fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהשנה הבאה: אורט שלומי יהיה בית ספר ממלכתי בלבד

הישג לתלמידים והורים במועצה המקומית וכל הכבוד גבי נעמן שהקשיב לתושביו  והחליט לקבל את ההחלטה הלא פשוטה
גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן (צילום: עצמי)

 

בשורה מרעישה. חטיבת הביניים אורט שלומי מסירה החל מהשנה הבאה את הסמל ממלכתי דתי והופכת להיות חטיבת בינתיים ממלכתית בלבד. מדובר בהחלטה של משרד החינוך בשיתוף מועצת שלומי וראש המועצה גבי נעמן שמנהל אורח חיים דתי, אך בכל זאת שם לנגד עיניו את היתרון בשדרוג בית הספר וקבלת תלמידים חדשים שאינם מזדהים עם החינוך הדתי ומעדיפים חינוך חילוני.

מדובר בהחלטה יוצאת דופן שפותחת את חטיבת הביניים בשלומי גם לתלמידי האזור. לאחרונה התקיימה פגישה בין מועצת שלומי למנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון ונציגי אורט. בישיבה עלה כי תלמידים דתיים כלל לא לומדים בשלומי אלא בישיבות תורניות בנהריה והם מממנים לעצמם נסיעות. מנגד, גם החילונים לא לומדים בשלומי כי בית הספר מוגדר דתי ממלכתי. לאור עובדות אלו, הובן שבית הספר אורט אינו יכול להמשיך להתקיים במתכונת זו. נעמן הציע  שבית הספר יהפוך לממלכתי בלבד וכך גם רצו תלמידים והורים ביישוב.

גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן (צילום: עצמי)

בשבוע שעבר הוציא נעמן להורים הודעה בה נכתב: "במהלך השנים האחרונות אנו עדים לתהליכים המתקיימים בתוך בית הספר אורט, תהליכים המעידים על איכות ומצוינות בכל הרבדים כאשר אחוז הזכאים לתעודת בגרות מתוך מסיימי כיתה י"ב בשנה האחרונה עומד על כ~70 אחוזים ואחוז המתגייסים לצה"ל ולשירות הלאומי עומד על 100 אחוזים. היום ניתן לומר בגאווה רבה כי בית הספר אורט בשלומי נותן לתלמידי היישוב הרבה יותר בכל תחום ומוביל אותם, באופן אישי ומקרוב, להצלחות מוכחות.  רוב מוחלט של ילדי אורט שלומי נמנים עם הזרם הממלכתי ולמעשה התלמידים החליטו על שינוי זרם ממלכתי באורט, החלטה שקיבלה משנה תוקף על ידי משרד החינוך והמועצה המקומית שלומי".

השינוי הזה אומר שמשנת הלימודים הבאה בית הספר יהיה בפיקוח ממלכתי במקום ממלכתי דתי. משמעות הדבר, אזור הרישום לתושבי שלומי הבוחרים בזרם הממלכתי יהיה אורט שלומי. תלמידי החינוך הממלכתי דתי ייסעו ללמוד באולפנת הראל, בבית הספר קנדי בעכו או בישיבת אביר יעקב התורנית וזאת עד לכיתה י"ב. התלמידים שלומדים בבית הספר גליל מערבי יוכלו להמשיך ללמוד שם, אך מי שיבחר יוכל לעבור לאורט שלומי.

נעמן ציין עוד: "בית הספר אורט הוא שלכם ובשבילכם. הוא כאן, הוא קרוב, הוא חדיש והוא מאפשר לכל הורה להיות שותף בתהליך החינוכי מקרוב ומאפשר לנו יותר מתמיד לחזק את תוכנית הרצף החינוכי למען ילדי כולנו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות