fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תותחים

​הוא סיים החודש את הפיקוד על אגד תותחנים והחל את תפקידו כראש מחלקת ארגון באגף התכנון בצה"ל . היא אשתו, לשעבר אשת צבא והיום ראש המטה של מנכ"ל משרד הרווחה. אפרת ואל"מ יורם כנפו מכפר חיים רואים בעבודתם שליחות למען המדינה
מתכנן קריירה בתחום החינוך. אל"מ יורם כנפו (צילום: דובר צה"ל)
מתכנן קריירה בתחום החינוך. אל"מ יורם כנפו (צילום: דובר צה"ל)

 

אל"מ יורם כנפו, תושב כפר חיים, סיים החודש שנתיים מרתקות ומשמעותיות כמפקד אגד תותחנים 282 בחיל התותחנים ולפני כשבוע נכנס לתפקידו החדש כראש מחלקת ארגון באגף התכנון בצה"ל.

כנפו, בן 44, נשוי לאפרת ואב לדניאל, נועם ועלמה שנולדה רק לפני שלושה שבועות, החל לפקד על אגד התותחנים בשלהי מבצע צוק איתן. "זו הייתה משימה מאתגרת מאחר שהאגד היה פעיל לאורך כל ימי הלחימה. לאורך כל התקופה היה לי מצפן פנימי שהורה לי את הדרך ואמר לי: תהיה מוכן. הדרך היחידה להגיע מוכנים לקרב היא תוכנית אימונים רציפה ואתגרית, כזו שתקטין את הפער שבין המוכנות למלחמה למלחמה עצמה".

זה גם המסר שהעביר למפקדים באירועי הפרידה ממנו לקראת סיום התפקיד: "אמרתי להם: היו צנועים ונחושים, הובילו את האגד במרץ ובחדוות עשייה. אמרתי שאני גאה בהם, סומך עליהם ומצדיע לכולם, מראשון הלוחמים ועד לראש חץ חבורת המפקדים שמובילה לכל משימה".

בשנתיים שבהן שירת כמפקד האגד הקים כנפו את הגדוד המעורב עיטם, והכניס לשימוש מבצעי את מכ״ם מגן רוח. במהלך השנה האחרונה הוכנסה לשימוש גם רקטת הרומח, כלי מתקדם לשימוש מבצעי בגדוד הרעם. ״בסיום התפקיד ביקשתי שהמפקדים ימשיכו לשאת איתם שני דברים חשובים. הראשון הוא להקדיש כל דקה פנויה לחיילים. אמרתי שמה שלא יעשו עם אנשיהם עד למלחמה, כבר לא יוכלו לעשות יותר. וכשאני אומר ׳אנשים׳ אני מתכוון לשמור עליהם ולפתח בהם גאווה על עשייתם. המסר השני היה ׳אנחנו אוהבים להתאמן׳. לא מצאתי מתכונת טובה יותר להתכונן למלחמה ולהקטין את הפער בין מה שנדרש מהצבא לבין רמת המוכנות שלנו, זולת אימונים אותם יוזמים ומובילים המפקדים".

כנפו נולד וגדל בבית שאן ובסיום לימודיו התגייס לחיל התותחנים. במהלך השירות יצא ללימודי משפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, שם הכיר את אשתו אפרת. בני הזוג נישאו לפני 15 שנים וכאמור היום הם הורים לשלושה ילדים.

לא פשוט להיות איש צבא ואיש משפחה.

"כשאני בבית אני משתדל לפנק את הילדים ואת אשתי ככל שניתן ולעשות איתם מה שהם רוצים: ים, בריכה, סרט, טיול בכפר, משחקים בגינה, קניית מתנות קטנות, לאכול בחוץ, שיעורי בית. אני משתדל להיות מעורב כמה שמתאפשר לי".

יש לך זמן לתחביבים?

"אני אוהב סדרות טלוויזיה, מטפל בגינה ומוצא זמן לרוץ".

אתה כבר חושב על הקריירה שאחרי השחרור מהצבא?

"כמפקד אני מתכנן קריירה בתחום החינוך, כשהשאיפה היא להיות מנהל בית ספר. בשביל הנפש ותאוות היצירה אני מתכנן להקים לי נגרייה קטנה".

מתכנן קריירה בתחום החינוך. אל"מ יורם כנפו (צילום: דובר צה"ל)
מתכנן קריירה בתחום החינוך. אל"מ יורם כנפו (צילום: דובר צה"ל)

מפקדת על אזרחי

אפרת מייקין-כנפו, ילידת כפר חיים, מסוגלת להבין את האינטנסיביות שבה נתון איש צבא שכן היא בעצמה שירתה כקצינה במשטרה הצבאית, מפקדת בסיס בית ליד וקצינת קישור עם הצלב האדום. היא בוגרת לימודי משפטים וממשל בהצטיינות מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ובשלוש השנים האחרונות משמשת ראש המטה של מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון. לפני כן עבדה בפרקליטות המדינה מחוז מרכז והייתה עוזרת אישית של איש העסקים שמעון וינטראוב.

לא פשוט לגדל ילדים כשהבעל בצבא.

"לא קל לגדל שלושה ילדים לבד, אבל אני מעריכה מאוד את מה שיורם עושה ורואה בזה שליחות למען המדינה. לפני 11 וחצי שנים, כשבננו הבכור נולד,

יורם החל את תפקידו כמג"ד והיה מגיע הביתה פעם בשבועיים. במלחמת לבנון הוא לא ראה אותנו חודשיים. אני חייבת לציין שללא עזרתה של אמי שגרה בשכנות אלינו לא הייתי יכולה לפתח קריירה. אמי מאמינה בערכים שלנו והעזרה שלה היא גם סוג של שליחות. כאשתו של איש צבא הטיפול בילדים הוא עליי וכשראיתי שהעבודה תופסת את רוב זמני, עזבתי את הפרקליטות. רציתי לעשות שינוי, לטעום מהעולם הגדול, לצבוע את החיים שלי בצבעים אחרים, כך שהעבודה עם וינטרוב ענתה בזמנו על הציפיות. היום, לאחר שלוש שנים במשרד הרווחה, אני מרגישה שהעבודה שלי היא סוג של שליחות בעזרה לחלשים כפי שעשיתי בפרקליטות".

"לפני 11 וחצי שנים, כשבננו הבכור נולד, יורם החל את תפקידו כמג"ד והיה מגיע הביתה פעם בשבועיים. במלחמת לבנון הוא לא ראה אותנו חודשיים"

"לאורך כל מבצע צוק איתן היה לי מצפן פנימי שהורה לי את הדרך ואמר לי: תהיה מוכן. הדרך היחידה להגיע מוכנים לקרב היא תוכנית אימונים רציפה ואתגרית"

 

לא קל לגדל ילדים לבד. אפרת והילדים (צילום: עצמי)
לא קל לגדל ילדים לבד. אפרת והילדים (צילום: עצמי)
ראש מטה מנכ"ל משרד הרווחה. עו"ד אפרת כנפו (צילום: עצמי)
ראש מטה מנכ"ל משרד הרווחה. עו"ד אפרת כנפו (צילום: עצמי)

ומה אומרת האישה לצידו שבעצמה היתה מפקדת בצה"ל?

"אני מעריכה מאד את מה שבעלי עושה ורואה בזה שליחות למען המדינה".

גם אפרת עושה שליחות למען המדינה. בשלוש השנים האחרונות היא מכהנת כראש מטה מנכ"ל משרד הרווחה אליעזר יבלון. היא עורכת דין במקצועה, עשר שנים עבדה בפרקליטות המדינה מחוז מרכז ועסקה בפלילים בעיקר בעבירות מין ובהמשך היתה עוזרת אישית של איש העסקים שמעון וינטראוב.

מייקין-כנפו 41 ילידת כפר חיים, היא בת ממשיכה במשק ההורים עשתה במשך כל השנים קריירה לצד הקריירה הצבאית של בעלה לפני שלושה שבועות ילדה את בתה עלמה.

"זה לא קל לגדל שלושה ילדים לבד כשהבעל משרת את המדינה. עזבתי את הפרקליטות כיוון שרציתי להתפתח למקומות אחרים אבל הבנתי מהר מאוד שמקומי הוא במגזר הציבורי בדאגה לחלשים. כאשתו של איש צבא הנטל של הילדים הוא עלי וראיתי שהעבודה הופכת להיות חשובה יותר מכל דבר. לא היה לי רגע פנוי לילדים. כמו כן רציתי לעשות שינוי, לטעום מהעולם הגדול, לצבוע את החיים שלי בצבעים אחרים כך שהעבודה עם וינטרוב ענתה בזמנו על הציפיות. היום לאחר שלוש שנים במשרד הרווחה אני מרגישה שהעבודה שלי היא סוג של שליחות בעזרה לחלשים כפי שעשיתי בפרקליטות".

אפרת סיימה משפטים וממשל בבינתחומי בהצטיינות. היא היתה קצינה במשטרה הצבאית, מפקדת בסיס בית ליד וקצינת קישור עם הצלב האדום. יש לה ארבע אחיות אחת מהן היא פרופסור למדעי המוח באוקספורד, השניה עוסקת בהי טק והשלישית עוסקת בקולנוע. אביה הוא ד"ר לזאולוגיה.

עם התינוקת עלמה (צילום: עצמי)
עם התינוקת עלמה (צילום: עצמי)

איך זה להיות בת זוגו של מפקד קרבי בצה"ל?

"כשהבן הבכור 11.5 נולד, יורם החל את תפקידו כמג"ד והיה מגיע פעם בשבועיים הביתה. במלחמת לבנון הוא לא ראה אותנו חודשיים. אני מעריכה מאד את מה שבעלי עושה ורואה בזה שליחות למען המדינה. אני חייבת לציין שללא עזרתה של אימי שאנחנו גרים בשכנות אליה לא הייתי יכולה לעשות קריירה. אמא שלי מאמינה בערכים שלנו וזה סוג של שליחות כשהיא עוזרת לנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות