fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית כרמיאל הנבחר משה קונינסקי: "אני אדם שמחבק את כולם"

משה קונינסקי צילום אלכס הובר
משה קונינסקי צילום אלכס הובר

 

אחרי שנים תחת שלטון עדי אלדר, בחרו השבוע תושבי כרמיאל במשה קונינסקי להוביל את כרמיאל לדרך חדשה. קונינסקי זכה ב-43.1 אחוזים מהקולות, אחריו רותם ינאי עם 24.49 אחוזים ורינה גרינברג סיימה במקום השלישי עם 20.5 אחוזים. "מערכת הבחירות הסתיימה. אנחנו מסתכלים קדימה. נשאיר את המשקעים מאחור"

משה קונינסקי צילום אלכס הובר (2)
משה קונינסקי צילום אלכס הובר (2)

בתום מערכת בחירות רוויית יצרים, בעיקר מצדם של מתחריו, לילה ארוך, ספירת קולות מורטת עצבים. קרוב לשעה 03.00 היה ברור כי קונינסקי הוא ראש העיר החדש השלישי במספר של כרמיאל.

למרות ריבוי המתמודדים, חמישה במספר, הצליח קונינסקי לשמור על האחוזים המקנים לו את ראשות העירייה מבלי להזדקק לסיבוב שני וזכה ב-9399 מהקולות הכשרים שהם 43.1 אחוזים מקולות הבוחרים. הישג מרשים בכל קנה מידה. רותם ינאי, שהתמודד מולו, קיבל 5339 קולות, שהם 24.49 אחוז ורינה גרינברג סיימה את המרוץ במקום השלישי עם 4469 קולות שהם 20.5 אחוז מכלל הקולות. גיורא צ׳שקין קיבל 1322 קולות (6.1 אחוז) ורותם בז׳רנו קיבל 1276 קולות (5.86 אחוז).

בכך הפך קונינסקי לראש העירייה השלישי מאז ייסודה של העיר בשנת 1964. ראש העירייה הראשון היה ברוך ונגר שנמנה על מקימיה ומייסדיה של העיר, אשר נפטר בטרם עת, לאחר 24 שנות כהונה. אחריו נבחר עדי אלדר שכיהן כשלושים שנה ולאורך שש קדנציות, בהן גם כיהן במשך 15 שנה כיו"ר השלטון המקומי.

בבחירות למועצה, זכתה רשימתו של משה קונינסקי בחמישה מנדטים אחרי שקיבלה 6677 מהקולות. רשימתו של רותם ינאי קיבלה 3791 קולות, מעט יותר מרשימתה של רינה גרינברג שקיבלה 3747 קולות. שתי הרשימות ייכנסו למועצת העיר עם 3 מנדטים כל אחת. מי שספגה מהלומה לא קלה היא רשימת חי שמייצגת את הציבור הדתי, עם 2491 קולות, השווים שני מנדטים במועצה, לעומת שלושה בקדנציה הקודמת. ארבע רשימות קיבלו מנדט אחד – הליכוד 1656 קולות, "משנים כיוון" – רשימתו של גיורא צ׳שקין 1194 קולות, רשימת "תקווה" 1020 קולות ורשימת "דף" של רותם בז׳רנו 987 קולות. הרשימה היחידה שלא נכנסה למועצה היא מפלגת "קשת צדק חברתי", שקיבלה 497 קולות.

עם היוודע התוצאות נכנס קונינסקי לבניין מטה הבחירות בנעמ"ת ואמר לראשונה כראש עיר: "העיר כרמיאל זכתה וניצחה בזכות הרבה אנשים שהתאחדו, עולים מאתיופיה, עולים ותיקים מדרום אמריקה, ממדינות חבר העמים, הקהילה החרדית. ועוד קהילות. יש לנו עיר שהצביעה בעד אחדות. יש לנו תושבים נהדרים".

בראיון ראשון לתקשורת הכריז שהוא כבר רץ קדימה: "אנחנו מתכננים את מחר בבוקר חודשים. אין לנו הרבה ימי חסד. אנחנו מתחילים לעבוד כדי לעמוד בכל מה שהבטחנו במצע הבחירות שלנו. לדבר אל התושבים בגובה העיניים כדי לתת להם תחושה שאנחנו כאן כדי לשרת אותם. אם עובדי העירייה היו חוששים למקומות עבודתם הם לא היו מצביעים עבורי, אני לא הולך לעשות שום עריפת ראשים, מה שכן אני הולך לעשות זה לחבר את כולם ולהסביר להם את מי אנחנו הולכים לשרת ולתת שירות יותר טוב, כולנו שותפים לדרך".

על השותפים הקואליציוניים להרכבת הקואליציה אמר: "יש לנו זמן, כלום לא בוער. אני אהיה ראש עיר של כולם וכל המועמדים הם שותפים קואליציוניים פוטנציאליים".

ובאשר לשאר המתמודדים: "מערכת הבחירות הסתיימה. אנחנו מסתכלים קדימה. אני אדם שמחבק את כולם. גם את מי שהיה יריב שלי. אנחנו נשאיר את המשקעים מאחור".

בהתייחסות למערכת הבחירות שהייתה יצרית מאוד אמר: "אני מניח שמערכת הבחירות היא חלק מהעולם המודרני של הצהובונים וזה מה שהמדיה עושה. היא גרמה לכך שאנשים נשבו לתוך עולם הוויראלי של לכבוש כל מסך ולא משנה על חשבון מי ומה. אבל צריך עכשיו להסתכל על מה שהיה, להסיק את המסקנות, אבל להסתכל גם קדימה ולהבין שאנחנו קהילה אחת וכולנו תושבי העיר.

מחר בבוקר אנחנו מתחילים לעבוד. צריכים להשאיר את הצעירים, להביא מקומות פרנסה, לחבק את התושבים ולדבר בגובה העיניים".

קונינסקי סיים בפרידה מראש העיר היוצא, עדי אלדר: "עדי אדם יקר. אני קיימתי 94 חוגי בית ובכל חוג בית פתחתי באמירת תודה לעדי, לרינה גרינברג ושולה כהן, על 30 שנים של עשייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות