fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק בחדרה: מכרז לפינוי אשפה בחסות להב 433

יעקב זיגדון (צילום: שלומי גבאי)
יעקב זיגדון (צילום: שלומי גבאי)

מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון פנה ליחידת להב 433 ולרשות ההגבלים העסקיים וביקשם לקחת חלק בהליך מכרז פומבי לפינוי אשפה ופסולת שפרסמה העירייה, במטרה למנוע אפשרות לקרטל ופגיעה בתחרות שוויונית בין מגישי הצעות פוטנציאליים.

מנכ"ל העירייה פנה באופן רשמי לראש היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית להב 443 תנ"צ יועז פנקס, ולממונה על ההגבלים העסקיים, והזמין אותם לקחת חלק בהליך המכרז ככל שימצאו לנכון על מנת להגביר את הפיקוח על הליכי המכרז.

לדברי זיגדון, פנייתו התבצעה במסגרת המאמצים הרבים שאותם משקיעה עיריית חדרה לצורך ניהול הליכי מכרז תקינים, שקופים ושוויוניים.

בימים אלה מפרסמת העירייה מכרז פומבי לפינוי אשפה ופסולת (לרבות פסולת גזם וגושית) אשר שוויו הכולל מגיע לסך של 200 מיליון שקלים.

"מי שלא עומד בהסכם ישלם על כך". מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון (צילום: דוברות עיריית חדרה)
 מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון (צילום: דוברות עיריית חדרה)

במהלך הכנת המכרז שמה לה העירייה למטרה לקיים הליך תחרותי, הפתוח בצורה הוגנת ושוויונית. לשם כך נקטה העירייה במספר פעולות, ביניהן קביעת תנאי סף גמישים המאפשרים למציעים פוטנציאליים רבים לגשת למכרז.

כמו כן, לא נקבעה פגישת קבלנים מאחר שקיומה היה עשוי לחשוף את זהות המתעניינים במכרז. במקום פגישה ניתנת אפשרות להעביר שאלות הבהרה בכתב.

בנוסף מאפשרת העירייה את הגשת ההצעות בשלושה מוקדים שונים, כך שיהיו שלוש תיבות מכרזים במקום תיבה אחת כפי שנהוג.

צעד נוסף הינו חלוקת הפינוי בין שני קבלנים שונים, אחד לפינוי אשפה ואחד לפינוי פסולת, כולל גזם.

הפעולות שאותן נקטה העירייה נועדו להקטין באופן משמעותי את הסיכויים לתיאום הגשת הצעות, יצירת קרטל (התאגדות של ספקי מוצר או שירות שנועדה לבטל את התחרותיות ביניהם  ולהגדיל את רווחיהם) ושאר תקלות שיפגעו בתחרות החופשית ובשוויון.

בפנייתו ליחידת להב 433 ולרשות ההגבלים העסקיים פירט מנכ"ל העירייה את כל זאת והוסיף, "העירייה עשתה ועושה ביתר שאת כעת, ככל שלאל ידה, לשמור על טוהר ותקינות הליך המכרז. אנו פונים אליכם ומזמינים אתכם לקחת חלק בהליך המכרז ככל שתמצאו לנכון".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות