fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרשת זגורי: חבר מועצת העיר לשעבר במעלות תרשיחא הורשע בפרשת שוחד

מעלות כמרכז הגליל. שמעון זגורי (צילום: פרטי)
מעלות כמרכז הגליל. שמעון זגורי (צילום: פרטי)

בית המשפט השלום בעכו הרשיע היום (ראשון) את שמעון זגורי, מועמד לראשות עיריית מעלות- תרשיחא בבחירות 2013 וחבר מועצה לשעבר,  בגין ביצוע עבירת שחיתות ואיום על פי חוק הרשויות המקומיות וזאת  לאחר שהציע ונתן שוחד לתושב העיר על מנת להשפיע עליו ועל בני משפחתו ומכריו להצביע בעדו בבחירות.

זגורי, בן 60, לשעבר בעל עסק למוצרי חשמל במעלות ובנהריה נבחר למועצת העיר בסיעה עצמאית, "בס".

זגורי, כיהן כחבר מועצה במשך עשר שנים, מהן סגן ראש עירייה במשך שנתיים וחצי. הוא היה יו"ר הוועדות להנחות בארנונה, מכרזים וחבר דירקטוריון בחברה הכלכלית.
בבחירות 2013 התמודד לראשות עיריית מעלות תרשיחא במערכת בחירות סוערת במיוחד.

בתום הבחירות ב-2013  המועמד לראשות העירייה ארקדי פומרנץ מסיעת 'מעלות ביתנו', הגיש עתירה לבית המשפט לביטול תוצאות הבחירות בחשד לשוחד בחירות.

פומרנץ פנה למחלקה ליחידה הארצית לחקירות הונאה והפנה חומרים שונים.  בית המשפט לעניינים מנהלים דחה את עתירתו של פומרנץ וקבע כי עד שלא יוצג חומר ראייתי אחר מהמשטרה, לא ניתן לדון בתיק וגם ערעורו לבית המשפט העליון נדחה.

בחודש פברואר 2015, הגישה  פרקליטות המדינה כתב אישום נגד זגורי.

אז אמר זגורי: "אני חף מפשע. אני פועל רק פי חוק. נחקרתי לפני שנה ואיפה הקולות?
לא היו קולות בתרשיחא אז לא הגיוני שיהיה שוחד. השוטרים חקרו אותי בצורה
לא הוגנת ולכן לא הופתעתי. האמת תצא לאור, אני מקבל את הכל באהבה. אני אלחם ואוכיח שאני חף מפשע".

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד שגב אדלר, עולה כי באמצע חודש אוקטובר 2013, נפגש  זגורי עם כמאל סויטאת – תושב העיר, תוך שסוכם כי  זגורי ייתן לסויטאת  סך של 3000 שקלים בתמורה לכך שהוא יצביע עבורו בבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר, וכן ישפיע על 50 מבני משפחתו ומכריו להצביע עבורו.

מעלות כמרכז הגליל. שמעון זגורי (צילום: פרטי)
שמעון זגורי (צילום: פרטי)

עוד נכתב בכתב האישום כי: "בהתאם להסכם השוחד, נתן זגורי לסויטאת  1800 שקלים, והבטיח לתת לו 1200 שקלים נוספים לאחר הבחירות, ולאחר שייווכח כי סויטאת עמד בחלקו בהסכם השוחד.

לאחר הבחירות, ומשזגורי סבר כי סויטאת  לא עמד בהסכם השוחד, ולא הצביע בעצמו ולא השפיע על אחרים להצביע עבורו בבחירות, דרש זגורי ממנו  להחזיר לו את כספי השוחד.

זגורי כפר בעובדות  כתב האישום וטען כי הוא שילם את סכום הכסף עבור הפעילות הפוליטית החוקית ולא כשוחד בחירות" .

עו"ד יפעת כהן המייצגת את זגורי טענה בסיכומיה כי כנגד הנאשם התנהלה קנוניה בחסות  פומרנץ כיוון שהפסיד בבחירות לראשות העירייה. לטענתה ביסוס הראיות בכתב האישום מוטלת בספק. עוד טענה עו"ד כהן כי בפרשנות מילותיו של הנאשם: "להביא קולות ", יש להבין  כי זו שפה מקובלת בחיים הפוליטיים.

 בתום שמיעת פרשת התביעה וההגנה וסיכומי הצדדים, הגיע בית המשפט לכלל מסקנה כי המאשימה הוכיחה למעלה מכל ספק סביר כי הנאשם ביצע את העבירה המיוחסת לו בכתב האישום והורשע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות