fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: קולנוע במגדל העמק

עיריית מגדל העמק מקדמת בימים אלה את הקמתו של בית קולנוע חדש שיפעל בהיכל התאטרון העירוני, לאחר שנים רבות בהן לא היה בית קולנוע בעיר
אולם הקולנוע העתידי (צילום עצמי)
אולם הקולנוע העתידי (צילום עצמי)

חיים בסרט טוב: בשורה משמחת לתושבי מגדל העמק, העירייה מקדמת בימים אלה הפעלת קולנוע עירוני בהיכל התאטרון. אישור רשמי לקידום המיזם התקבל לאחרונה עם אישור 'קול קורא' ששלחה הרשות לרשות לפיתוח הגליל שתסייע לרשות המקומית בהקמת הקולנוע שיכלול רכישת ציוד חדיש, הקרנה והפקת אירועים.

אולם הקולנוע העתידי (צילום עצמי)
אולם הקולנוע העתידי (צילום עצמי)

כידוע, במגדל העמק פעלו בעבר בתי קולנוע במספר תקופות שונות. הראשון היה "קולנוע דליה" שמאוחר יותר החליף את שמו לקולנוע "תמר" ושימש כבית קולנוע עירוני בשנות ה-60 המוקדמות – בדיוק במקום שבו נמצא קניון "לב העיר" כיום.

פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, כולל במוצאי שבת, הוקרנו בו סרטים – בטורקית, ערבית וגם מערבונים והועלו בו גם הצגות תיאטרון (באידיש בעיקר) ולמעשה שימש הקולנוע כאחד ממוקדי התרבות המקומית, בתקופה שבה לא המתנסים עדיין לא היו קיימים. עם התפתחות הטלוויזיה, דעכו בהדרגה בתי הקולנוע בארץ וכך גם במגדל העמק. ב-1982 נסגר המקום סופית.

לקראת סוף שנת 1987, במסגרת הקמת הקניון הראשון בעיר, נהרס הקולנוע ובמקומו נבנה הקניון המוכר לנו כיום. באמצע שנות ה-90 נעשה ניסיון לפתוח בקומה העליונה של הקניון בית קולנוע, אלא שלאחר זמן קצר המקום נסגר בגלל חוסר היענות. גלגול שלישי של קולנוע עירוני נרשם לפני כעשור לערך כאשר הרשות המקומית רכשה מקרן וסרטים לטובת תושבי העיר אך גם השקעה זאת לא ארכה ימים.

גם בימים אלה לא פועל כלל קולנוע בערים רבות בפריפריה בגלל חוסר כדאיות כלכלית של יזמים פרטיים והתושבים נאלצים לנסוע עד למטרופולין חיפה על מנת לצפות בסרטים. בעיריית מגדל העמק היו ערים לנושא והחליטו להרים את הכפפה ולקדם לטובת התושבים את הקמתו של הקולנוע העירוני שיפעל בכוחות מקומיים.

מי שיפעיל את הקולנוע הם המתנ"ס העירוני שמשמש כזרוע הביצועית של הרשות בנושאי תרבות כסוג של 'סינמטק' קטן שיכלול הקרנות של סרטים חדשים לילדים ולמבוגרים, סרטי איכות, סרטי נושא ומפגשים עם יוצרים, תסריטאים ובמאים וכן הפקת פסטיבלים ואירועים ייחודיים בתחום הקולנוע לטובת בהם ישתתפו תלמידים ותושבים חובבי קולנוע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות