fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפני הפועל עפולה: נפרדים מסעידו

לפני המשחק ביום ראשון תקיים הפועל נצרת עילית טקס הוקרה לכבודו של כדורגלן העבר, יצחק (סעידו) אלמליח, במעמד ראש העיר, רונן פלוט, המקפיד לכבד את שחקני העבר. אלמליח בן 55, תושב מושב בלפוריה, שיחק במועדון במשך 12 עונות רצופות, משנת 1981 עד 1993.
יצחק אלמליח כיום (צילום עצמי)

לפני המשחק ביום ראשון נגד הפועל עפולה, תקיים הפועל נצרת עילית טקס הוקרה לכבודו של כדורגלן העבר, יצחק (סעידו) אלמליח, במעמד ראש העיר, רונן פלוט, המקפיד לכבד את שחקני העבר.

אלמליח בן 55, תושב מושב בלפוריה, נשוי לרונית ואב לשלוש בנות, שיחק במועדון במשך 12 עונות רצופות, משנת 1981 עד 1993.

הבין שהוא צריך להטביע חותם. אלמליח (צילום ארכיון)
הבין שהוא צריך להטביע חותם. אלמליח (צילום ארכיון)

אלמליח התחיל לשחק בליגה הארצית, ירד עם הקבוצה לליגה ב' וחזר לליגה א', שם פרש. המאמן שלומי אדרעי, זיהה את הפוטנציאל של החלוץ הצעיר בן ה- 17 והעלה אותו לקבוצה הבוגרת, ששיחקה בשנות ה- 80 בליגה הארצית, אז הליגה השנייה.

אלמליח: "הבנתי שלא ייתן כלום אם אהיה טוב ולא אבקיע ואטביע את חותמי על המשחק ועל הקבוצה, וזה מה שהשתדלתי לעשות לאורך כל הקריירה שלי", הוא מסביר את המוטו שהנחה אותו לאורך כל הקריירה.

עם מזכיר ההסתדרות דאז, רונן פלוט לאחר הבקעת שער (צילום עצמי)
עם מזכיר ההסתדרות דאז, רונן פלוט לאחר הבקעת שער (צילום עצמי)

הוא שיחק בקריירה מאות משחקים, אבל שניים מהם יזכור לעד. "נגד בית"ר תל אביב בליגה הארצית כבשתי צמד וחזרנו מפיגור, זה אחד המשחקים שלא אשכח, בליגה א' כבשתי ארבעה שערים במשחק נגד הפועל טירת הכרמל", הוא משחזר ומוסיף סיפור פיקנטי: "בסיום המשחק בא אלי מנהל הקבוצה, ברוך (בורקה) טבורינסקי ונתן לי חבילה של שטרות כסף. עובד גרינפלד, שראה את זה, נתן לי סטירה ואמר שלא הייתי צריך לקחת את הכסף. זה סיפור שלא אשכח לעולם וכל פעם שהייתי פוגש את עובד הוא היה מזכיר לי אותו. אני חושב שהכדורגל בנצרת עילית והקבוצה איבדו איש ענק".

-מה הזיכרון הכי כואב בקריירה?

"העונה בה ירדנו לליגה ב'. זה היה שבר גדול עבורי. ירדנו בגלל הפרש שערים וזה כאב לי. הייתה לי עונה מצוינת, כבשתי 25 שערים, אבל זה לא היה שווה כי ירדנו ליגה".

-מי השחקן שהכי נהנית לשחק אתו?

"איציק דרעי מטבריה וכמובן שלמה אדלר, גדול שחקני המועדון בכל הזמנים. הם ידעו לנצל את המהירות שלי ואת הפוטנציאל שלי, ידעו להפעיל אותי. כששלמה אדלר פרש, הוא העביר לי את החולצה מספר 10. אמר שהיא מגיעה לי. זה היה כבוד גדול עבורי לשחק עם מספר 10 שהיה מזוהה עם שלמה".

אלמליח בפעולה במדי נצרת עילית (צילום ארכיון דני גורביץ)
אלמליח (מימין) בפעולה במדי נצרת עילית (צילום ארכיון דני גורביץ)

רק מעטים יודעים, אבל אלמליח היה קרוב לסיים את הקריירה בגיל צעיר, כשהלך לגיבוש של השייטת. "אם הייתי מתקבל הייתי עוזב את הכדורגל", הוא אמר.

אחרי הצבא הבין שמקריירה של כדורגלן אי אפשר לבנות משפחה והלך ללמוד בטכניון. מזה 20 שנה הוא עובד במפעל טאואר במגדל העמק כמהנדס מכונות. "אני נחשב למומחה לרובוטים בקנה מידה ארצי, זה תחום ההתעסקות שלי".

על הטקס שיתקיים לכבודו ביום ראשון הוא אומר: "כל הכבוד להפועל נצרת עילית שמכבדים את שחקני העבר. זו מסורת מכובדת והלוואי וימשיכו בה עד שכל אחד ואחד משחקני העבר יקבלו את הכבוד המגיע להם. בהזדמנות זו אני מבקש להודות למנכ"ל גיל ברעם ולמנהל שרון סויסה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות