fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגנו של כרמל סלע, הודיע על התמודדותו לראשות המועצה

אורן עוזרד (צילום: יח"צ)
אורן עוזרד (צילום: יח"צ)

סגן ראש מועצת חוף הכרמל אורן עוזרד הודיע היום, יום א', כי יתמודד על תפקיד ראש המועצה בבחירות המקומיות שיתקיימו בסוף אוקטובר 2018. עוזרד, קצין צנחנים במיל' ויזם הייטק מצליח, משמש מאז 2014 כסגנו של ראש המועצה, כרמל סלע, שהודיע לאחרונה כי לא יתמודד בבחירות הבאות. עוזרד מחזיק בתיק החינוך, בתיקי יישובי המרחב הכפרי, עתלית וקיסריה וכן בתחומי התרבות והספורט במועצת חוף הכרמל.

"לרשות מקומית יש יכולת אדירה להשפיע על איכות החיים של תושביה כמעט בכל התחומים. בשנים האחרונות, בתפקידי כסגן ראש המועצה, למדתי להכיר את המורכבות האדירה של הארגון והאנשים, עובדי המועצה, הפועלים בו, את יכולותיו ואת מגבלותיו, את הבעיות המפריעות לתושבים ואת המורכבות של הפתרונות הנדרשים. גיבשתי לעצמי כיוונים שאליהם ארצה להמשיך ולהוביל את האזור ואת הדרכים להגשמתם. הובלת המועצה האזורית היא זכות גדולה ואחריות ענקית לכל מי שנושא בהאני ניגש לתפקיד ראש המועצה מתוך תחושה של שליחות, ייעוד ואהבה של העשייה הציבורית," אומר עוזרד. "חוף הכרמל הוא הבית שלנו. אמשיך בעשייה הרב-תחומית למען מגוון האוכלוסיות ושכבות הגיל באזור, למיגור האיומים הסביבתיים על חוף הכרמל, למען מערכת חינוך המעודדת קהילה, גיוון ומצוינות, לפתרון הבעיות הייחודיות של עתלית וקיסריה, לשמירה על החקלאות ולבניית הקהילה החוף-כרמלית היפה והמגוונת שלנו".

כמחזיק תיק החינוך במועצה האזורית חוף הכרמל, הביא עוזרד בין השאר לפתיחת בית ספר משעולים בעתלית ואף בית ספר נוסף הנמצא בתהליכי הקמה, להטמעת פעילות תנועות הנוער במערכת החינוך הבלתי פורמלית, לפתיחת גני ילדים חדשים בדור, בכרם מהר"ל ובעתלית, להשקעות מסיביות בתשתיות בתי הספר העל יסודיים במועצה, לשיפוץ ושדרוג בית ספר העומ"ר הוותיק, לפתיחת מסגרות לילדים בעלי צרכים מיוחדים בתוך מוסדות החינוך של המועצה, לעידוד יוזמות של תכניות פדגוגיות חדשניות בכל מערכת החינוך של המועצה, לשילובם של בית ספר מיתר ובית ספר יסודי חרדי במערכת בתי הספר היסודיים של המועצה, ועוד. בימים אלה הוא מנהל מאבק ציבורי ומשפטי מול משרד החינוך במטרה לממן את הסעות התלמידים בין אזורי הרישום במועצה, כדי להביא לפתיחה בפועל של אזורי הרישום לבתי הספר במועצה. "אני מאמין במערכת חינוך שמקדמת בחירה אישית, לימוד קונסטרוקטיבי חווייתי וחדשני ולמידה מותאמת לצורכי הפרט, ואני בונה את מערכת החינוך בחוף הכרמל בהתאם לתפיסותיי אלה," אומר עוזרד. "אנו בונים מערכת חינוך מובילה בכל ממד ברמה הארצית, שתקנה ערכים, תתמוך בקהילה, תהיה מקושרת לסביבה, תיתן מענה לכל תלמיד ותושב ותשאף למיצוי אישי וקבוצתי."

אורן עוזרד (צילום: יח"צ)
אורן עוזרד (צילום: יח"צ)

נוסף על ניהול מערכת החינוך בחוף הכרמל, עוזרד היה פעיל בנושאי פיתוח יישובי המרחב הכפרי, שם ליווה את תכנית החומש של המועצה לפיתוח תשתיות היישובים, הוביל את תנופת הפיתוח בעתלית, כולל שדרוג תשתיות היישוב הוותיק והתחדשות עירונית בלב עתלית, יזם את תכנית "חופים" לקידום הזהות הישראלית-יהודית כמנוף לפיתוח קהילתי, ליווה מקרוב יישובים כמו נווה ים, הבונים ועין חוד העוברים תהליכים ייחודיים, פיתח את תשתיות הספורט במועצה, לרבות אולמות ספורט, מגרשי טניס, כדורעף חופים ואופניים, מגרש כדורגל תקני ועוד. עוזרד קידם את ענפי הכדורגל והכדורסל במועצה וייסד מסורת של אירועי ספורט שנתיים, כמו שדרוג צעדת חוף הכרמל לאירוע ארצי. הוא חידש את מסורת אירועי האופניים המקומית ויצר שיתופי פעולה עם החברה לפיתוח קיסריה והוועד המקומי של היישוב לטובת קידום מגוון נושאים.

בימים אלה עוזרד מעורב במאבק שמנהלים התושבים במועצה ובאזור להרחקת אסדות הגז של מאגר "לווייתן" מהחוף, ולהוצאת מיכל הקונדנסט המסוכן המתוכנן לקום בשטח המועצה. הוא אמר בנושא: "הסביבה היא נכס שעליו אנו מופקדים. אנחנו כאן כדי לשמר ולווסת את השימוש בחופים, להגן על שטחי החורש והיער, לקיים איזון בין צורכי פיתוח וחברה לערכי שימור וקיימות, לקיים ולמנף את נכסי הסביבה לטובת איכות החיים בכל התחומים, ובו בזמן להגן עליהם לטובת הדורות הבאים".

עוזרד, 58, הוא תושב כרם מהר"ל ויליד כפר הנוער שפייה, נשוי ואב לשלושה. הוריו עבדו שניהם בשפייה ושם גדל עד גיל 7. אחרי מספר שנים באילת ובאשדוד, עברה משפחתו לעין איילה ושם היא מחזיקה במשק חקלאי. הוא שירת כלוחם וכקצין בצנחנים, השתחרר בתפקיד מ"פ בדרגת רב סרן (מיל') ולמד מדעי המחשב בטכניון, מנהל עסקים באוניברסיטת סנטה קלרה ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית במרכז הבינתחומי בהרצליה. אורן לקח חלק מרכזי בהקמה ובניהול של שתי חברות הייטק מצליחות: MMC Networks ו-Silverback Systems . אחרי מספר שנות עבודה בעמק הסיליקון בארה"ב, חזר לארץ והתיישב בכרם מהר"ל, מקום הולדתה של אשתו נעמי, בת למשפחת גליק הוותיקה במושב. ב-2013 עזב את ההייטק ומאז הוא מקדיש את זמנו לעשייה ציבורית. הוא שימש כחבר בוועד האגודה של כרם מהר"ל, כיו"ר מועצת ההורים בבית הספר של ילדיו, ובהיותו רוכב אופניים מושבע, שימש כחבר בהנהלת איגוד האופניים. בבחירות המקומיות הקודמות הקים את תנועת "כולנו חוף הכרמל", שבמסגרתה התמודד למועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות