fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איזה עובד בעיריית מגדל העמק יצא לחופשת לידה?

אהרון רות מאגף הפיקוח בעיריית מגדל העמק הוא ככל הידוע אחד הראשונים בארץ, שניצל את החוק החדש, המאפשר גם לגברים לצאת לחופשת לידה. רות: "מודה לבורא עולם על הזכות שנפלה בחלקי לגדל ילד נוסף, אין אושר גדול מזה, אני מוכן ומזומן למשימה של חיי".
רות והרך הנולד (צילום עצמי)
רות והרך הנולד (צילום עצמי)

בחודש ינואר האחרון, אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שקוראת להעניק חופשת לידה לאבות, לצד זו הניתנת לאימהות. "החוק יאפשר לאבות לקחת חלק בימים הראשונים לאחר הלידה, הימים הקשים והשמחים ביותר בחייה של משפחה", הסבירה זנדברג.

על פי החוק, אב טרי יוכל לקחת חופשת לידה של 8 ימים, מתוכם 5 ימים על חשבון ימי מחלה ועוד שלושה ימים כימי חופש על חשבונו. כך או כך, על פי ההצעה, המעסיק יחויב לתת רצף של שמונה ימי חופשה. כיום, כידוע, החוק אינו מעניק לאב הטרי אף לא יום חופש אחד.

רות והרך הנולד (צילום עצמי)
רות והרך הנולד (צילום עצמי)

השבוע אושר החוק רשמית. מי שכבר מימש את החוק החדש הוא עובד אגף הביטחון בעיריית מגדל העמק, אהרון רות, שרעייתו יסמין ילדה בשבוע שעבר את בנם. רות, דאג מבעוד מועד ועוד לפני הלידה, לשריין חופשה בת 45 ימי עבודה, כדי לטפל בבן החדש שהצטרף למשפחה.

אהרון רות הוא ככל הידוע אחד הראשונים בארץ, שניצל את החוק החדש, ולבטח הראשון באזור הצפו.

"גם לאבות מגיע להיות עם התינוקות שרק נולדו", הסביר אהרון רות את החלטתו, אבל הדגיש כי היא לא הייתה הסיבה היחידה להחלטתו לצאת לחופשת ליגה. "רציתי להיות עם אשתי, לעזור לה בתקופה הראשונה עם הילד. אין לי קרובי משפחה שיוכלו לסייע, לכן החשיבות של העזרה שלי כפולה ומכופלת", אמר.

אהרון רות סיכם: "אני מודה לבורא עולם על הזכות שנפלה בחלקי לגדל ילד נוסף, אין אושר גדול מזה, אני מוכן ומזומן למשימה של חיי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות