fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפתרון היצירתי של פקחי מגדל העמק

לאחרונה סיימה עיריית מגדל העמק את שדרוג פארק הראשונים במרכז העיר, המזמין מאות תושבים מהעיר לבלות וליהנות מהמתקנים הפזורים בשטחו. לרווחת המבלים הוצבו במקום פחי אשפה לשמירה על הניקיון, אך למרות זאת נוהגים לא פעם המבלים להשליך פסולת ברחבי הפארק דבר הפוגע ביופי ובאסתטיקה כמו גם באיכות הבילוי.

בעקבות ריבוי המקרים של השלכת פסולת שדווחו על ידי תושבים למוקד העירוני, החל הפיקוח העירוני לבצע אכיפה מוגברת ברחבי הפארק. תחילה ניסו הפקחים בהסברה על החשיבות בשמירה על הסדר והניקיון, אך במקרים מסוימים נאלצו לתת למבלים גם דו"חות כספיים. בין המלכלכים היו גם קבוצת צעירים שנתפסה בשעת מעשה אך אלה ביקשו בכל לשון של בקשה מהפקחים למחול להם ולוותר על דו"ח .

 הפקחים שהחליטו ללמד את הצעירים, לקח הציעו פתרון חינוכי ויצירתי: ברירת קנס- או שתקבלו דו"ח או שתנקו את אזור המתקנים, כדוגמה אישית וכתרומה לקהילה. הצעירים מיד החלו לנקות את הפארק ובסיום הבטיחו כי ישמרו על הניקיון בעתיד.

מחלקת פיקוח ושיטור, אתי בן מרגי סיפרה: "הרשות הקימה פארק לתפארת ועל התושבים לשמור על הניקיון כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנו. הפתרון היצירתי והחינוכי של הצוות גם הביא לניקיון וגם גרם לאותם צעירים להבין את החשיבות בשמירה על המרחב הציבורי ואני בטוחה שהם לא יחזרו על כך בעתיד".
image

במסגרת אכיפה של פקחים במגדל העמק לשמירה על סדר וניקיון בפארק הראשונים בעיר, נתפסה קבוצה של צעירים מלכלכים. הפקחים נתנו להם עונש חינוכי: ניקיון הפארק כדוגמא אישית וכתרומה לקהילה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות