fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקודה למחשבה

רגע לפני פתיחת משחקי הפלייאוף התחתון, חילצה הפועל עכו תיקו ביתי מאכזב מול האחרונה בטבלה והיורדת ללאומית, מכבי נתניה, 1:1. האורחים עוד החמיצו פנדל. המאמן הוכנבוים, שביצע שינוי בהרכב שניצח משחק קודם את הפועל ת"א, אמר בסיום: "לא מתחרט. נגד נתניה, בבית, היינו חייבים לשחק התקפי"
סיפור המשחק של הפועל עכו. ציון צמח חוגג את שער השוויון / השוער דני עמוס הודף את כדור הפנדל של נתניה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
סיפור המשחק של הפועל עכו. ציון צמח חוגג את שער השוויון / השוער דני עמוס הודף את כדור הפנדל של נתניה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

 

הקבוצה החמיצה הזדמנות פז לפתוח פער מיריבותיה לתחתית, כשסיימה את משחקה הביתי נגד האחרונה בטבלה והיורדת ללאומית, מכבי נתניה, 1:1. לפי ההתפתחויות במגרש, דווקא האורחים מנתניה יכולים לצאת עם תחושת החמצה, שכן עכו הציגה משחק חלש מאוד, וזכתה בנקודה בזכות הרבה מזל.

המאמן ירון הוכנבוים, לעג לקלישאה שאומרת שהרכב מנצח לא מחליפים, וביצע 3 שינויים בהרכב שניצח מחזור קודם את הפועל ת"א (0:2). עוביידה חטאב, גיא דיין וסמואל גילמור, הורדו לספסל ועוז פרץ, אליאור סיידר וציון צמח הוקפצו לפתוח במשחק. השינוי הקיצוני, כך זה נראה, בלבל אפילו את שחקני הקבוצה שנראו אבודים במגרש ואפשרו לנתניה לשלוט במרכז השדה. סיידר המשיך ביכולת הרעה שלו והתקשה למצוא את עצמו בתפקיד החדש בקישור. עוז פרץ, דווקא במשחקו הטוב מאז שהגיע, הוחלף כבר במחצית. גילמור, שנכנס במקומו, איבד כדורים ללא הכרה. גם דוד כוכב, שנכנס במקומו של צמח בדקה ה-72, לא הועיל בכלום. בכלל, נראה כי רק לנרי קאינדה מסתמן כרכש מוצלח. החלוץ הבלגי דילן סייס, מתגלה כשחקן אפור ולא יעיל, וכשגם שהוא כבר מגיע למצב אחד או שניים, הוא בועט ברשלנות החוצה.

עכו שילמה על ההימור של הוכנבוים כבר בדקה ה-5, כששחקן נתניה בעט מ-16 מ' כדור שמצא את השוער דני עמוס לא מוכן וחדר פנימה, 0:1 לנתניה. בדקה ה-28 השיגה עכו את השוויון. ציון צמח סובב כדור חופשי מ-25 מ', שהטעה את השוער הנתניינתי וחדר פנימה, 1:1. עם פתיחת המחצית השנייה, כשהבין שאין לו שליטה במרכז השדה, הכניס הוכנבוים את דיין וגילמור במקומם של סיידר ופרץ, אבל השינוי לא הגיע. בדקה ה-68 ניצלה עכו מהפסד, אחרי שמישאלוף הכשיל חלוץ אורח ברחבה וקבע פנדל לנתניה. השוער דני עמוס, הדף את הכדור לקרן.

סיפור המשחק של הפועל עכו. ציון צמח חוגג את שער השוויון / השוער דני עמוס הודף את כדור הפנדל של נתניה  (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
סיפור המשחק של הפועל עכו. ציון צמח חוגג את שער השוויון / השוער דני עמוס הודף את כדור הפנדל של נתניה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

המאמן ירון הוכנבוים: "אני לא מתחרט ולא מצטער על השינוי שביצעתי בהרכב ואני גאה בשחקנים. נגד נתניה, בבית, צריך לשחק כמה שיותר התקפי וככה עשינו. מבחינתי, אין הרכב קבוע והוא משתנה בהתאם ליריבה ולמטרה. הכוונה היתה להשיג שער מהיר, אבל מספר שחקנים שלנו לא היו ברמה הרגילה שלהם. ידענו את חשיבות המשחק הזה והתכוננו בהתאם, אבל יש גם ימים כאלה שאתה לא ביכולת טובה. התיקו לא אסון גדול, בהתחשב בעובדה שעד לפני שבועיים, אפילו לא חלמנו לסיים את העונה במקום העשירי בטבלה ולארח בפלייאוף התחתון 4 משחקי בית. בתחילת העונה בכלל הספידו אותנו. אני מעודד מהחלק ההתקפי של הקבוצה, שבשבועות האחרונים מספק שערים ואני רואה שאנחנו בדרך הנכונה. החלק התחתון בטבלה מאוד צפוף וצמוד והמשחקים יהיו קשים. אנחנו צריכים לדאוג להשיג את רף הנקודות שישאירו אותנו בליגה".

קפטן הקבוצה, הבלם מושיקו מישאלוף: "רצינו 3 נקודות, אבל לאור מה שהתפתח במגרש, טוב שחילצנו נקודה. השער המהיר של נתניה שיבש לנו את המשחק. המאבק יהיה עד הסוף, אבל אנחנו יכולים להתעודד מכך שבניגוד לקבוצות אחרות, ההישארות תלויה בנו ורק בנו. כל משחק בפלייאוף התחתון הוא על 6 נקודות והקבוצה שתעמוד בלחץ, תשרוד".  

המשחק נגד נתניה היה המשחק האחרון של העונה הסדירה, לפני פתיחת משחקי הפלייאוף התחתון, שיחלו בשבוע הבא (19.3).

הפועל עכו תפתח את מסע ההישרדות שלה בליגת העל, כשתארח שוב את מכבי נתניה. במחזור השני (2.4) היא תצא לבלומפילד, למשחק נגד הפועל ת"א. במחזור השלישי (9.4) היא תארח את הפועל חיפה לדרבי צפוני לוהט. במחזור הרביעי (16.4) היא תשחק בחוץ נגד בני יהודה ת"א. במחזור החמישי (30.4) היא תארח את מכבי פ"ת. במחזור השישי (7.5) היא תצא למפגש חוץ נגד הפועל כפר סבא ובמחזור הסיום (14.5) היא תארח את עירוני קרית שמונה.   

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות