fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: ההורים דורשים כיתה לחינוך המיוחד

סרט מלחמה (פנתרמדיה)
סרט מלחמה (פנתרמדיה)

הורים משלומי ומהסביבה דורשים  שתיפתח בשנת הלימודים הבאה כיתת תקשורת (חינוך מיוחד) רב גילאית בבית הספר היסודי הרב מימון. בכיתת תקשורת לומדים ילדים על הרצף האוטיסטי ובתפקוד גבוהה.  כיום קיימת כיתת תקשורת בבית הספר בגין בנהריה המשמשת כיתה על אזורית מגיל 6-9, אך לתושבי שלומי והסביבה נמאס מהסיעות הארוכות לנהריה. התקן לפתיחת כיתה  הוא חמישה תלמידים והמקסימום עד שמונה תלמידים.

אחת האמהות שבנה אובחן כאוטיסט בגיל ארבע וחצי מסבירה: "אם לא תפתח כיתה בשלומי, בני ילמד בבית ולא אשלח אותו למסגרת. אלו תת תנאים כל יום לנסוע לנהריה. אני המלווה שלו, לוקח שלוש שעות ביום להגיע הביתה, כי ההסעה היא מאספת לכל בתי הספר באזור, ואוספת מגוון תלמידים בגילאים שונים. בשלומי יש גן שפתי וגן לחינוך מיוחד, בשבוע שבר גם פתחו מרכז העצמה בלתי פורמלי. חייב להיות רצף חינוכי ומבלי שאנחנו נסבול".

האם מציינת כי בנה סובל בנסיעות: "אנו מגיעים הביתה ובני לא רוצה לשמוע על נסיעות ומבקש להישאר בבית, הוא מותש. בשלומי יש ארבעה ילדים תקשורתיים שמתאימים לכיתה, מבלי לאתר עוד תלמידים מהמועצות השכנות". במכתב שהעבירה האם למפקחת  במשרד החינוך נכתב:  "אנו מבקשים לסיים את העינוי היומיומי אותו אנו נאצים לעבור, נסיעה של רבע שעה מתארכת  כשעה וחצי כל בוקר כשהפתרון שמציע משרד החינוך הוא רק בנהריה, עכו או עין המפרץ".

ראש מועצת שלומי גבי נעמן אמר לצפון -1 כי הוא תומך בהצעת ההורים  ופנה למנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון, שתתמוך בהקמת כיתת תקשורת בשלומי והוא מקווה שאכן תיפתח כיתה כבר בשנת הלימודים הקרובה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מועצת שלומי ביקשה לפתוח כיתת תקשורת -בביס הרב-מימון. נכון לעכשיו ישנם רק 4 תלמידים עם לקויי תקשורת המיועדים לכיתת התקשורת. זהו תקן חסר לפתיחת כיתת תקשורת והכללים אינם מאפשרים פתיחה בנתונים אלה. 3 מהתלמידים משובצים בכיתות תקשורת בנהריה ואחד בעכו. כולם מקבלים מענה מיטבי וראוי. לאור האמור, ועם כל הצער הכרוך בכך, בנגזר מהנתון שצוין ומהכללים המחייבים, לא ניתן להיענות לבקשת הרשות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות