fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רותי חי: המחאה למען זכויות הקשישים מתחילה באדום

רותי חי. צילום עצמי
רותי חי. צילום עצמי

כאשר בארץ מסמנים השבוע באדום מחאה על אלימות ורצח נשים החלה רותי חי מכפר יונה לתלות סרטים אדומים על מכוניות לאות הזדהות עם הקשישים שהחוק להשוואת קצבת הזקנה לשכר מינימום שעמד בשבוע שעבר להצבעה נפל על חודו של קול.

חי, 60, מנחת סדנאות צחוק ב-13 השנים האחרונות ועיתונאית לשעבר הרגישה שהיא צריכה לעשות מעשה: "ראיתי בשלושת הימים האחרונים שאנשים מדברים על הכעס שלהם אבל לא עושים משהו. כמי שנוסעת ברחבי הארץ לעבודה החלטתי להשמיע את הקול שלי בדרכי, בדרכים. קשרתי סרט אדום על המכונית שלי ועל מכוניות אחרות ופרסמתי פוסט בפייסבוק המודיע על התחלתה של מחאה חברתית בעניין קצבאות הקשישים. מחאה המתגלגלת בכבישים. אני יודעת שגם אני אהיה שם ברבות הימים וגם אתם תהיו שם. אני קמה כעת לעזור לעצמי. נתחיל להשמיע את מחאתנו האישית דרך הסרט האדום שתקשרו על הרכב שלכם, דרך השיתוף בפייסבוק ונראה לאן זה יתגלגל. קדימה אין זמן".

מתחילה מחאה. רותי חי צילום עצמי
מתחילה מחאה. רותי חי צילום עצמי

בינתיים היו מאות שיתופים ותגובות מחממות לב לפוסט שלה. בנסיעות שלה שואלים אותה מה מסמל הסרט האדום: "אנחנו נתחיל בסרט אדום על כל מכונית והדבר הבא יהיה לצאת לרחובות. אני בטוחה שנגעתי בהרבה אנשים שרצו לקום ולעשות משהו".

מפריע לה שלא מתייחסים היום לקשישים והקצבה בגובה 2,000 שקלים לא מאפשרת לקשישים רבים חיים מכובדים:  "זה נכון שיש קשישים אמידים ובעלי פנסיות גבוהות אבל אני פוגשת קשישים שחיים על השקל. היום אני בשיאי ואני דואגת לעצמי כמה שאפשר אבל אני לא יודעת מה יהיה מחר. אם המעשה הזה יתגלגל ובעקבותיו תהיה תהודה ארצית כי אי אפשר יהיה  להתעלם מאזרח המשמיע את קולו עשיתי את שלי. המסר שלי הוא: היום הם, מחר אני. אני חייבת לקום לעשות מעשה היום בשביל הקשישים של היום כי מחר אני אהיה שם. ואני רוצה לדאוג גם לעצמי בעתיד. לא רוצה שיבואו ויגידו לי איפה היית כשהחוק לא התקבל. מה את עשית בשביל זה?".

האם איציק שמולי יודע מה שאת עושה?

"עדיין לא. אני אנסה לדבר איתו. אבל אני בטוחה שאלפי קשישים כבר יודעים מדוע תולים סרט אדום על מכונית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות