fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעירים נפלו לכנרת ואותרו אחרי שמונה שעות

בני הדודים עדן עוז ואורון חדד נפלו למים בעת שיט בכנרת, ולאחר שמונה שעות קשות של מאבק בגלים ועם חגורת הצלה קטנה אחת, הועברו לפוריה במצב של תשישות והתייבשות
עדן עוז ואורן חדד
ניצלנו בנס. עדן עוז ואורן חדד (צילום: מיה צבן דוברת בית החולים פוריה)
עדן עוז ואורן חדד
ניצלנו בנס. עדן עוז ואורן חדד (צילום: מיה צבן דוברת בית החולים פוריה)

מה שהחל כיום כיף בכנרת, הפך עבור בני הדודים עדן עוז (25) מפתח תקווה ואורון חדד(25) ממושב אשתאול, לסיוט ממושך. השניים יצאו לחנוך את סירת הגומי הממונעת החדשה של חדד בכנרת. בשעה 12:00 הם הפליגו מחוף כינר לעבר טבריה. בשעה 14:30 חדד קפץ לשחייה במים, ובן דודו עוז עמד על קצה הסירה כשגל גבוה הפיל את משקפי השמש שהחזיק למים. כשניסה להתכופף ולהרימם הגיע גל נוסף ועוז נפל למים.

"עד שהוצאתי את הראש הרוח כבר הרחיקה את הסירה 200 מ' ממני. אורון היה במרחק 10 מ' ממני. שחינו אחד אל השני. אורון החזיק ביד חגורת הצלה של ילד שהיתה לנו ,וכך ניסינו לשחות מחזיקים אחד בשני ואוחזים בחגורת ההצלה הקטנה", סיפר עדן

אורון מוסיף: "ראינו את החוף מרחוק אבל לא היה לנו מושג מה המרחק. התחלנו לשחות נגד הזרם ונגד הרוח, זה היה כל כך קשה ומייאש. התפללנו וקראנו תהילים. כל כמה דקות בלענו מלא מים. ראינו מרחוק את הכיפה הכחולה של הקבר של רבי מאיר בעל הנס, כל הזמן הסתכלנו עליה והתפללנו… "

לאחר כמה שעות בשמש העזה חדד החל להרגיש חולשה, עוז שהיה צמוד אליו מספר, "הוא כבר היה לבן לגמרי והעיניים שלו התגלגלו כלפי מעלה. פחדתי שיאבד את ההכרה, השפרצתי עליו מים וקראתי לו אורון, אורון, אורון…. הייאוש הכי גדול היה כשהבנו שהמשטרה התחילו לחפש אותנו, אבל הם חיפשו באזור המזרחי של הכנרת אליו נסחפה הסירה. ראינו אותם מרחוק אבל התחיל להחשיך והבנו שאין סיכוי שהם יראו אותנו. המשכנו בכוחות אחרונים לשחות לעבר החוף, ידעתי שאם אני מפסיק לחתור אני שוקע. ראינו את החוף אבל הרגשנו שאנחנו לא מצליחים להתקדם. אחרי שהחשיך, נהיה מאד קר, התחלנו לרעוד מקור".

בעשר בערב דקות לפני שהשניים איבדו תקווה חלפה לידם סירה של המשטרה, "בכוחות האחרונים שלנו התחלנו לשרוק ולצרוח בכל הכוח. למזלנו הם שמעו וזיהו אותנו בחושך, בקושי הצלחתי לעלות לסירה רעדתי בכל הגוף", מספר עוז.

השניים הובהלו למרכז הרפואי בפוריה, ד"ר סעיד שלבי, רופא בפנימית ב' אשר טיפל בהם ציין כי "שני הבחורים הגיעו כשהם במצב של תשישות גבוהה והתייבשות, הם אושפזו לטיפול והשגחה. רצינו להשגיח עליהם כדי לוודא שאין החמרה במצב אנזים השרי . פגיעה באנזים השריר ופרוק השריר יכולה לגרום לפגיעה בכליות. למרבה המזל לא היתה פגיעה כזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות