fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סערה בקיבוץ: "לא יוציאו את ילדי יסעור מבית הספר גוונים"

כן, אני מועמד. ישראלי (צילום: יח"צ)
כן, אני מועמד. ישראלי (צילום: יח"צ)

המועצה האזורית מטה אשר נערכת  השנה לתוכנית אב בתחום החינוך.  לאור הגידול הדמוגרפי בכל יישובי המועצה, בעיקר בשל  ההרחבות החדשות במושבים והקיבוצים נוצר עומס גדול על בתי הספר השונים.
לאחרונה פרסמה המועצה מצגת למנהלי החינוך ביישובים והקיבוצים. מהתוכנית עולה כי תלמידי קיבוץ יסעור המתחנכים בבית הספר היסודי גוונים בקיבוץ עין המפרץ לא  ימשיכו ללמוד שם בשנים הקרובות.

המועצה מתכננת בניית בית ספר יסודי חדש בקיבוץ בית העמק ועל פי התוכנית לשם ינותבו כל תלמידי הקיבוץ שילמדו עם מושבים וקיבוצים נוספים.

בקיבוץ יסעור שמעו על התוכנית והזדעזעו. בית הספר גוונים מושתת על החינוך הקיבוצי, הוקם בשנות ה-90 בין היתר על ידי חברי קיבוץ יסעור, בו לומדים במשותף תלמידי יסעור, עין המפרץ וכפר מסריק ובמהלך השנים הצטרפו לבית הספר גם תלמידי קיבוץ עברון, לוחמי הגטאות ושומרת. מתוכם: 105 תלמידי יסעור נוסעים מידי בוקר בשני אוטובוסים לבית הספר גוונים.

לדברי המתנגדים הם אינם מוכנים לשמוע על רפורמה כלשהיא בשינוי בית הספר ודורשים מראש המועצה יורם ישראלי להוריד את התוכנית מסדר היום.

יו"ר הנהלת החינוך של קיבוץ יסעור הדס אגרי, אם לשלושה ילדים קטנים נדהמה מהשינוי שהמועצה מתכננת: "רבע מהתלמידים בבית הספר גוונים הם מיסעור, המסה הכי גדולה ואנחנו מזועזעים. כל חברי הקיבוץ ששמעו על כך, גם אנשים מבוגרים מאד לא הבינו למה המועצה מחליטה החלטה כזאת בלי לשתף אותנו. בכל החלופות האפשריות יסעור נשארת בחוץ וזה לא מקובל. בית הספר גוונים  נחשב לבית ספר הכי טוב במועצה. אני הגעתי להתגורר בקיבוץ לפי ארבע שנים שהדבר הראשון שבדקתי, כמו חברי את איכות החינוך בבתי הספר ולפי זה קבענו את ביתנו.

"אנחנו הקמנו את בית הספר הזה ורוצים לסלק אותנו ממנו. השקענו שם משאבים רבים, יישמנו תרומה לבית הספר של 20 אלף שקלים לבניית ספרייה ואנחנו מטפחים כל הזמן. בית הספר דוגל בקו אחד בערכים הקיבוציים ואנחנו לא מעוניינים בכל שינוי".

על פי תוכנית האב של המועצה התכנון הייעודי לבניית בית הספר החדש בבית העמק הינו בשנת 2017.  לדברי אגרי גם המרחק  הוא לא פרמטר עבור ההורים כדי לקבוע היכן ילמדו ילדיהם.

"אנחנו דורשים שההצעה הזו תרד משולחנו של ראש המועצה. אנחנו ניערך לכל מאבק יחד עם קיבוצים נוספים, אנחנו לא לבד במאבק הזה. לא נקבל את הוצאת יסעור מבית הספר גוונים, זה כמו לעקור אותנו מהבית". סיכמה אגרי

כן, אני מועמד. ישראלי (צילום: יח"צ)
ישראלי (צילום: יח"צ)

עובדים על רצף של מסורת וחידוש

איל רייז, סגן ראש המועצה האזורית מטה אשר וממונה על תחום החינוך מסביר כי  באקלים של צמיחה ועם הפנים לעתיד מערכת החינוך במועצה ההורים וגם העצומה בפייסבוק הם עדות למידת האכפתיות של התושבים ביחס למערכת החינוך ועל כך לדבריו, יש לברך.
.
רז: "תכנית אב לחינוך במועצה מתייחסת לרצף של מסורת וחידוש , והתגבשותה תתבצע בדיאלוג עם הציבור. כל התובנות עד כה וכל ההחלטות בהמשך הם תולדה של מערכת קבלת החלטות שקופה, שתבוצע באופן דמוקרטי . בבסיס תכנית האב עומדת בדיקת חברת 'אורבניקס', שגילתה צורך להקים במועצה שני בתי ספר נוספים. האחד יסודי בבית העמק והשני תיכוני במתחם נעמן. המלצה זו מחויבת המציאות לנוכח הצמיחה המואצת במטה אשר.

"ברור שתלמידים כלשהם מהמועצה, ממספר יישובים, ילמדו בבתי הספר החדשים.
תהליך גיבוש תכנית האב החלה את דרכו באפריל 2015 לאחר אישור מליאת המועצה. החלק הראשון התמקד במיפוי מפורט, שכולל נתוני אוכלוסייה, קליטה ובינוי בדגש על מצב קיים
ועל – תחזיות לשנת 2025 . החלק השני התבצע בסיוע קבוצות מיקוד, בהשתתפות בעלי תפקידים ביישובים ובבתי ספר ורכזי חינוך חברתי. קבוצות המיקוד גיבשו את עקרונות התוכנית וטיוטה שתועמד לדיון והתייחסות התושבים".

עוד הוסיף רז כי על הפרק מפגש ביסעור, במטרה להעביר מידע מוסמך ואחיד על תכנית האב, על הצרכים שהובילו לגיבושה ועל התוצאות האפשריות, כפועל יוצא מהתהליך. בהמשך, מפגש תושבים ב- 7
בינואר 2016. מפגש התושבים יהיה פתוח לכלל תושבי המועצה, שיוכלו להביע דעתם, להאזין לדעות אחרות ולקחת חלק בדאגה לעתיד מערכת החינוך ברשות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות