fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההצלחה המסחררת של מפעל ההיי-טק ממגדל העמק

חברת טאואר סמיקונדוקטור ממגדל העמק, הפכה לסיפור החם של הבורסה בת"א, עם זינוק של 250% במנייתה מתחילת 2014. ראש העיר: "התעשייה בכלל ומפעל טאואר בפרט הם ספינת הדגל שהפכו את מגדל העמק למרכז תעסוקה אזורי ולמקור תעסוקה ופרנסה לתושבי העיר והאזור"
טאואר
חברה לייצור שבבי. טאואר (צילום: באדיבות החברה)
טאואר
חברה לייצור שבבי. טאואר (צילום: באדיבות החברה)

חברת טאואר סמיקונדקטור הבינלאומית, הממוקמת באזור התעשייה רמת גבריאל במגדל העמק, הייתה פעם חברה שהתקרבה לפשיטת רגל, והיום נסחרת בבורסה לפי שווי של מעל מיליארד דולר ועל סף כניסה למדד ת"א 25, ציון דרך מדהים מבחינתה של התעשייה המקומית.

טאואר סמיקונדקטור, הינה חברה המייצרת שבבים במפעליה במגדל העמק, בקליפורניה וביפן. החברה מעסיקה כיום מעל ל-3000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם יותר מאלף עובדים ישראלים בישראל, רובם תושבי מגדל העמק והסביבה. באמצע דצמבר 2013 עוד נסחרה החברה לפי שווי של 650 מיליון שקלים, אולם עם פרסום עסקת הענק עם חברת פנסוניק היפנית בשבועיים האחרונים של אותה שנה כבר הספיקה המניה לזנק ב-50% ומאז המשיכה והוסיפה מניית טאואר עלייה של עוד 250% לערכה.

מנכ"ל טאואר, ראסל אלוואנגר, שחוגג בקרוב עשור בתפקידו סיפר לגלובס כי כאשר נכנס לתפקיד החברה הייתה במצב פיננסי גרוע, שרפה מזומנים, הציגה תזרים שלילי מפעילות שוטפת ונשאה על גבה חוב של יותר מ-500 מיליון דולר לבנקים. מפעל השבבים המרכזי של טאואר במגדל העמק – FAB2 – הוקם בתחילת העשור הקודם בעלות של 1.1 מיליארד דולר שהכניס את החברה לקשיים חמורים וגרר דחייה של שנים ברכישת מלוא הציוד הדרוש לעבודה בתפוקה מלאה.

בהחלטה אסטרטגית, החליטה החברה על הגדלה מאסיבית של כושר הייצור, הן במפעל הקיים במגדל העמק שהורחב וקלט מאות עובדים נוספים, והן מעבר לכך במיזוג עם חברת ג'אז האמריקאית בשנת 2008 ולאחר מכן שיתוף הפעולה המדובר עם ענקית האלקטרוניקה פנסוניק, שהגדיל את כושר הייצור של החברה בעוד 800 אלף פרוסות סיליקון בשנה, ואת היקף ההכנסות בכ-400 מיליון דולר בשנה. המנכ"ל הוסיף ואמר כי במהלך השנה הנוכחית שמה לה החברה למטרה להגיע לקצב הכנסות שנתי של מיליארד דולר.

ראש העיר, אלי ברדה, שבתקופתו הוקם מפעל ה-FAB2 שגייס עוד מאות עובדים אמר: "התעשייה בכלל ומפעל טאואר בפרט הם ספינת הדגל שהפכו את מגדל העמק למרכז תעסוקה אזורי ולמקור תעסוקה ופרנסה לתושבי העיר והאזור. הליווי האישי שלי מול שרי הממשלה והתמ"ת במיוחד, לשמור על מעמדה של מגדל העמק כאזור עדיפות לאומית א' בתעשייה וקידום תכנית ההשקעות זכו להערכה והיוו ציון דרך הקשרים הטובים שהתפתחו בין הרשות לתעשייה בכלל וטאואר בפרט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות