fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך תיראה נצרת עילית ב- 2030

הוועדה המחוזית אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר העתידית של נצרת עילית * בתכנון: 3,000 חדרי מלון ו- 1.4 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה, בילוי ומסחר
ראש העיר רונן פלוט מציג את התכנית (צילום עצמי)
ראש העיר מציג רונן פלוט את התכנית (צילום עצמי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון אישרה למתן תוקף את תכנית המתאר החדשה של העיר נצרת עילית. התכנית כוללת תוספת של 7,000 יחידות דיור בשטחי פיתוח חדשים וכ – 5000 יחידות דיור שייבנו במסגרת תהליכי התחדשות עירונית. לראשונה בתולדות העיר, התכנית מתייחסת לתחום התיירות ולמימוש הפוטנציאל התיירותי הגלום בעיר הצופה להר תבור ומוקפת בשני שליש משטחה ברצועות נוף מרהיבות בלב הגליל . בנוסף ליחידות הדיור כוללת התכנית, התייחסות לשטחים ציבוריים ושינוי ייעוד אזורי תעשייה הסמוכים לשכונות מגורים לטובת מסחר ובילוי  בהיקף של  כ – 1.4 מיליון מ"ר . התכנית נועדה לתת מענה להיקף אוכלוסייה צפוי של כ – 100 אלף תושבים, מה שאומר הכפלת אוכלוסיית העיר בעשור הקרוב.  הדירות יוקמו בבניינים של עד 22 קומות ויספקו מענה לגידול הצפוי .

ראש העיר מציג את התכנית (צילום עצמי)
ראש העיר מציג את התכנית (צילום עצמי)

התכנית פועלת לפתח את מרכז העיר כמוקד מסחר, בילוי ותעסוקה באזור בו ממוקם בניין העירייה עם קישור לקריית הממשלה החדשה המוקמת בימים אלה.

יעד נוסף הוא ניצול הפוטנציאל התיירותי הגלום בעיר והפיכתה למוקד תיירות המתבסס על טבע ובריאות, בעזרת שדרוג פיתוח מרכז העיר, בניית 3000 חדרי מלון וכן מסלולי הולכי רגל ואופניים שיחברו בין חלקי העיר.

תכנית המתאר החדשה נוגעת גם לתשתיות תחבורה, כאשר בין היתר צפוי שיפור משמעותי במערך הדרכים שמחברות את העיר לכביש 77 מכיוון צפון באמצעות סלילת כביש עוקף כפר כנא (6500)  וכביש 786 שיחבר את נצרת עילית לפארק התעשייה הגדול שלה "ציפורית".

ראש העיר רונן פלוט, שמלווה את התכנית מקרוב יחד עם צוות נבחרי העירייה ואנשי המקצוע במנהל ההנדסה אמר בתגובה כי תכנית המתאר שמה דגש על הקלת עומס התנועה בכניסות לעיר וביטול תלות התלות בציר תחבורה ראשי שעובר דרך הכפרים שבסביבה.

פלוט ציין כי התכנית משקפת נאמנה את ההתחדשות העירונית ותנופת הפיתוח האדירה של העיר בכל תחומי החיים. "נצרת עילית מסומנת היום כיעד אטרקטיבי שמושך אליו יזמים גדולים ומשקיעים בהיקפים עצומים, אין לי ספק כי הקמת קריית ההייטק החדשה, ביצוע הפרויקטים הגדולים ושדרוג התשתיות העירוניות ימשוך לעיר משפחות חזקות ויחזיר אותה לקדמת הבמה. נצרת עילית חוזרת להיות העיר המובילה בגליל".

פלוט הודה לאנשי המקצוע בעירייה שמלווים את תהליך גיבוש התכנית ואישורה ולוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בראשות אורי אילן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות