fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קאנטרי גלי גיל חויב לשלם לתאגיד המים של מוצקין 1.1 מיליון שקלים

בית המשפט דחה את תביעת הקאנטרי, בה נטען כי התאגיד מחייב אותו במחירים הגבוהים מאלה שנקבעו בהסכם קודם. גבי בן גלים, הבעלים של הקאנטרי: "נערער על פסק הדין"
גבי בן גלים
התביעה נדחתה. גבי בן גלים (צילום: עידן חן)

בית משפט השלום בחיפה דחה את תביעת קאנטרי קלאב גלי גיל נגד עיריית קרית מוצקין ותאגיד פלגי מוצקין וחייב את גלי גיל לשלם לתאגיד חוב של יותר מ-1.1 מיליון שקלים וכן הוצאות משפט.

מפסק הדין עולה, כי בשנת 1999 נחתם הסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין,  לפיו העירייה תחייב את גלי גיל במחירי מים שיהיו זהים למחירי המים שהעירייה משלמת לחברת מקורות (שבעבר גבתה את חשבונות המים – נ"פ). העירייה חייבה את גלי גיל עבור צריכת מים על פי שני מספרי נכס המצויים בספריה ולאורך השנים דאגה לקיים את התחייבותה כלפי הקאנטרי, וזאת עד להפקעת סמכויותיה של העירייה לנהל את משק המים והעברתן לתאגיד.

כשתאגיד פלגי מוצקין החל לפעול, ב-2009, החל הקאנטרי לקבל חיובי תשלום עבור צריכת מים על פי תחשיב הגבוה לאין שיעור מהסכומים אותם שילם פלגי מוצקין למקורות. הקאנטרי תבע את פלגי מוצקין בטענה כי התאגיד מחייב אותו בתעריפי מים גבוהים ובניגוד להסכם הפשרה. התאגיד טען בכתב התשובה לבית המשפט, כי הסכם הפשרה ההיסטורי בין גלי גיל לעירייה נחתם בזמן אחר, בנסיבות שחדלו להתקיים ובמסגרת נורמטיבית חוקית שכבר פקעה מן העולם. שופט בית משפט השלום אחסן כנעאן קבע כי על גלי גיל לשלם לתאגיד בצורה אחידה כמו כל משלמי המים האחרים.

גבי בן גלים
התביעה נדחתה. גבי בן גלים (צילום: עידן חן)

השופט: "מטרת חוק תאגידי המים הייתה להביא שינוי במשק המים כשבבסיס החקיקה החדשה עמדו עקרון האחדות הגורס כי יש לקבוע מנגנון אחיד ארצי המנוהל על ידי גוף שהינו זרועו הארוכה של השלטון המרכזי והוא בלבד מוסמך לקבוע את תאגידי המים והעיקרון השני הוא העלות הריאלית של מחירי המים. מתן תוקף להסכם הפשרה שנכרת בזמנו בין גלי גיל לעירייה, לאחר כניסת החוק לפעולה, יש בו פגיעה בעיקרון השוויון בין גלי גיל לצרכנים אחרים. מתן גושפנקה להסכם הפשרה פוגע בעקרון האחדות".

בית המשפט קבע הוצאות לטובת פלגי מוצקין בסך של 10,000 שקלים ולעיריית קרית מוצקין באותו הסכום.

מנכ"ל פלגי מוצקין איציק הרשקוביץ: "זו תביעה עקרונית. ההסכם של הקאנטרי עם העירייה היה לשלם מים במחיר עלות. אנחנו כפופים לחוק תאגידי המים שהוא גובר על כל הסכם קדום. אני שמח שהצדק נעשה. בית המשפט קבע שאין איפה ואיפה ודין שווה לכולם, ואני מברך על כך".

הבעלים של קאנטרי גלי גיל גבי בן גלים מסר בתגובתו כי יוגש ערעור על פסק הדין.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות