים גדלים ילדים שנפלטו ממשפחתם הביולוגית משלל סיבות של הזנחה, התעללות, אלימות, או מוות של ההורים. הילדים גדלים במסגרת משפחתית לכל דבר. יש אמא ואחים, רק לא ביולוגיים. המשפחה מתפקדת כתא משפחתי עצמאי, לכל אמא יש עד שמונה ילדים והיא דואגת לכל צורכיהם. הילדים מתחנכים בבתי הספר המקומיים ובהמשך משתלבים בעצמם בקהילה באמצעות התנדבות. כבר מגיל צעיר מספק הכפר לילדים את כל הפתרונות האפשריים.

"תמיד היה לי ברור שאעשה שנת שירות, רק לא ידעתי איפה. כשהגעתי לכפר מגדים מייד התמכרתי, ידעתי שפה אני רוצה לעשות את שנת השירות שלי", מספרה רחלי. "העבודה עם ילדים צעירים, האווירה המיוחדת, ישר ידעתי שיהיה לי טוב פה ושאני אעשה לטוב לאחרים. הילדים צריכים חום ואהבה, תשומת לב, יחס חם ושידאגו להם. אני מטבעי בנאדם שאוהב לתת מעצמו ולדאוג לאחר, ולכן מיד התאמתי למקום".

במהלך השנה סייעה רחלי לילדה בכיתה ג' שסבלה מאטימות רגשית וכמעט אף פעם לא בכתבה גם אם קרה לה הדבר הכי נורא בעולם (כמו אמא שביטלה ביקור, או אכזבה אחרת, ר"כ), זאת בשל הרקע המשפחתי ממנו הגיעה. בעקבות הדרכתה המסורה של רחלי, היא הובילה אותה לשינוי חברתי חד. "בעבודה המשותפת שלנו ושיחות מרובות על פתיחות ודוגמא אישית היא נפתחה. היום היא לא רק מחבקת ואוהבת, אלא גם בוכה ועצובה, שמחה ותמרגשת ומקרינה את רגשותיה כלפי חוץ".

רחלי, שמתגייסת באוקטובר, החליטה להתנדב לפני שנה בשל רצונה להתמקד בעבודה עם ילדם ונוער. על המקום במגדים התמודדה מול מאות אחרים, והיא זכתה בו יחד עם עוד שמונה צעירים. במסגרת ההתנדבות רחלי סייעה לילדים בכפר במגוון רחב של נושאים – בעיות אישיות, עזרה בלימודים, בעיות חברתיות, הפעלת חוגים, הדרכות ושלל פעילויות, והיוותה מעין אחות גדולה ודואגת לילדי הכפר.

"השנה הזאת הייתה בעיקר מלאה ברכישה. רכישת ערכים, ידע, תכונות, ובעיקר הראתה לי צדדים אחרים בעצמי, שיש לי את היכולת לשים לב לפרטים הקטנים ולדאוג לאחר. קיבלתי הרבה יותר ממה שנתתי, זאת חוויה חד פעמית ורצויה מאוד" .

רחלי שואפת להתגייס לחיל חינוך ולהמשיך לעזור לאחרים. "אני מקווה שצה"ל ישבץ אותי בחיל חינוך, כך שאוכל להמשיך להיות שינשינית, אבל הפעם של החיילים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות