fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחייה פראלימפית: שיא עולם למרק מליאר

מרק מליאר מקרית מוצקין, שחיין איל"ן חיפה/קרית חיים, קבע בסוף השבוע שיא עולם מדהים במשחה למרחק 800 מ' בתוצאה 9:58.20 דקות
גאווה לאומית. מרק מליאר ומאמנו יעקב בייננסון | צילום: איל"ן חיפה
גאווה לאומית. מרק מליאר ומאמנו יעקב בייננסון | צילום: איל"ן חיפה

עוד הישג גדול לשחייה הפראלימפית הישראלית. מרק מליאר, שחיין מועדון איל"ן חיפה/קרית חיים, קבע בסוף השבוע האחרון שיא עולם במשחה למרחק 800 מ' באליפות גרמניה הפתוחה. מליאר עצר את השעון בזמן 9:58.20 דקות ובכך הפך לשחיין הראשון בעולם שירד מעשר דקות במשחה זה.

מליאר (19), תושב קרית מוצקין, הפגין בתחרות יכולת גבוהה מאוד וזכה בנוסף בשתי מדליות, מדליית זהב במשחה 400 מ' חופשי בתוצאה 4:49.92 ובמדליית ארד במשחה 200 גב בתוצאה 2:36.14.

יצוין כי לפני כארבעה חודשים קבע מליאר שיא עולם במשחה 1,500 מ' חופשי בתחרות שהתקיימה במכון וינגייט. לאור כושרו הנפלא רף הציפיות ממנו עלה לקראת אליפות העולם, שתתקיים באמצע ספטמבר בלונדון. אם אכן ימשיך להפגין בלונדון כושר גבוה עשוי מליאר להבטיח לעצמו כבר שם את מקומו באולימפיאדת טוקיו 2020.

שחיין נוסף של הנבחרת, ששייך גם הוא לאילן חיפה/קרית חיים, עמי דדון, זכה באותה תחרות במדליית זהב במשחה 200 חופשי. דדון (18), תושב קרית אתא, עצר את השעון בתוצאה 2:57.42. מאמן נבחרת ישראל יעקב בייננסון הביע סיפוק רב מהתוצאות של חניכיו, הוא אגב מאמן אותם גם באיל"ן חיפה/קרית חיים.

אם לא די בהישגים אלה רביעיית השליחים של איל"ן חיפה הוסיפה עוד מדליה למאזן הכללי של נבחרת ישראל, כאשר זכתה במדליית ארד במשחה 50 כפול 4 בתוצאה 2:44.36. במשחה זה השתתפו: ענבל פיזרו, בכירת השחייניות בארץ, ששייכת גם כן לאיל"ן חיפה, עמי דדון, אראל לוי ואריק מליאר – אחיו התאום של מרק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות