fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עירנות של נהג קטר הצילה את חייו של נהג קלנועית שחצה מסילה

קלנועית על המסילה בקרית מוצקין. צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל
קלנועית על המסילה בקרית מוצקין. צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל

נהג קלנועית פרץ לשטח מפגש הדרך מסילה בקרית מוצקין בניגוד לחוק, נהג הרכבת הספיק לבצע בלימת חירום ועצר את הרכבת כעשרה מטרים מהקלנועית

היום (חמישי), נמנע אסון במעבר הרכבת בקרית מוצקין הודות לעירונותו של נהג הקטר, אלי בן סימון, שהבחין בקלנועית על מעבר הרכבת בקרית מוצקין. על פי צילומי האבטחה של רכבת ישראל נהג קלנועית פרץ לשטח המסילה במפגש דרך- מסילה הסמוך לתחנה, והמיועד להולכי רגל, בניגוד לחוק. זאת, למרות שהופעלו אורות האזהרה והפעמונים, והמחסום החל לרדת.

נהג הרכבת אלי בן סימון, אשר נסע מכיוון כרמיאל לחיפה במהירות של 100 קמ"ש, זיהה את הקלנועית ממרחק של 100 מטרים, ומיד החל בבלימת חירום והפעיל את צופר הרכבת. הרכבת נעצרה כעשרה מטרים בלבד מהקלנועית. במקביל דיווח הנהג בכל רשתות הקשר לחירום לפיקוד הרכבתי הארצי על האירוע.  בכך הציל נהג הרכבת את נהג הקלנועית ממוות בטוח. בשל האירוע התעכבה הרכבת מספר דקות, ונרשמו שיבושים קלים בתנועת הרכבות באיזור.

נהג הקטר, אלי בן סימון. צילום: רכבת ישראל
נהג הקטר, אלי בן סימון. צילום: רכבת ישראל

"מדובר על התגשמות הסיוט של כל נהגי הרכבת", מספר בן סימון, נהג ותיק ומוערך הנוהג כ-30 שנים, "האירוע כולו ארך שניות ספורות אך הרגיש כמו נצח. כל הדם ירד לי לרגליים. אני שמח שהצלחתי לבלום בזמן וחייו של נהג הקלנועית ניצלו. אני מנצל את ההזדמנות יקורא לכל משתמשי הדרך לא לפרוץ לשטחי מסילה בניגוד לחוק".

מרכבת ישראל נמסר כי "אנו מזכירים לכלל משתמשי הדרך להיזהר בקרבת פסי הרכבת, ובייחוד בתנאי מזג האוויר החורפי והראות הלקוייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות