fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגר מעגל: מרעידת האדמה בפרו, לחייל בחטיבת החילוץ

לתת חיים. אריק הרשקוביץ' מסיים מסע. צילום: דובר צה"ל
לתת חיים. אריק הרשקוביץ' מסיים מסע. צילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע שעבר הצטרפו לוחמים רבים חדשים לשורות חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, שסיימו את הכשרתם במסע כומתה אינטנסיבי וארוך. אחד מהמסיימים הוא רב"ט אריק הרשקוביץ׳, בן 20 מפרו, המתגורר כיום בקיבוץ ברקאי.

חטיבת החילוץ של פיקוד העורף היא החטיבה הצעירה ביותר בצה"ל. היא קמה כיחידה ב-1992 , גדוד הלוחמים הראשון הוקם ב-2008 וארבעה גדודים עם הדרכה באו אחריו, והיא הוכרזה רשמית כחטיבה רק בשנה שעברה. למרות זאת, הלוחמים והלוחמות בחטיבה הספיקו כבר להשתתף במספר אירועים משמעותיים: סיוע לנפגעים מרעידת האדמה בנפאל ב-2015, חילוץ מאסון החניון בתל אביב, סיוע בפינוי תושבי אזור חיפה בגל השרפות האחרון ותפעול אירועי טרור והפרות סדר באזור יהודה ושומרון, שם מוצבים לוחמי ולוחמות החטיבה באופן קבוע.

הרשקוביץ' נולד בפרו, בן לאב יהודי ולאם שהתגיירה לפני שנולד. הוא עלה לארץ לבדו והוריו נשארו בחו"ל. "אין סיכוי שמשפחתי תבוא לגור כאן", הוא אומר, "הוריי תומכים בי עד כמה שהם יכולים מעבר לים, אבל אין אפשרות כזאת עכשיו. עליתי לארץ גם כדי להתגייס לצבא. ההזדמנויות שנותנים כאן לעולים חדשים הן דבר מדהים שלא נותנים למלא אנשים בעולם. משלמים לנו תואר ראשון תואר באוניברסיטה ישראלית שמכובד בכל העולם. אוכל ללמוד מה שארצה, ואני חושב ללמוד אולי חקלאות או ביו טכנולוגיה".

לתת חיים. אריק הרשקוביץ' מסיים מסע. צילום: דובר צה"ל
לתת חיים. אריק הרשקוביץ' מסיים מסע. צילום: דובר צה"ל

אך הקשר שלו לישראל שורשי ועמוק בהרבה מהזדמנויות הלימודים הצפויות לו. "בפרו הייתי בתנועת נוער ושם שמעתי על ישראל. בטיול בית ספר, שנה לפני סיום הלימודים, הגעתי עם הכיתה לארץ, דיברנו עם אנשים רבים כאן ונהנינו מאוד. כילד ונער חשבתי שהעיר שבה גדלתי הייתה כל העולם, ובביקור ההוא ראיתי שזה לא כך. אחרי שעליתי לארץ למדתי באולפן חמישה חודשים ועבדתי במשך שנה, ואז התגייסתי. אני מתכוון להישאר בארץ לתמיד. אני מרגיש עכשיו שאני חלק ממשהו גדול ממני".

את הרקע לבחירת היחידה שהתגייס אליה הוא מתאר: "עברתי רעידת אדמה קשה בפרו בילדותי. זה משהו שהשפיע עלי מאוד. חזרתי מבית הספר יום אחד ופתאום כל הבניין התחיל לזוז כמו גומי, לא ידעתי אם אשאר בחיים אחרי זה. שנים אחר כך רציתי לעשות משהו טוב, להיות לוחם וגם לעשות משהו אחר, ומצאתי את היחידה הזאת. אנחנו לא רק לוקחים חיים, אנחנו גם מצילים אותם. לא לחינם רואים על הסיכה שלנו משולש כשברקע שתי ידיים שמחזיקות אחת את השנייה, חרב ועלה זית. אנחנו לומדים חילוץ ואב"כ, טכניקות לחילוץ, איך לגלות לכודים, וזה מאוד מעניין. עכשיו היינו באימון ואנחנו תופסים קווים בכל מיני מקומות, עולים לקו ושם מבצעים משימות. אחרי שעשיתי מחקר על היחידות בצה"ל לפני שעליתי לארץ, הרגשתי שהרוח המיוחדת של צה"ל מתבטאת במיוחד במה שהצבא עושה בעורף. ידוע בעולם שאם קורה אסון, הצבא הישראלי בא לעזרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות