fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פתוח! מי אושפיזין החלומות שלכם?

רוחה טנצמן צילום עצמי
רוחה טנצמן צילום עצמי

רגע אחרי שתקעתם את היתד הראשונה לסוכה, שאלנו אתכם מי הוא אושפיזין החלומות שלכם?

נורית פלד- מורה ומחנכת:

"הייתי שמחה לשבת בחברת בני משפחה אהובים שכבר אינם עימי ואני מלאת געגוע אליהם. הייתי מסבה בשמחה לשיחה עם יאנוש קורצ'אק, מחנך שפעל מתוך אמונה עמוקה בתפקידו, מי שהיה מופת בחייו ובחר ללכת אל מותו עם תלמידיו. הייתי מזמינה לסוכה משוררים מחזאים וסופרים  לשיח על יצירותיהם".

נורית פלד (צילום: יפה שיינבורן)
נורית פלד (צילום: יפה שיינבורן)

זיוה אוטומזגין- מעצבת שיער: "אני הייתי מזמינה את שמעון פרס ז"ל ואת ראש העירייה מרים פיירברג שתיבדל לחיים ארוכים. את פרס הערצתי על העשייה ופועלו ואת פיירברג כי היא קורצה מאותו הזן".

זיוה אוטומזגין (צילום: קובי לחמיש)
זיוה אוטומזגין (צילום: קובי לחמיש)

עו"ד אבי ללום: "את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל כי הוא היחיד שיכול היה לפתור את מצוקת הדיור במדינת ישראל".

אבי ללום (צילום: רותי ברמן)
אבי ללום (צילום: רותי ברמן)

גלית דרסה-מנהלת שווק בכללית: "הייתי רוצה לשבת עם סבי עמוס גואטה ז"ל, שטבע בגיל 64 בשעת דיג. שיושיב אותי לידו כמו פעם כשהייתי קטנה ויספר לי אחרי כל הברכות והארוחה הדשנה את סיפורי ילדותו מטוניס שם החגים לא נחגגו כהלכה בעיקר בגלל  האנטישמיות".

גלית דרסה צילום עצמי
גלית דרסה צילום עצמי

נאור דנין-זמר: "הייתי מזמין את אביתר בנאי כי איתו אפשר לשבת עד הבוקר ולא להפסיק לדבר".

נאור דנין (צילום: שיר חסין)
נאור דנין (צילום: שיר חסין)

גדי עמבר- צייר: "בסוכה שאני אשב בה לא ממש חשוב אם האורחים יהיו יהודים או גויים. עם הסופר בשביס זינגר הייתי רוצה לשבת ולדבר אבל אני באמת לא יודע איך בשביס בשיחת חולין. יכול להיות שאני אשתעמם בחברתו ויכול להיות שהוא ישתעמם מחברתי. וכך גם עם קפקא שאני אוהב לקרוא אותו. אבל מי שבטוח לא הייתי משתעמם בחברתו זהו פרופסור ישעיהו ליבוביץ' וזאת מפני שהדבר שאני הכי אוהב זה לריב ולהתווכח ועם ליבוביץ' זה היה יכול להיות תענוג לשבת ולריב בסוכה".

גדי עמבר (צילום: רותי ברמן)
גדי עמבר (צילום: רותי ברמן)

יהודית אנושי- מנהלת תיאטרון: "את רחל המשוררת על שיריה המלווים את ילדותינו, את נורית הירש על כל שיר שלה שהוא נכס צאן ברזל  ומביא את יופייה של ארצנו האהובה, את הורי שאני כל כך מתגעגעת אליהם, את רועי פלס והאחיין שלי אילן שנפלו על קידוש השם, את שלום חנוך לדבר אתו על מחזותיו הנפלאים, את ביבי על השנינות שלו, את מירי רגב על ההתקפה המכוערת עליה שלא בצדק ואת ראש העירייה מרים האהובה שאני מאמינה בצדקתה כי העיר נתניה בלעדיה תחזור 20  שנה אחורה".

יהודית אנושי (צילום: רותי ברמן)
יהודית אנושי (צילום: רותי ברמן)

חנה פאר-עיתונאית עבר: "הייתי רוצה להזמין לסוכתי, להתארח, את רובי ריבלין, נשיא מדינת ישראל. אני מלאת הערכה לאיש הזה. ריבלין, אדם עממי באופיו, מתרועע עם כל אחד, מבין את נפשם של התושבים. רגיש לסבל הזולת, ומנסה לעזור ולסייע ככל  שניתן לו מעמדו. למרות תפקידו רם המעלה, הוא איננו  מתנשא, ואיננו מסתגר  ב'ארמון  השן' כמו  מנהיגים אחרים בתקופתנו.  סביר להניח  שיש לו דעות  ועקרונות  משלו,  אבל  הוא  תמיד  פתוח לשמוע דעות ועקרונות של אחרים. רגיש לסבל  הזולת, ואיננו  חושש להביע עמדות בעניינים שונים, גם אם עמדות אלה לא תמיד מקובלות על קיצוניים  מסוגים  שונים".

חנה פאר (צילום: עודד פאר)
חנה פאר (צילום: עודד פאר)

דויד פסיג-עתידן:"הייתי רוצה להזמין את הנינים שלי שיחיו פה בשנת 2116 ושיספרו לנו שמדינת ישראל קיימת, חיה ובועטת וזאת כי היום אנחנו סתם מפוחדים ומבוהלים מהאתגרים ולא רואים את התמונה הגדולה. הילדים שלנו יצחקו על החששות שלנו. בוודאי שיתקשו להבין את הלך הרוח השפוף של דורנו. אני מקווה שיסלחו לפסימיים ולרואי השחורות. במיוחד לאלה אשר מדברים רעה כמו המרגלים בתורה".

דויד פסיג ובנו צילום עצמי
דויד פסיג ובנו צילום עצמי

אבי הררי- ראש מועצת אבן יהודה: "הייתי רוצה להזמין לסוכה שלי את משה רבנו, כדי ללמוד ממנו ולקבל ממנו יעוץ אך מתמודדים במשך  40 שנה עם אנשים שתמיד רק התלוננו וראו רק  את עצמם בלבד".

אבי הררי (צילום: רותי ברמן)
אבי הררי (צילום: רותי ברמן)

אורי גפני לשעבר עיתונאי: "הייתי מזמין לסוכתי את טנסי וויליאמס גדול המחזאים שכתב את: 'חשמלית ושמה תשוקה', 'חתולה על גג פח לוהט' ועוד. הייתי רוצה לשמוע ממנו על הרגע בו נולד רעיון למחזה ועל דרכו עד הבמה, על המאבק בצנזורה ההומופובית של הבמאי איליה קזאן ועל שחקניות שמשחקות את מגי 'החתולה' הצעירה גם בגיל 40."

אורי גפני צילום עצמי
אורי גפני צילום עצמי

הדר פרנקו-פעילה קהילתית: בכל שנה בצאת כיפור אנחנו בונים סוכה בחצר, מקשטים וחוגגים עם חברים ובני משפחה, ימי החג הם ימים נפלאים להתכנסות ובכל בוקר אני תוהה מי יגיע לביתנו. ברוח השנה שחלפה והמפגשים הרבים עם תושבי עמק חפר בעיקר דרך פעילות 'ים חופשי' ומגוון יוזמות חברתיות הייתי שמחה לארח לשיחה אמיתית מהלב את נציגנו במועצה ולהשמיע את קול המחאה של הדור הוותיק והדור הצעיר כאחד. אמונתי ותפילתי לשנה הבאה עלינו לטובה היא כי תיושם בישראל ובפרט בעמק חפר 'מדיניות שירותית' שבמרכזה האזרח וצרכיו.

אם תהייה לי סוכה ענקית אשמח לארח את אלפי האנשים הפועלים לשמירת משאבי הטבע שלנו חופשיים ממחסומים ומבטון מיותר, נגישים ובעיקר נקיים. ואת כל האנשים המדהימים שהכרתי דרך תרומתם למען הקהילה. וברמה הערטילאית, מכיוון שעוד לא הזדמן לי ולמשפחתי לנסוע להודו לקבל חיבוק מאמה 'האם המחבקת', הידועה כאחת המורות הרוחניות המפורסמות בימינו, אז לארח אותה בסוכתנו, גם אם וירטואלית, מעניק תחושת אושר. אחד מן הציטוטים של אמה הינו : 'החלום שלי ~חזון של עולם שבו נשים וגברים מתפתחים יחד, עולם שבו כל אדם מכבד את העובדה שכמו שתי כנפיים של ציפור ~נשים וגברים הם שווי ערך'".

הדר פרנקו (צילום: רותי ברמן)
הדר פרנקו (צילום: רותי ברמן)

אניטה ארבע-ציירת: הייתי רוצה שולחן עגול להזמין אליו אמנים אימפרסיוניסטים: מונה דגה, וואן גוך ולראותם שותים צוחקים ומדברים על אמנות. היה יכול להיות הגשמת חלום לפגוש את כולם. שהרי  יום אחד אפגוש אותם למעלה".

אניאה ארבע צילום עצמי
אניאה ארבע צילום עצמי

רם סיטון-עורך דין: "הייתי מזמין את שולמית אלוני ז"ל. היא מאוד חסרה בימינו. אני מאמין שהיא הייתה רוצה להקים סוכת שלום כמו בשיר על שלומית".

רם סיטון (צילום: רותם ערן)
רם סיטון (צילום: רותם ערן)

אבי מדר-צלם: "הייתי מחייה את שמעון פרס ומבקש ממנו לשבת לידי להשמיע את הגיגיו הפילוסופים המדהימים".

אבי מדר צילום עצמי
אבי מדר צילום עצמי

יוני כהנא-איש עסקים: הייתי מזמין את הרבי מליובאוויטש, המנהיג היהודי עם ההשפעה הגדולה ביותר בעולם, לפחות במאות השנים האחרונות. בהיסטוריה היהודית, עוד לא קם רב שחרט על דגלו 'להפוך את העולם ולהאיר אותו'. הרבי מליובאוויטש הוא המנהיג היהודי עם ההשפעה הגדולה ביותר בעולם, לפחות במאות השנים האחרונות. הרבי הצליח בזה ובעזרת השם יתגלה בקרוב בגאולה".

יוני כהנא צילום עצמי
יוני כהנא צילום עצמי

רוחה טנצמן-אצנית: הייתי רוצה להזמין את אחי ואת אבא שלי שנפטרו מסרטן כדי להגיד להם כמה אני מתגעגעת. לאח שלי הייתי רוצה לספר שקיימתי את ההבטחה שלי ורצתי מרתון לזכרו".

רוחה טנצמן צילום עצמי
רוחה טנצמן צילום עצמי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות