fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכשל הליך הידברות בין היזמים בחוף אכזיב למטה המאבק 

הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

השבוע דיווחו אזרחים על עבודות חריגות  על שפת המים וחפירות טרקטורים בסמוך למפעל איתנית בחוף אכזיב.  בירור העלה כי היזמים חפרו תעלת ניקוז למי נגר עילי המיועד לשכונה. פעילי סביבה מחו כי מים אלו יכולים לזהם את הים מחשיפה לשמנים ולזיהום סביבתי. היתר הפיתוח לשכונה ניתן בשנת 2016 אך ברשות הטבע והגנים פועלים לצמצם כמה שיותר את מוצא הצינור לים ולהרחיק את הצינור. כמו כן נבדק אם ההיתר נמצא בגבולות התוכנית ולא חרג מקו 100 מטר מהמים.

במשך חצי השנה האחרונה ניהלו נציגי בעלי הקרקע בפרויקט הבנייה בחוף אכזיב ומטה המאבק נגד הבנייה מש ומתן ישיר, ללא תהודה ציבורית או תקשורתית, בניסיון להגיע להסכמה על שינוי ה

הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בינוי שבתכנית. למרות שהגיעו לשלב מתקדם, בסופו של דבר נכשל. בניגוד לניסיונות קודמים לפשרה, שנעשו ביוזמת הכנסת ובגישור של יו"ר הוועדה המחוזית, השיחות האחרונות נוהלו באופן ישיר וללא מתווכים.

תכנית הבנייה בחוף אכזיב החלה לקרום עור וגידים בשטח לפני יותר משנה, למרות המאבק הסביבתי, כאשר ניתנו היתרי בנייה ל-16 מבנים בפרויקט, אשר מלבד שלושה מהם, נמצאים כולם מעבר לתחום הסביבה החופית 300 מ' מקו המים. כנגד ההיתרים תלוי ועומד ערעור בבית המשפט העליון של "אדם טבע ודין".

עוד נודע כי בעלי הקרקע מתכוונים להגיש תכנית חדשה הנוגעת לשטחים שאינם בבנייה, כפי שגם הצהירו בפני הוועדה המחוזית ביולי אשתקד. במטה המאבק מבהירים כי ייבחנו את התכנית לכשתוגש וככל שהיא תציע שינויים קוסמטיים בלבד ולא תרחיק את קו הבינוי מהחוף הם יתנגדו גם לה.

תגובת מטה המאבק: "התכנית כולה קטסטרופה לסביבה, לתחבורה ולציבור הנהנה מהחופים. נמשיך להיאבק בה. לא יעלה על הדעת שאזרחים שדואגים לסביבה נדחקים לנהל מו"מ עם יזמים פרטיים. למרות זאת, לאור הוואקום שיצרו מוסדות התכנון ומתוך רצון להגיע לפתרון המכבד את כל הצדדים, הסכמנו לשבת ביחד ולהגיע לפשרות כואבות ביחס לחלק המזרחי בתכנית, על מנת להבטיח שמירת שטח משמעותי בצד המערבי ללא בנייה וצירופו לגן הלאומי אכזיב. הכדור חוזר עתה לידיים של המדינה ואנו מקווים כי תפעל באחריות ותציל את מה שנותר מהחוף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות