fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתירה נגד מועמדותו של גדי אריאלי לראשות העיר חדרה

אורלי יחזקאל. צילום פרטי
אורלי יחזקאל. צילום פרטי

 

תושבת חדרה והפעילה החברתית אורלי יחזקאל הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד תנועת הליכוד, בית הדין העליון של הליכוד, ועדת ההיגוי העליונה של הליכוד ומועמד הליכוד לראשות ומועצת העיר חדרה גדי אריאלי. בעתירה דורשת יחזקאל לבטל את החלטת בית הדין העליון של הליכוד להציב את אריאלי כמועמד התנועה לראשות העיר, ולהורות בדחיפות על קיום בחירות מקדימות בסניף תנועת הליכוד בחדרה, לראשות עירית חדרה.

יחזקאל, ששמשה בעבר מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשיתוף פעולה אזורי ובתפקידים נוספים בשירות המדינה, דורשת למנוע מתנועת הליכוד, מבית הדין העליון של המפלגה ומוועדת ההיגוי העליונה להעביר כספים לאריאלי; או להימנע מביצוע כל פעולה אחרת לקידום ומימון של מועמדותו לראשות העיר, לרבות מימון קמפיין בחירות. באם הועברו אליו כספים יש למנוע ממנו, לדרישת יחזקאל, לעשות כל שימוש ולאסור עליו לבצע כל פעולה לקידום ומימון מועמדותו לראשות העיר עד לקבלת פסק דין סופי בעתירה דנן.

כפי שמפורט בעתירה, ב-21.05.18 ניתנה החלטה של בית הדין העליון של תנועת הליכוד בעתירה שהגיש חבר מועצת העיר אוהד מרחב וכן בערעור על ההחלטה של הוועדה המוניציפאלית אשר הוגש על ידי יחזקאל. שניהם דרשו לקיים בחירות מקדימות בסניף הליכוד בחדרה כדי לקבוע מי יהיה המועמד לראשות העיר מטעם התנועה. בית הדין של התנועה הורה לוועדת ההיגוי לדחות את הדיון בנוגע לבחירות בטענה שהעתירות מוקדמות מדי. למרות זאת, ב-3.6 התקיימו בחירות בסניף, בהן אריאלי לא השתתף.

אורלי יחזקאל. צילום פרטי
אורלי יחזקאל. צילום פרטי

יחזקאל טוענת בעתירתה כי בניגוד למתחייב על פי חוקת הליכוד ובטרם מתן החלטה סופית בעניין מועמד הליכוד לראשות העיר חדרה, ועדת ההיגוי לא זימנה אותה או כל מועמד אחר כדי לשמוע מהם על בקשתם להתמודד בבחירות מטעם הליכוד לראשות העיר. רק ב-15.7, במסגרת תגובה של היועץ המשפטי של הליכוד, נודע ליחזקאל לראשונה שוועדת ההיגוי החליטה ב-2.7 על הצבת אריאלי כמועמד הליכוד לראשות.

בעתירה מודגש כי ועדת ההיגוי התעלמה מהוראות סעיף 143 כ"ו לחוקת הליכוד ובאף שלב לא זימנה את יחזקאל לשמוע את טענותיה ורצונה להיבחר כנציגת התנועה לראשות העיר. כמו כן, לאחר שניתן פסק דין ב-19.7 נקבעה ישיבה של ועדת ההיגוי בעניין חדרה ב-24.7 והעותרת לא הוזמנה אליה. אריאלי דווקא כן.

בתוצאות סקר שהיא מגישה מראה יחזקאל כי מול ראש העיר צביקה גנדלמן שזכה ל-49 אחוז מהקולות, היא זוכה בשישה אחוזים ואילו אריאלי רק בארבעה אחוזים. עוד היא טוענת כי נעשה פגיעה במנגנון הדמוקרטי ובזכות להיבחר של כל חבר ליכוד בלי שום טעמים המצדיקים זאת ואין שום נסיבות מיוחדות המצדיקות את העדפתו של אריאלי על פני מועמדים אחרים.

גדי אריאלי מסר בתגובה: "העתירה תתברר בבית המשפט ואני סומך על זכות השיפוט. אין לי עניין להתנצח ואקבל את מה שיוחלט. חבל שחודשיים וחצי לפני  הבחירות לצערי עוד עסוקים בהתכתשויות אבל אנחנו מכבדים את החוק ונקבל כל החלטה".

גדי אריאלי. צילום פרטי
גדי אריאלי. צילום פרטי

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות