fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלו לירושלים: "המדינה החליטה לחסל את כל המרחב הכפרי בחבצלת השרון"

עשרות תושבים עלו לירושלים במחאה על תוכנית בנייה של 6500 יח"ד בין שושנת העמקים ועין התכלת בדרום צוקי ים וחבצלת השרון בצפון ואביחיל במזרח. רני אידן: " יש לעצור את התוכנית ולתכננה מחדש"
מתנגדים בותמל 1010 צילום עצמי
מתנגדים בותמל 1010 צילום עצמי

עשרות מתושבי הישובים חבצלת השרון, צוקי ים, שושנת העמקים ואביחיל יצאו היום (ראשון) לירושלים להביע את התנגדותם לתכנית תמ"ל 1010 של וועדת הבינוי הלאומית, בדיון המוקדם לקראת הישיבה שתתקיים מחר בירושלים. בכוונה התכנית להפקיע כ-800 דונם מאדמות חבצלת לטובת בניה של כ-6500 יחידות דיור והסטת כביש עוקף חבצלת ממחלף חבצלת לכיוון הישוב.

"זו מלחמה על הבית- לא פחות" אומר יו"ר ועד חבצלת השרון איתי לוין.

מתנגדים בותמל 1010 צילום עצמי
מתנגדים בותמל 1010 צילום עצמי

מדובר בתוכנית לבניית 1100 יחידות דיור ממזרח לבלו-ביי ומדרום לשושנת העמקים שיכלול גם מלון ומרכז מסחרי. במקביל מתוכננת בניה של 4600 יחידות דיור בשטח החקלאי של חבצלת השרון~ בין הים למחלף חבצלת.

בשני הפרויקטים יאוכלסו 23 אלף דיירים ללא תשתית תחבורתית תואמת וללא ותשתיות תומכות אחרות. הבניה ובה מגדלים בני מעל 30 קומות תשנה לחלוטין את אופי האזור ותראה כמו עיר ימים של צפון נתניה.

"המדינה החליטה לחסל את כל המרחב הכפרי השלו המשתרע בין שושנת העמקים ועין התכלת בדרום צוקי ים וחבצלת השרון בצפון ואביחיל במזרח ואת כל השטחים הפתוחים שבתוכו. זוהי הריאה הירוקה האחרונה במרחב שבצפון נתניה והריסתה תביא לאסון סביבתי וחברתי". אומר השבוע עו"ד חיזקי סיבק תושב אביחיל.

רני אידן בועדה: "לא יעלה על הדעת שהתוכנית תמ"ל 1010 נתניה עין התכלת תקודם מבלי לקחת בחשבון את התוכנית הגדולה בהרבה לבניית 4,000 יחידות דיור על אדמות חבצלת השרון לכן, יש לעצור את עבודת החוקר שמונה לנושא ולהנחות אותו לבחון את מכלול התוכניות המקודמות במרחב. התוכנית לא נותנת פתרון תחבורתי לשכונת עין התכלת וגורמת לעומסים על כבישים שעמוסים כבר היום ממילא. לכן יש לעצור את התוכנית ולתכננה מחדש". עוד הוסיף אידן כי למרות שהוא מכיר בחשיבות הלאומית של יצירת יחידות דיור חדשות, יש חובה לעשות זאת בצורה אחראית ושקולה ומבלי להרוס את חייהם של תושבי יישובי עמק חפר השכנים .

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות