fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחל הגעתון ישוקם בתקציב של 25 מיליון שקלים

נחל הגעתון
נחל הגעתון הבוקר (צילום: רותם כבסה)

הסוף לסירחון בגעתון? הממשלה אישרה ביום ראשון את תכניתו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ, "תכנית אסטרטגית להתמודדות עם תקופות בצורת במשק המים בשנים 2018-2030", הכוללת שיקום שבעה נחלים מרכזיים בישראל: בצת, געתון, נעמן, קישון, ציפורי, חדרה ועינן, בעלות כוללת של 81 מיליון שקלים.

לשיקום נחל געתון יינתן תקציב 25 מיליון שקלים ותוספת זרימה של שלושה מיליון מטר מעוכב של מים.  התכנית של השר שטייניץ, מתבססת על תכנית לשיקום נחלים, של החברה להגנת הטבע בשם: "שלוש שנים, שמונה נחלים, צעדים מעשיים לשיקום זרימת המים בנחלי ישראל".

כך למשל: שיקום נחל בצת, יכלול תוספת זרימה בנחל, של 600 אלף קוב מים בשנה. צמצום השאיבה בקידוחי שומרה מ-1500 אלמ"ק בשנה ל-800 אלמ"ק בשנה.

 בנחל הגעתון התוכנית היא  לשחרור מעיינות כברי לזרימה בנחל ותפיסתם במורד. התוכנית כוללת גם תפיסת שיטפונות במורד הנחל והקמת מערכת אגירה והולכה לשטחים חקלאיים ויאפשר לצמצם את השיטפונות במורד הנחל בתוך נהריה.

מי יטפל. נחל הגעתון בנהריה (צילום: רותם כבסה)
לא יהיו הצפות? נחל הגעתון בנהריה (צילום: רותם כבסה)

בסך הכל מנוצלים כיום שלושה מיליון מטר לחקלאות. אספקת המים לחקלאים תתבסס על תפיסת המים במורד הנחל לפני כניסתו לנהריה. עיקר התוכנית היא בתחום הקולחין ביטול מערכת לטיהור השפכים במעלות והשבת הקולחים לשטחי ההר של געתון ויחיעם  במעלה הקולחים מעלות, שחרור מעיינות כברי ותפיסתם במורד הנחל והשבתם לצרכנים.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "מדובר בתכנית מהפכנית לשיקום זרימת המים בנחלים שיובשו וזוהמו במשך עשרות שנים, תכנית שתהפוך שבעה נחלים מוזנחים, לנחלי איתן, בהם זורמים מים נקיים להנאת הציבור, ולשמירת הטבע בישראל. החברה להגנת הטבע מברכת את השר שטייניץ, על קידומה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות