fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: נדחו הערעורים נגד הבנייה המתוכננת על שטח כפר הנוער החקלאי

ועדת העררים קבלה את הערעור על שימור המבנה והדגישה כי תיערך בדיקה מקיפה. הגר פרי יגור: "אכזבה קשה, אבל זה לא בלתי צפוי. השלב הבא הוא הגשת עתירה מנהלית"
ריאה היסטורית ירוקה שמיועדת לבנייה. שערי מתחם החקלאי ההיסטוריים. צילום: נירית שפאץ
ריאה היסטורית ירוקה שמיועדת לבנייה. שערי מתחם החקלאי ההיסטוריים. צילום: נירית שפאץ

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית דחתה את הערר לתיקון לתכנית הבנייה בשטחי כפר הנוער החקלאי לשעבר בפרדס חנה כרכור וקבלה באופן חלקי את הערעור בשימור מבנים היסטוריים בשטח. התכנית, כוללת הקמת כ-150 יחידות דיור בלב הירוק של מרכז פרדס חנה-כרכור.

מהפרוטוקול: "אנו דוחים את העררים למעט בנושא השימור, לגביו הורינו כי לשכת התכנון של הוועדה המחוזית, לאחר היוועצות עם יועצת השימור שלה ולאחר שתשמע את המועצה לשימור אתרים לעניין זה, תערוך השלמה ועדכון של נספח נוף ומורשת, במסגרתו יבחנו אילו אתרים, מבנים ואלמנטים יש להוסיף ו/או לעדכן לרבות השלמת הוראות לגביהם. הוראות השימור, והן בלבד, בנספח זה, תהיינה מחייבות".

בפרדס חנה נאספו עד כה כ- 4000 חתימות של תושבים על התנגדויות וערעורים שהוגשו על ידי עמותת בוגרים ידידים ותושבים להצלת בית הספר החקלאי, יו"ר האופוזיציה במועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור, והמועצה לשימור אתרים.

הוועדה הדגישה בהחלטתה כי היא עוסקת בהליך התכנוני של התכנית, ולכן אין בסמכותה להחליט בנושא הטענות שעלו מהערעורים המתייחסות לייעוד השטח. מההחלטה: "…התרשמנו מן המחאה של ציבור גדול של תושבים שבשמו טענו העוררות, אשר ניכר כי באמת ובתמים גורל המתחם קרוב ללבו, הוא מגלה כלפיו סולידריות וזיקה רגשית ממשית, בבחינת 'תבנית נוף יישובו', ומוכן להקדיש מאמצים ניכרים כדי לשמר את המורשת אותה הוא מסמל. אולם,לא ניתן להשתחרר מן הרושם, כפי שציינה הוועדה המחוזית, כי עיקר הטרוניה מופנה, למעשה, למישור הקנייני ולמעמד המשפטי של אותן אדמות המתחם; העוררות הקדישו חלק נכבד מטיעוניהן לתיאור העוולות שנעשו, להשקפתן, בטיפול וניהול אותן קרקעות באופן החוטא למטרה לשמה נתרמו על ידי הברון דה רוטשילד. כמוסד תכנון, אין בידנו הסמכות, גם לא הכלים, לקבוע ממצאים לעניין זה".

ריאה היסטורית ירוקה שמיועדת לבנייה. שערי מתחם החקלאי ההיסטוריים. צילום: נירית שפאץ
ריאה היסטורית ירוקה המיועדת לבנייה. שערי מתחם החקלאי ההיסטוריים. צילום: נירית שפאץ

הגר פרי יגור מסרה: "תמיכתו והובלתו האישית של ראש המועצה אופפת את התכנית, כאשר נציגו בדיוני הוועדות השונות (שומרון, המחוזית והערר), הוא מהנדס המועצה, מייצג את עמדתו בלבד – היא שנתנה גושפנקא ציבורית והיוותה בסיס איתן לקידומה הסטטוטורי . החלטות הוועדה המחוזית וועדת הערר שסמכה את ידה עליהן, מתעלמות מן הפן הציבורי הכרוך בקידומה של תכנית זו ומאותתות לציבור כי עבירות של נבחרי ציבור על חוק התכנון והבניה וכללי המינהל התקין הן כשרות וניתנות להכשרה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות משפטיות באשר לאפשרות הקיימת עדיין להגשת עתירה מינהלית ובכל אופן, ההחלטה הסופית תהיה של הציבור – ככל שיירתם להמשך המאבק גם בתמיכה כספית למימון עלויות המשפט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות