fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן: לוחם אש חילץ שמונה לכודים מבניין בוער

שריפה ברחוב דגניה בקרית חיים
לוחמי האש בפעולה. שריפה ברחוב דגניה בקרית חיים (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

"קרה לנו נס", אמרו דיירי בניין דירות בן 4 קומות בשכונת אליהו בבית שאן, בסיום אירוע בו פרצה דליקה בבניין והדיירים היו בסכנת חיים. בסביבות השעה 22:00 התנתק זרם החשמל בבניין. הדיירים שיצאו בזה אחר זה לבדוק מה קרה, גילו כי ארון אחד מארונות החשמל בחדר המדרגות עלה באש עקב מה שנראה קצר חשמלי והפך את חדר המדרגות לאפוף עשן ולהבות.

למקום הוזעקו ניידות של מכבי אש ולאחר מספר דקות החלו לטפל באירוע ולפנות את הדיירים מהדירות. חלק מהדיירים הצליחו לצאת בכוחות עצמם, בשלוש דירות נותרו 8 דיירים לכודים. חלקם קשישים וחלקם ילדים ואפילו תינוקת אחת. הכבאי זיו סויסה החל לטפס במעלה המדרגות, לפתוח דלתות וחילץ את הדיירים, דייר אחד בכל פעם. סויסה מוכר ככדורגלן וכקפטן קבוצת הכדורגל הפועל בית שאן. "בגלל שזה קרה כבר פעם אחת, קצר חשמלי שגרם לשריפה, ידענו מה קורה באירוע", סיפר שי לוי, מפקד הצוות.

לוחם האש זיו סוויסה (צילום: דוברות כיבוי אש)
לוחם האש זיו סוויסה (צילום: דוברות כיבוי אש)

מכאן ואילך החל זיו סויסה לחלץ את הילדים בדירות בקומה ג' וד'. " חדר המדרגות היה אפוף עשן, נכנסתי לדירות והוצאתי את הילדים אחד אחד. בכל פעם עטפתי אותם עם המעיל וכיסיתי את ראשיהם במגבת רטובה". החילוץ האחרון בקומה הרביעית, היה של תינוקת שלא שהתה יחד עם האחים שלה בחדר. "נכנסתי לחדר האחרון וראיתי שהמיטה לא מסודרת. משכתי את הסדין וראיתי את התינוקת, שלפתי אותה והורדתי אותה איתי".

בסופו של האירוע פונו 8 דיירים בגילאים שונים לקבלת טיפול רפואי עקב שאיפת עשן. בכיבוי האש הוציאו חוקר שריפות. בנוסף הגיע למקום נציג של חברת חשמל שבדק את המקום. הדיירים לנו במהלך הלילה בבתי קרובים ומתכוונים לתקן את הנזקים בימים הקרובים ולהכשיר את הדירות למגורים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות