fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם לא יהיה שינוי חיובי בעמדת הממשלה, נצא להפגנה בירושלים"

כך מאיימים במכללת נצרת עילית-יזרעאל, שם מצטרפים למאבקן של כל המכללות בארץ
אוהל המחאה של מכללת נצת עילית-יזרעאל (צילום: עצמי)
אוהל המחאה של מכללת נצת עילית-יזרעאל (צילום: עצמי)

פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות, מנהל מזה כשנתיים ניסיון להידבר עם משרדי הכלכלה והאוצר, במטרה לתקן את שיטת התקצוב החדשה של המכללות, לעדכן (אחרי 30 שנה) את תמחור ההנדסאים, לתקן את העוול הישן של היעדר תקציבי הצטיידות ושיפוצים ויחד עם הכול, לשפר את תדמית ההנדסאים.

"כשמועד פתיחת שנת הלימודים הנוכחית התקרב, התכנסנו לישיבת חרום והחלטנו, כדי לא לפגוע בסטודנטים ובמרצים", אומרת איריס קליין, מנכ"לית מכללת נצרת עילית-יזרעאל, "רצינו לנקוט באמצעים שיפגעו במנכ"לים עצמם: הקמנו אוהל מחאה בין הכנסת לאוצר, הכרזנו על שביתת רעב ובמקביל השתתפנו בישיבות ועדות הכנסת".

לדברי קליין, הם זכו לתמיכה מסגנית השר ח"כ פאינה קירשנבאום, ח"כ יצחק הרצוג יו"ר השדולה למען המכללות הטכנולוגיות, ח"כ כץ יו"ר ועדת העבודה, רווחה ובריאות ועוד ח"כ ממפלגות שונות.

שר האוצר, יאיר לפיד, ביקש לעכב את שביתת הרעב ל-48 שעות כדי לאפשר לו "להיכנס לעובי הקורה" ולמצוא פתרון, ולמרות ביקורו של שר הכלכלה באוהל והבטחה שתוך 24 שעות, אבל בתום המועד לא קרה דבר.

איריס קליין: "בעקבות ההכרזה על השבתת הלימודים, התנהלו שיחות מתישות בין נציגי המשרדים, צוות המו"מ של פורום המנהלים בתיווכו של יו"ר אגודת הסטודנטים – אורי רשטיק שתרומתו למאבק גדולה מאד והוא אף מאיים לצרף לשביתת המכללות הטכנולוגיות, אם היא לא תישא פרי, את כל המוסדות האקדמיים בארץ".

אוהל המחאה של מכללת נצת עילית-יזרעאל (צילום: עצמי)
אוהל המחאה של מכללת נצת עילית-יזרעאל (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות