fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפתחה נקודת הזנקה למד"א בפרדס חנה כרכור

מקלט 26 ברחוב עציון (צילום: נירית שפאץ)
מקלט 26 ברחוב עציון (צילום: נירית שפאץ)

לאחר מאבקים של עשרות שנים, החלה השבוע לפעול נקודת ההזנקה החדשה של מד"א בפרדס חנה כרכור.  הנקודה תספק שירותי רפואת חירום לתושבים באמצעות הזנקת אמבולנס ואופנועי מד"א, והיא ממוקמת במקלט מספר 26 ברחוב עציון 12 בפרדס חנה. לאחר חג הפסח מסרה המועצה את המפתחות למבנה לנציגי מד"א, שפעלו לקדם שיפוץ מהיר למבנה לצורך השמשתו כנקודה פעילה.

לצד הבשורה החיובית ללא ספק, יש לדעת שהנקודה לא תספק בשלב זה שירותים 24 שעות ביממה, אלא תפעל בשלב זה, לתקופת הרצה, בשתי משמרות, בין השעות 7:00-15:00 ובין השעות 15:00-23:00. בין השעות האלה ניתן לקבל בנקודה את מכלול השירותים הניתנים במסגרת תחנות מד"א באמצעות חיוג 101.

מקלט 26 ברחוב עציון (צילום: נירית שפאץ)
מקלט 26 ברחוב עציון (צילום: נירית שפאץ)

במד"א מציינים כי פתיחת הנקודה בישוב משמעותה הצלת חיים באמצעות הקטנת זמני התגובה, אך מחדדים כי הרחבת שירותי התחנה תלויה בהתנדבות. "אנו מזכירים כי חלק מפעילות מד"א מבוססת על התנדבות ונדרשים מתנדבים נוספים (בני נוער ובוגרים) לטובת הפעלת הנקודה. ההתנדבות מקנה ערך מוסף, ערכי, אישי וקהילתי".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר ברוח דומה: "אנחנו שמחים לבשר על פתיחתה של הנקודה החדשה שתספק מענה לעשרות אלפי התושבים בפרדס חנה כרכור, ושעשויה להציל חיים. האמבולנס שיופעל מהנקודה החדשה מצטרף למערך האמבולנסים וניידות טיפול הנמרץ באזור השרון המעניקים שירותי רפואת חירום לכלל תושבי האזור. הפעלת התחנה ומתן מענה מקיף כרוכים בין השאר בכוח ההתנדבות הפעיל. ככל שנרחיב את מעגל המתנדבים יורחבו גם שעות הפעילות ויכללו את שעות הלילה והבוקר המוקדמות. אתם מוזמנים לפנות ולהצטרף לקבוצת המתנדבים האיכותית שתורמת מזמנה כדי להציל חיים. הקורסים, שאותם מקיימת מד"א ללא עלות, הם קורס עזרה ראשונה וקורס נהגים חובשים מתנדבים. הם אורכים כשנה, ובוגרי הקורס יוצאים עם כלים חשובים לחיים (ולכולנו) ומצטרפים למעגל המתנדבים הנרחב והאיכותי של מד"א בכל הארץ, אשר כולל כיום כ-1600 נערים ונערות מתנדבים ומתנדבות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות