fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פינת הגלידה לא תפונה

בעלי הנכס ברחוב הרצל פינת שטמפר, יורשי צביה לוצוב ז"ל, הגישו תביעה נגד השוכר גדי רוזן בדרישה לפנות את השטח
פינת הגלידה בנתניה (צילום: פרטי)
פינת הגלידה בנתניה (צילום: פרטי)

שופטת בית המשפט השלום בנתניה סמדר קולונדר אברמוביץ דחתה את תביעת יורשי צביה לוצוב ז"ל, בעלי הנכס ברחוב הרצל פינת שטמפר, לפנות את חנות "פינה הגלידה" של גדי רוזן. בתביעתם טענו היורשים כי החנות הושכרה בדיירות מוגנת ולאחר פטירתו של השוכר המשיך בנו, גדי רוזן, להפעיל את החנות ואף ביצע בה שיפוצים ללא הסכמת היורשים. לטענת היורשים, רוזן העביר את זכויותיו בחנות לצבי אנגל ובנו, דור, ואף נטש אותה. "משכך קמה נגדו עילת פינוי בהתאם לחוק הגנת הדייר", נטען בתביעה.

מנגד טענו הנתבעים, באמצעות עו"ד גל שר טוב, כי רוזן נכנס לנעלי אביו ואילו צבי אנגל, שהוא חבר ילדות של אביו, מלווה את רוזן לאורך שנים כדמות אב. "מדובר בעסק ישן, בן יותר מ~50 שנה, שמצבו התדרדר והגיע למצב של סכנת חיי אדם. השיפוצים שבוצעו החל משנת 1968 נעשו בידיעת ובהסכמת המנוחה צביה לוצוב". עוד טענו הנתבעים כי רוזן הוא המחזיק ושוכר הנכס ונמצא בו בכל שעות היום.

 

 

פינת הגלידה בנתניה (צילום: פרטי)
פינת הגלידה בנתניה (צילום: פרטי)

בית המשפט דן בשאלה האם הופר הסכם השכירות שכן רוזן נטש את הנכס ובני משפחת אנגל השקיעו מכספם בשיפוצים כחצי מיליון שקלים, ובכך הועברו להם זכויות השכירות.

בתשובתו הסביר רוזן כי הוא המפעיל הבלעדי של החנות. לדבריו, אנגל סייע לו בתשלומים ובנו אף עבד אצלו כשנתיים וכל התנהלות החנות בוצעה מתוך הכנסות העסק.

בהחלטתה קבעה השופטת: "התרשמתי מעדותו שהינו אדם פשוט אשר חנותו זו הינה מקור פרנסתו היחידי מאז ועד היום, וכי לא הכניס את הנתבעים כשותפים לעסק אלא העסק בבעלותו עד היום והוא לא העבירו לאחר… לא מצאתי שהסכם השכירות הופר על ידי הנתבע…".

השופטת ציינה כי התובעות לא הרימו את נטל ההוכחה, והטילה עליהן לשלם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים לנתבע.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות