fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבג צריך להתפלל חזק שיאושרו הטבות המס

צו סגירה לתחנה. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ימשיך לעקוב. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג צריך להתפלל חזק שתוספת התקציב להטבות המס שאושרו בשבוע שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה בגובה של 200 מיליון שקלים יאושרו בקריאה שנייה ושלישית עד 31 לדצמבר 2018, וזאת בכדי שתושבי נהריה יזכו לקבל הטבת מס בתוספת של שני אחוזים בשנת 2019.

חבר הכנסת  ויו"ר ועדת הכספים משה גפני נלחם שנהריה, עכו ומספר כפרים ערבים ייכנסו למתווה הטבות המס, על אף שהוא חקוק וחתום ובכך הרחיב את ההגדרה שגם יישובים מעל 75 אלף תושבים יזכו בהטבות מס.  ההטבה של גפני  באה להטיב עם היישובים העירוניים כמו נהריה ועכו בהן נחתמו הסכמי גג וגם עם כפרים הערבים, אך טרם נמצא פתרון ליישובי המרחב הכפרי  שנמצאים על התפר כמו: קיבוץ עברון שהוא צמוד דופן לנהריה, חוסן, צוריאל ועוד.  במידה ולא יימצא פתרון מועצת מטה אשר יחד עם רשויות אחרות יגישו בג"צ. נשאלת השאלה: מי יפצה את תושבי נהריה על שנת המס 2018 שהפסידו? ההפסד למשתכר יחיד בנהריה בשנת 2018  נאמד ב-6500 אלף שקלים.

צו סגירה לתחנה. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ימשיך לעקוב. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

תזכורת: סבג לא השתתף במאבק הטבות המס שהובילה מטה אשר יחד עם ראשי ערים נוספים. בדיונים שנעשו בשנת 2017 בכנסת, לא נכח אפילו לא בישיבה אחת. רק לאחר שקיבוץ סער, המועצה אזורית משגב, מעלות, כפר ורדים, שלומי ועוד רבים  קיבלו הטבת מס נוספת של שני אחוז בשל שינוי המדד הפריפריאלי, התעורר סבג  ודרש  תוספת הטבות מס גם לנהריה.

 גורם בכיר: "הצעת החוק של גפני לא תעבור בכזאת קלות כי אי אפשר לפרוץ את מתווה ההטבות ולהמציא סעיפים מתוך טענה שנהריה ועכו  הם יישובים עירוניים שמספקים שירותים למרחב הסביבתי כמו שירותי בנקים.  נו, אז בגלל שיש בנקים נהריה תקבל הטבות מס? האסטרטגיה של סבג הייתה שהוא מחכה שייפלו עליו טילים ואז ידרוש הטבות מס. ברגע שראה שכולם קיבלו הוא רץ לחבריו בליכוד שכינסו ועדה לבקשתו.  בשל הלחץ של שנת בחירות התכנסה ועדת הכספים  וגפני עשה כישוף, הגיש הצעת חוק פרטית שתכניס עוד 200 מיליון שקלים להטבות המס כדי שנהריה תקבל הטבות. אך יש לזכור, נהריה הפסידה שנת מס שלמה, את כל 2018,  כך שכל תיקון שיהיה רק ב-2019.

200 אלף שקלים זה סכום עתק שצריך לעבור קריאה ראשונה, ועדת כספים וקריאה שנייה ושלישית, בשל ההיבט הביטחוני ידונו גם בוועדת חוץ וביטחון. הדד ליין של סבג הוא 31 לדצמבר ואז ייהנו תושבי נהריה בשנת 2019 מ-12 אחוז הטבות מס ותקרת מס בגובה של 192 אלף שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות