fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר מועצת העיר בקרית ים, שלומי טל, החרים את הישיבה החגיגית

מועצת עיר קרית ים. צילום: דוברות העירייה
מועצת עיר קרית ים. צילום: דוברות העירייה

מישיבת מועצת העיר הראשונה והחגיגית של עיריית קרית ים נעדר חבר המועצה, שלומי טל, מי שהתמודד על ראשות העירייה נגד ראש העירייה הנבחר, דוד אבן צור. טל נעדר מהישיבה במחאה כנגד מה שהוא טוען זלזול של העירייה בציבור.

בישיבת מועצת העיר הראשונה, שנערכה בנוכחות קהל רב, הוזמנו חברי המועצה שנבחרו לשבת בשולחן הכבוד על הבמה והושבעו על ידי אבן צור כחברי מועצה. רק המקום שנשמר עבור טל נשאר ריק. בישיבה הראשונה מונו ג'נו פלס, שמחזיק בתיק הרווחה, ואדם אמילוב שמחזיק בתיק הקליטה, לסגני ראש עירייה בשכר, חברת המועצה, עו"ד שיראל בר, מונתה לסגנית ומ"מ ראש עירייה ללא שכר. באותה ישיבה חגיגית גם אושרו תקציבים של מיליוני שקלים לפרויקטים שונים בעיר.

היעדרותו של טל מהישיבה משכה תשומת לב והוא מסר כי היעדרותו נבעה מהתנהגותה של העירייה. "שוב אותה התנהגות חסרת תקנה. שוב מזלזלים בציבור! עיריית קריית ים שכחה שאלפי תושבים בחרו בי כדי לייצג אותם נאמנה ולא להיות חותמת גומי של אף אחד" מסר טל. לדבריו, הוא קיבל את ההזמנה לישיבה אל הדוא"ל שלו כמה שעות לפני פתיחתה עם תאריך של כמה ימים לפני כן.

שלומי טל. צילום: יח"צ
שלומי טל. צילום: יח"צ

"איפה נשמע שאני מקבל הזמנה לישיבת מועצה ואת סדר היום לפיו עומדים לאישור תקציבים במיליוני שקלים, ובסה"כ 26 סעיפים שלמים ואת כל אלה אני זוכה לקבל חמש שעות בלבד לפני הישיבה" הוא מסר "החוק קובע מפורשות כי יש להעביר הזמנה מסודרת עם סדר יום מפורט 48 שעות קודם ובנושא תקציב עשרה ימים קודם לכן. כנראה שקריית ים לא כפופה לחוקים האלה. אני לא מתכוון להיות שותף להצגה וקורא לאדוני ראש העיר להתחיל להתנהל בשקיפות וליידע אותי מראש ועל פי חוק על כל ישיבה בחמש שנים הקרובות. דעו לכם, אני לא מתכוון לעבור על מקרה חמור זה לסדר היום".

מעיריית קרית ים נמסר: "ההזמנות לישיבת מועצת העיר החגיגית שהתקיימה בנר ראשון של חנוכה נשלחו לכל חברי מועצת העיר כבר שבוע לפני כינוסה ונמסרו באופן ידני גם לחבר המועצה שלומי טל. סדר היום הסופי של הישיבה נשלח לכל חברי המועצה בדוא"ל 72 שעות לפני קיום הישיבה. בשל תקלה טכנית שארעה בשרת העירייה מתברר כי מקצת מהחברים קיבלו את סדר היום באיחור. בכל מקרה המדובר היה בישיבת מועצה חגיגית אליה הוזמנו כל תושבי העיר ואשר נועדה להציג בפני הציבור את חברי המועצה החדשים ולהיפרד מהיוצאים. הסעיפים התקציביים היחידים שהיו על סדר היום היו תקציבים בלתי רגילים שמקורם במשרדי הממשלה ואינם מחייבים הודעה של עשרה ימים מראש. צר לנו על כך שחבר מועצה חדש המיטיב לפרט את סדר היום של הישיבה בראיון רדיופוני 81 שעות לפני קיומה טוען כי נודע לו על תוכן הישיבה רק חמש שעות קודם לכן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות