fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיירברג בבג"צ: "הכירו בנתניה כעיר עולים"

מרים פיירברג איכר (צילום: חן לאופולד)
מרים פיירברג איכר (צילום: חן לאופולד)

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג טוענת ברגעים אלו (שני) בבית המשפט העליון בעתירה שהגישה עיריית נתניה נגד משרדי הפנים והאוצר להכיר בנתניה כ"עיר עולים". הגדרה זו תעניק לעירייה את הזכות לגבות 100 ארנונה ממשרדים ממשלתיים ומוסדות מדינה. כיום רשאית העיריה לגבות רק 50 אחוזים ארנונה מנכסים ממשלתיים ובכך לתעל תקציבים נרחבים יותר לטובת קליטת העלייה המאסיבית.

זה למעלה מעשור מקדמת ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מול משרדי הפנים והאוצר דרישה להכרה בעיר נתניה, העיר שקלטה כ~70 אלף עולים, כ"עיר עולים". מאחר והמאמצים הרבים לתיקון המצב לא צלחו וההבטחות לתקן את העיוות ההיסטורי לא קויימו, הוגשה עתירת העירייה לבג"צ, בה התבקשו שרי הפנים והאוצר לנמק מדוע העיר נתניה אינה מוכרת כעיר עולים, זאת בעוד ערים אחרות שבתחומן לא נקלטה עלייה כלל, הוכרזו בשנות החמישים כערי עולים והכרזה זו לא עודכנה עד היום.

"העיר נתניה מגשימה הלכה למעשה את החזון הציוני, עם קליטת עלייה מאסיבית מכל רחבי העולם ואנו רואים בכך זכות גדולה. למרות כל זאת, לדאבוננו, סובלת העיר מעוול היסטורי, שכן אינה נכללת ברשימת הערים המוגדרות כקולטות עלייה, רשימה שלא עודכנה מאז שנות החמישים. בה נכללות ערים כמו רעננה ורמת השרון", ציינה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר.

50 רשויות מקומיות בארץ מוגדרות כערי עולים, והעיר נתניה אינה בתוכן, למרות שכבר משנת 1989 מהווים העולים החדשים 40 אחוז מכלל תושבי העיר.  "זוהי עוולה הזועקת לשמים, והיא נזכרה גם בדו"ח מבקר המדינה משנת 2005. כאשר מבקר המדינה הביע את עמדתו, כי הגיע העת לבדוק את כל נושא ערי העולים: להוציא מן הרשימה את הערים שכבר אינן זכאיות לתואר זה ולהכניס לתוכה את הערים קולטות העלייה, ובראשן העיר נתניה שנזכרת במפורש בדו"ח" הדגישו בעירייה.

הבוקר בדיון בועדת העלייה הקליטה והתפוצות, בנושא היערכות משרדי הממשלה והרשויות המקומיות לקליטת עולים מהתפוצות, שנערך בבוקר יום שני, תקף ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') את ממשלת ישראל על שאיננה נערכת בהתאם בכדי לקלוט את גלי העלייה הצפויים להגיע לישראל.

בדבריו התייחס ח"כ רזבוזוב לעובדה שבעקבות תופעת האנטישמיות הגוברת במדינות אירופה, עתידים לעלות לישראל יהודים רבים שאינם יכולים לסבול עוד את חייהם במדינות השונות מחשש לחייהם כיהודים. "לשמש מקלט לכל יהודי העולם זו לא רק סיסמא, זה לא רק להעניק לעולים פרחים כשהעולים יורדים מהמטוס, זה גם לדאוג לעולים לחינוך, רווחה, מגורים, שפה ומקום עבודה – ואת כל זה ממשלת ישראל לא עושה", אמר רזבוזוב והוסיף: "הממשלה זורקת את האחריות על העולים ואת הטיפול בעולים לרשויות מקומיות, כמו נתניה למשל, מבלי לתקצב אותן בהתאם".

מרים פיירברג איכר (צילום: חן לאופולד)
מרים פיירברג איכר (צילום: חן לאופולד)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות