fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבעה חשודים בסחר בסמים באמצעות אפליקציית "טלגראס"

טלגראס. צילום דוברות משטרת ישראל
טלגראס. צילום דוברות משטרת ישראל

 

שבעה חשודים מנתניה, כפר יונה ולוד נעצרו לאחר שקשרו קשר והקימו עסק להפצת סמים מסוכנים בכל רחבי הארץ באמצעות  היישומון "טלגראס" תוך שהשתמשו בשמות משתמש  וסחרו בסמים לקטינים וגם לבגירים. בשבוע שעבר הוגש נגדם כתב אישום המכיל עשרות אישומי סחר בסמים ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם

שבועות לפני דצמבר 2018 קשרו שבעת החשודים קשר במסגרתו הקימו עסק למכירת והפצת סמים מסוכנים בכל רחבי הארץ, לקטינים ולבגירים. לשם מימוש הקשר, הנאשמים הצטיידו בטלפונים מבצעיים, באמצעותם יצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים והתקינו את היישומון "טלגרס" המבוסס על יישומון ה"טלגרם". החשודים פתחו חשבונות רבים ביישומון תוך שימוש בשמות רבים כגון: "אבי הטחול", "אלהון מייקון", "shon shon, "50" ועוד.

החקירה המורכבת של חוקרי המשטרה העלתה כי החשודים עשו שימוש ביישומון וסחרו בסמים המסוכנים, תוך חלוקת תפקידים ביניהם ואופן הבא: בשלב הראשון מי מהחשודים היה מבצע "אימות" מול הלקוח. במסגרת האימות ובטרם אישור העסקה, נדרשו הרוכשים הפוטנציאליים לשלוח מסמכים מזהים הכוללים בין היתר, צילום תעודת זהות/רישיון נהיגה, צילום עצמי שלהם קורצים עין או סרטון בו נדרשו לומר מלל מסויים וכן צילום תמונה מיישומון ה"פייסבוק". כל הליך העימות נועד לוודא כי לא מדובר בשוטר שעלול להפלילם.

בשלב השני ולאחר ביצוע העימות, מי מהחשודים היו מסכמים עם הלקוח את פרטי העסקה שכללו בין היתר: סוג הסם, מחיר, כמות, מקום המפגש וקבלת טלפון נייד של הלקוח. בחלק מהמקרים הלקוחות היו מגיעים למקומות מפגש, שם הייתה מתבצעת העסקה ובחלק מהמקרים, כשהלקוחות רצו לתאם משלוח של הסמים אליהם, המחיר בעבור זה היה גבוה יותר.

בשלב השלישי, פרטי העסקה היו מועברים מהיישומון לאחד הטלפונים המבצעיים של החשודים ומי מהם היה יוצא לבצע את המשלוח בהתאם למקום שנקבע עם הלקוח.

עוד גילו חוקרי המשטרה, כי ביישומון ישנה אפשרות לחוות דיעה על כל יוזר ממנו נרכשו הסמים, אודות השירות, המחיר ואיכות הסמים. כדי להימנע מביקורות שליליות בשל איכות הסמים הירודה של הסמים שהחשודים מכרו, הם נהגו להחליף את שמות היוזרים בהם השתמשו באופן תדיר.

החקירה המאומצת של חוקרי המשטרה העלתה כי גם במהלך התקופה שחלק מהחשודים שהו באילת, הם סחרו בסמים באילת והמשיכו לסחור בסמים גם בשאר חלקי הארץ.

במסגרת אותו קשר פלילי ולשם קידומו, החשודים יצרו קשר עם אחר, ממנו היו רוכשים את הסמים ובחלק מהמקרים היו נעזרים באימו של אותו אחר, גם היא מנתניה.

החשודים 18, 23, 24, 30, 50, 51 מנתניה, כפר יונה ולוד נעצרו ביום 11.2.19 ומעצרם הוארך מעת לעת בימ"ש השלום בפ"ת. בשבוע שעבר הוגש נגד חמישה חשודים כתבי אישום המכילים 74 אישומים בעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לפשע. יחד עם כתבי האישום הוגשה נגד החשודים גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בדיון שהתקיים בביהמ"ש, שישה  חשודים נעצרו עד החלטה אחרת וחשודה אחת שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות