fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: מי הרג את הנחש בגן הילדים?

פנייה שהתקבלה במחלקה הווטרינרית של קרית ביאליק דיווחה על נחש בחצר הגן. חתול חרוץ "חיסל" הנחש עוד בטרם הגיעו נציגי המחלקה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

העונה הזו של השנה היא בדיוק התקופה, שבה הנחשים מתעוררים משנת החורף שלהם ומתחילים להיות מאוד פעילים בחצרות הבתים, בגינות ובשטחים הציבוריים הפתוחים. לכן, יש לנקוט אמצעי זהירות – להתלבש בלבוש מתאים כאשר מסתובבים בשטחים פתוחים, לנעול נעליים גבוהות וסגורות ובעיקר להדריך ילדים שלא להרים סלעים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים.

השבוע התקבלה קריאה במוקד העירוני של עיריית קרית ביאליק, שהופנתה למחלקה הווטרינרית, מגן ילדים בעיר על נחש שנמצא בחצר. עד שהגיעו נציגי המחלקה למקום, הנחש "חוסל" על ידי חתול מהסביבה. לאחר שהחתול הרג את הנחש, הוא לקח אותו בפיו ושם אותו על מפתן דלת הגן. חתולים נוהגים לצוד כמעט כל מה שזז בסביבה האורבנית – נחשים, עכברים, מקקים ושאר מרעין בישין. לאחר שהם הורגים את "קורבנם", הם נוהגים להביא אותו כ"שי" לבעליהם. כך היה גם במקרה הזה. יודגש, כי היה זה נחש קטן ולא ארסי.

ד"ר דוד דדיה, הווטרינר הרשותי של קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים, אישר את פרטי המקרה וביקש להדגיש את חשיבות הימצאותם של חתולים במרחב העירוני. ד"ר דדיה: "החתולים, ובעיקר חתולי הרחוב, הם המדבירים הביולוגיים הכי טובים שיש. הם הורגים כל מה שזז בסביבתם, זו השגרה שלהם. בגינה או בחצר עם חתולים לא יהיו נחשים, עכברים או מקקים. הנחשים יפנו לגינה אחרת, שבה אין חתולים. חתולים מונעים מאיתנו את הצורך להשתמש בהדברה כימית רעילה. לכן, חשוב לשמור על קיומם של חתולים בסביבה במיוחד בעונה זו של השנה כשהנחשים מתעוררים. על כלבים, לעומת זאת, יש לשמור. כלבים לא צדים נחשים וכלבים רבים בעונה זו מוכשים על ידי נחשים. גם בכל הקשור לכלבים – יש לנקוט אמצעי זהירות. בספרות המקצועית כמעט לא ידוע על חתולים שהוכשו על ידי נחשים. חתול הוא צייד מעולה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות