fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה בתיירות בנהריה? הצחקתם אותנו!

"מכון הגליל" מבית האקדמית גליל מערבי בדו"ח על ערי הצפון: שיעור התיירים המבקרים בערים שבמחוז צפון נמוך בהשוואה לערים אחרות, והתיירים שוהים זמן קצר יותר בערים הצפוניות במהלך ביקורם בארץ
מלון קרלטון נהריה. צילום: מלון קרלטון

התושבים אמנם הצביעו ברגליים כשהגיעו בהמוניהם לאירועי הקיץ בנהריה, אך בתי המלון נותרו ריקים.

הניסיון להחזיר את נהריה לימי הזוהר התיירותיים, בהם היתה נחשבת לעיר קייט מובילה, אליה מגיעים לנפוש בירח הדבש או ליהנות מחופשת קיץ משפחתית אולטימטיבית, נראה כרגע כחזון שהולך ומתרחק.

תושבי נהריה והסביבה ביקרו הקיץ באירועים רבים בהפקת העירייה, ישבו במסעדות העיר והביאו ליצירת אוירה ייחודית של חופשת הקיץ. אך הכל התחיל ונגמר ברמה המקומית ולא הגיעו לכאן תיירים מהארץ או מחו"ל, ואפילו להיפך, לטענת מנהלי בתי המלון בנהריה, התפוסה אף נמוכה יותר מאשתקד.

מנכ"ל מלון קרלטון אבירם גורן אמר השבוע לצפון 1: "אין עליה, אלא להיפך. גם המצב הנפיץ באיזור גורם ללא מעט שינויים וביטולים. לשמחתנו, קיבלנו החלטה אסטרטגית לפני תשעה חודשים להפוך את המלון לכשר למהדרין, ובזכות ההחלטה הזו נחשפנו לקהל חדש ושוטף, אמנם גם התפוסה החדשה לא עומדת ביעד ולא בציפייה שלנו, אך לאור הירידה הדרסטית משנה שעברה, טוב שפעלנו כך".

האחראי על השיווק במלון קרלטון ובעל ניסיון עשיר בתחום התיירות בגליל איציק ביר: "התיירות בגליל המערבי לא דומה לשום דבר מבחינה תיירותית. האזור לא מתוייר והמלונות שורדים, אבל לא מעבר לזה. אני מגיע מהגליל העליון, וזה שונה באופן דרסטי בהכנסות ובתפוסות. לצערנו, לא פיתחו את נהריה בנושא התיירות ולא מקדמים את הגליל המערבי כאזור תיירותי, ולכן לא זז כלום. אם היו מגיעים יזמים המקימים מלונות חמישה כוכבים כמו בים המלח, יכול להיות שהמצב היה קצת שונה, אבל אף אחד לא רוצה להשקיע במקום הזה. אני פועל לשינוי התמונה כבר 15 שנים, אבל העמותות לא מקבלות תקציבים, וזה קשה ולא מתרומם, וברמות תפוסות כאלה מאוד קשה לשרוד. מהרגע שהייקים והאו"מניקים יצאו מהאיזור והקהל הישראלי מדיר רגליו ישנה דעיכה".

גם ממלון סי לייף בנהריה נמסר לצפון 1 כי לא היתה עלייה בתפוסת בית המלון בקיץ האחרון.

השבוע השיק "מכון הגליל" מבית המכללה האקדמית גליל מערבי את דו"ח המחקר על מחוז הצפון עליו עמלו בחודשים האחרונים, בו עלו בנתוני  המחקר כי התיירות יכולה להוות מנוע צמיחה כלכלי משמעותי למחוז צפון, המאופיין בשיעורי אבטלה גבוהים וברמת הכנסה נמוכה מהממוצע בישראל, עפ"י יתר נתוני הדו"ח.

לטענת דו"ח "מכון הגליל": "אזור הגליל משופע בטבע פראי ובאתרי דת מרובים ולכן מהווה מוקד משיכה לתיירות פנים וחוץ. כדי לנצל טוב יותר את המשאב התיירותי הגלילי לרווחת תושבי האזור על המדינה להשקיע משאבים רבים יותר בפיתוח, בהנגשה ובטיפוח אתרים ואטרקציות תיירותיות לצד פיתוח וגיוון מקומות לינה ובילוי באזור".

הנתונים בדו"ח מעידים על כך ששיעור התיירים המבקרים בערים שבמחוז צפון נמוך בהשוואה לערים שבמחוזות האחרים בישראל, וכן שהתיירים שוהים זמן קצר יותר בערים הצפוניות במהלך ביקורם בארץ. באפשרותו של ענף התיירות לשמש מנוף משמעותי לשיפור התעסוקה וההכנסה של תושבי מחוז צפון, אולם לשם כך, על הממשלה להגדיר תפיסה אסטרטגית כוללת של הפיכת התיירות למנוע צמיחה כלכלי משמעותי לצפון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות